Har testat att söka men hittade inget vettigt svar, var i luftburken borrar man hål? Fungerar detta lika bra på Bandit 600?
Ursäkta för att jag frågar om något som redan tagits upp i tråden men hittar det inte.
såhär lyder den ultimata banditfrågan : blir det nån bakhjulskörning med en orginal 1200 utan att ryckkoppla ? detta är ju A och O
det verkar bara vara precis över tomgång som den bråkar..
Svarar på ett Kärleksbrev, dvs PM. ;-)
Det du beskriver beror på tre saker, flottörhöjd, trottelnålshöjd och luftskruv varav trottelnålen inverkar mest, sen luftskruv och minst påverkan - flottörhöjd.
Jaha då har våren börjat att anlända och suget efter ny hoj börjar göra sig allt mer plats i bakhuvudet. Riktigt sugen på en 1250:n, verkar vara en trevlig sak. Eller??
...pillade på lågfarts skruvarna.
ingen förbättring.. Han påstod att det berodde på att någon(jag) tagit upp större hål i luftburken..? men det har gått många bekymmers lösa mil sedan (5 år sen) jag gjorde modden.problemen började för en månad sen ca.
Förmodar att detta är vad PM'et (inlådan fylls snabbt) gäller.
Kallre klimat kräver fetare blandning. Höj trottelnålen ett snäpp eller två. M3-brickor om du inte har ställbara hack i trottelnålen. Det finns en sticky-tråd om förgasarinställningar. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978
Håller som bäst på att pilla lite med banditen i garaget..
Har monterat GSX-R 1100 -90 gaffel, polerat bakfälgen (äntligen), samt har börjat riva motorn för lite trim.
Lite bilder:
Va f-n, har du skrotat dubbel lyset?????? Inte köpa en mörkgrå V70 nu, då är vi tillbaka på ruta ett!
/// Freddan
Min nu 1 vecka gamla Bandit vart servad vid 624mil servicen då det även ställdes ventiler vilket ej behöves utan ska göras vid 1200mil nu till min fråga bör det även göras vid 1200mila ?? samt är en effekt ökning till 110hk på "slangen" och 101nm en skaplig ökning utav Dynokit+bänk samt Gpr Slipon? Kan man förvänta sig mer krut när tempen går upp gentemot dagarnas 8-9grader..
Vad använder till för att få upp blankheten på era böjar igen? samt hur behåller ni dom blanka å fina längre?
4st orginalmunstycken, vilket man bör använda kostar några kronor mer. Dessa kostar dock inga 1500kr.Dynojetkit ca 1500:- kontra 4 munstycken 80:-.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|