Suzuki Bandit 1200-tråden

A.Haglund

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2007
Ort
Varberg
Hoj
H-D Sportster 883 -05
Har testat att söka men hittade inget vettigt svar, var i luftburken borrar man hål? Fungerar detta lika bra på Bandit 600?

Ursäkta för att jag frågar om något som redan tagits upp i tråden men hittar det inte.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Har testat att söka men hittade inget vettigt svar, var i luftburken borrar man hål? Fungerar detta lika bra på Bandit 600?

Ursäkta för att jag frågar om något som redan tagits upp i tråden men hittar det inte.

Normalt är det rakt uppifrån med en hålsåg. De recept som anges i denna tråd är inte obs inte tillämpliga på en bandit600. Se bandit600tråden för recept till den.
 

Dalakraft

It ain´t your booty, it´s your beauty
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Just nu: Stockholm
Hoj
Bandit 1250
Bandit 1250

Jaha då har våren börjat att anlända och suget efter ny hoj börjar göra sig allt mer plats i bakhuvudet. Riktigt sugen på en 1250:n, verkar vara en trevlig sak. Eller??
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Lite ryckig i gasresponsen(insprut) på 07 modellen förhoppningsvis bättre på en 08, annars precis som min 01:a att köra, dvs rolig. Förgasarna är lite mjukare när man vill lägga på kraft i utgången på kurvor. Provade aldrig ABS-frunktionen. Bättre lyse än gen 2, 01-05
 

Banditen

I´m BACK....
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamma fjr 1300 + Suzuki DR 650 se
Svarar på ett Kärleksbrev, dvs PM. ;-)

Det du beskriver beror på tre saker, flottörhöjd, trottelnålshöjd och luftskruv varav trottelnålen inverkar mest, sen luftskruv och minst påverkan - flottörhöjd.

Ok,låter som det är nålarna jag skall koncentrera mig på.skruvarna är ju kollade i ett antal olika lägen,och att flottörhöjden plötsligt skulle flytta sig låter ju lite underligt,var på Lelles en gång för länge sedan då dom sa att man ibland behöver smörja upp flottörerna så att dom inte kärvar i loppet så att säga :confused: låter lite konstigt men rent teoretiskt så skulle det kunna förklara varför den tvekar i början av uppvarvningen så att säga.eller att nålarna blivit skadade o inte vill upp :va kanske emulsions röret(stavas hur?)
fått en smäll? Ska kolla.
Tack för tipset :tummenupp
ps..såg inte att svarat,därför det andra pm,et
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Jaha då har våren börjat att anlända och suget efter ny hoj börjar göra sig allt mer plats i bakhuvudet. Riktigt sugen på en 1250:n, verkar vara en trevlig sak. Eller??

Skulle jag köpa en lite sportigare hoj än vad jag har idag(TDM-03) så fick det nog bli en B12a av -06 årsmodell, den har nyaste utseendet men fortfarande förgasare.

Tycker nog att B12an är bland det mest prisvärda som går att hitta på marknaden. Den går ju faktiskt att köpa ny under 80k.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
...pillade på lågfarts skruvarna.
ingen förbättring..:va Han påstod att det berodde på att någon(jag) tagit upp större hål i luftburken..? men det har gått många bekymmers lösa mil sedan (5 år sen) jag gjorde modden.problemen började för en månad sen ca.

Förmodar att detta är vad PM'et (inlådan fylls snabbt) gäller.

Kallre klimat kräver fetare blandning. Höj trottelnålen ett snäpp eller två. M3-brickor om du inte har ställbara hack i trottelnålen. Det finns en sticky-tråd om förgasarinställningar. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978
 

Banditen

I´m BACK....
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamma fjr 1300 + Suzuki DR 650 se

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Stålomspunnet?

Hej, har en B12 från -02 där jag tycker att bromsarna bör vara lite mer distinkta än dom är.

Hojen är som sagt ett antal år gammal men har bara gått 900 mil så allt är orginal.

Är tipset att skaffa stålomspunnet eller är det en onödig investering?
Vart köper man det bäst och vad brukar man hamna på i pris?

Lite enkelt hemmapill klarar jag men det får inte var allt för krångligt.......byte till stålomspunnet kan väl inte vara särkilt svårt??:confused:
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Håller som bäst på att pilla lite med banditen i garaget..
Har monterat GSX-R 1100 -90 gaffel, polerat bakfälgen (äntligen), samt har börjat riva motorn för lite trim.

Lite bilder:
 

Bifogat

  • 080308-03b.JPG
    080308-03b.JPG
    102.8 KB · Visningar: 132
  • 080308-06b.JPG
    080308-06b.JPG
    106.6 KB · Visningar: 133

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Märsta
Hoj
Scott 2005
Håller som bäst på att pilla lite med banditen i garaget..
Har monterat GSX-R 1100 -90 gaffel, polerat bakfälgen (äntligen), samt har börjat riva motorn för lite trim.

Lite bilder:

Va f-n, har du skrotat dubbel lyset?????? Inte köpa en mörkgrå V70 nu, då är vi tillbaka på ruta ett! :arsele


/// Freddan :)
 

Nordman

In speed we trust. G.R.S/08
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Älta / Nacka / Stockholm
Hoj
Bandit 1216 -98, något ombyggd. 167 hk, 134Nm
Va f-n, har du skrotat dubbel lyset?????? Inte köpa en mörkgrå V70 nu, då är vi tillbaka på ruta ett! :arsele


/// Freddan :)

:näsblod Har du också en mörkgrå V70?.......



Närå, jag kör mörkgrå Passat Turbo med feta 19" :D

Fatbarstyre och dubbellyse, samt orginalgaffel med öhlinsfjädrar (monterade av Stötdämpar Experten i Stockholm) till salu.

Kom med ett seriöst bud vid intresse. :tummenupp
 
Last edited:

Dalakraft

It ain´t your booty, it´s your beauty
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Just nu: Stockholm
Hoj
Bandit 1250
Jaha då var man ägare till en Bandit då..... Hämtas ev nästa helg. En naken 1250 med yoshi trs och pc3...... Gött
 

nofea_r

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2008
Ort
Nordvästra Skåne
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Min nu 1 vecka gamla Bandit vart servad vid 624mil servicen då det även ställdes ventiler:tummenupp vilket ej behöves utan ska göras vid 1200mil nu till min fråga bör det även göras vid 1200mila ?? samt är en effekt ökning till 110hk på "slangen" och 101nm en skaplig ökning utav Dynokit+bänk samt Gpr Slipon? Kan man förvänta sig mer krut när tempen går upp gentemot dagarnas 8-9grader..:va
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Min nu 1 vecka gamla Bandit vart servad vid 624mil servicen då det även ställdes ventiler:tummenupp vilket ej behöves utan ska göras vid 1200mil nu till min fråga bör det även göras vid 1200mila ?? samt är en effekt ökning till 110hk på "slangen" och 101nm en skaplig ökning utav Dynokit+bänk samt Gpr Slipon? Kan man förvänta sig mer krut när tempen går upp gentemot dagarnas 8-9grader..:va

Ventilkoll/justering var 1200:a mil är det som gäller. Kolla/justera dem vid 1200 också men sedan räcker var 1200:ade. De tightar till sig de första 1200 milen men sedan är det normalt bara kontroll, så ialla fall upp till 6000 mil för mig(senaste kollen igår).

Läs mitt inlägg 1141 på sidan 58 i denna tråd så har du svaret på trimningen men skippa dynojetkitet, det är bara onödiga pengar som desssutom är sämre på sikt
Dynojetkit ca 1500:- kontra 4 munstycken 80:-.

Vad använder till för att få upp blankheten på era böjar igen? samt hur behåller ni dom blanka å fina längre?

Feltema's fälgrengöring tar bort den guldbruna nyansen ihop med en scotchbrite. Därefter vanlig chromputs. Rostfritt så repor är inget större problem.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top