Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Det är nog rätt så bra inställt nu, det blir ju ingen FCR direkt, men helt klart värt pengarna.
Det bästa är att det inte går åt mer soppa med den här bestyckningen :tummenupp
Det går att slita upp den på 4an oxå om man vill, men finns ingen anledning egentligen, räcker med 2an o 3an för min del som det är en barnlek att gasa upp den på nu.
Kul att du fick till det :tummenupp

Känns inte som min är optimalt inställd ändå om man lyssnar på hur din går :)
Jag tror inte min har ökat så hemskt mycket jämfört med orginal ändå.... Var nog mest det att jag blev glad nu att den gick bättre än den förra inställningen.

Inte så super lätt att dra upp den på trean nu ändå, måste kämpa på bra ändå faktist för att få upp den. Känns som ja nästan får slita lika mycke som om den vore orginal... Inte riktigt lika mycke, men nästan...
Känns mer som jag har fått ett längre och starkare register än mer effekt på ett ställe...

4an känns inte lätt, ett backkrön så gåre nog, men inte på rakan assfallt skulle ja tro..... :va har inte provat så mycke heller faktist...
2an och 3an klarar jag mig med, för på trean kan man dra upp den i 70 och de är något ja vill kunna göra iaf, sen äre bara växla vidare på bakslangen om man vill upp i fart...

Jag kopplar upp den på varje växel, även fast ja inte behöver så tycker ja om det mycke mer.
Vilka hastigheter tar du upp din i? 1an och 2an spelar ju ingen roll, de går ju nästan i vilken hastighet som helst det.... Men 3an då?

MVH // JS

ps. Gu va ja skulle vela vara ett DRZ gäng som va ute och åkte någongång, synd bara att våra land är så långt så man kommer så långt ifrån varandra...ds

Fan va avis jag blir när jag läser denna tråden.
Hade en DRZ400SM som jag tyvär blev bestulen på förra veckan.
Hann iaf sätta på helsystemet, men bestycknings kitet, luftfilter m.m ligger kvar här å skräpar:(
Hoppas jag får tillräckligt på försäkringen för att införskaffa en likadan. Har tidigare haft både enduro och sporthoj. Men DRZ är absolut både den bästa och roligaste hojjen ännu så länge.

Va bara tvungen å skriva av mig lite, saknar den så

Avundsjuka folk de finns!! Hoppas du får tillbaka så mycket som möjligt!

// JS
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Någon här som bytt ut kamkedjesträckaren på sin hoj? Har läst på thumpertalk.com att det är vanligt att de pajjar. Min spänner inte tillräkligt längre vilket resulterar i ett väldigt rasslande på tomgång. Funderar på att sätta i en manuel kamkedjesträckare, var köper man en sån?
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Det är mest på låg och mellanvarvet man märker skillnad, det går att dra upp min med i 70 på 3an, men jag drar nog snarare upp den i 50 på 3an nu när det finns ork på lägre varv eller börjar på 2an och petar i 3an och åker en liten bit, det räcker för mej. Är ingen wheeliekung direkt och har inga ambitioner att bli det heller :D
Kör sällan på bakan med 4an på min, har slitit upp den på 4an några gånger och åkt några hundra meter, så jag vet att det går.
Som sagt, man skulle bott närmre så man kunde ha provat den ett varv och se om den funkar som den ska.
Dom flesta tycker att det är rätt stor skillnad med kittet, men ett fåtal tycker inte det vart nån större skillnad, dom kanske gjort nåt fel, vet ej :confused:
Jag hade inte räknat med att min skulle gå bättre än vad den gör, det extra låg/mellanvarvsvridet är värt varenda öre :yoparty
Vill du ha jättestor skillnad ska du nog spara ihop till en FCR förgasare, då får du svar direkt på gasen iom. accpumpen.

Någon här som bytt ut kamkedjesträckaren på sin hoj? Har läst på thumpertalk.com att det är vanligt att de pajjar. Min spänner inte tillräkligt längre vilket resulterar i ett väldigt rasslande på tomgång. Funderar på att sätta i en manuel kamkedjesträckare, var köper man en sån?
Jag vart lite nojig efter allt man läst och bytte den för säkerhets skull :gnissla
Köpte min på Thumpertalk.com
 
Last edited:

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Någon här som bytt ut kamkedjesträckaren på sin hoj? Har läst på thumpertalk.com att det är vanligt att de pajjar. Min spänner inte tillräkligt längre vilket resulterar i ett väldigt rasslande på tomgång. Funderar på att sätta i en manuel kamkedjesträckare, var köper man en sån?

Det gäller äldre DRZ 2000-2002 (2003?) Det ska vara en bättre sträckare från 2004:yoparty
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Det gäller äldre DRZ 2000-2002 (2003?) Det ska vara en bättre sträckare från 2004:yoparty
Kan nog stämma!
Tror inte jag sett nån skriva om fel på dom nyare spännarna, men som Eddie skrev, tick,tick :skrämd
Dessutom så verkar det som man åker med kedjan alldeles för spänd när man har orginalet, det ligger i konstruktionens natur.
Blir kedjan extremt spänd på ena sidan så kommer den poppa ut en tagg och bli aningen för spänd och slita kedja/kugg helt i onödan.
Min hade redan poppat ut 3 steg, dom som använder manuell behöver nästan aldrig justera kedjan säger dom. Än så länge har jag inte rört min på typ 600mil.
 

Bifogat

  • Kedjesträckare.JPG
    Kedjesträckare.JPG
    39.3 KB · Visningar: 145
Last edited:

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Det är mest på låg och mellanvarvet man märker skillnad, det går att dra upp min med i 70 på 3an, men jag drar nog snarare upp den i 50 på 3an nu när det finns ork på lägre varv eller börjar på 2an och petar i 3an och åker en liten bit, det räcker för mej. Är ingen wheeliekung direkt och har inga ambitioner att bli det heller :D
Kör sällan på bakan med 4an på min, har slitit upp den på 4an några gånger och åkt några hundra meter, så jag vet att det går.
Som sagt, man skulle bott närmre så man kunde ha provat den ett varv och se om den funkar som den ska.
Dom flesta tycker att det är rätt stor skillnad med kittet, men ett fåtal tycker inte det vart nån större skillnad, dom kanske gjort nåt fel, vet ej :confused:
Jag hade inte räknat med att min skulle gå bättre än vad den gör, det extra låg/mellanvarvsvridet är värt varenda öre :yoparty
Vill du ha jättestor skillnad ska du nog spara ihop till en FCR förgasare, då får du svar direkt på gasen iom. accpumpen.


Jag vart lite nojig efter allt man läst och bytte den för säkerhets skull :gnissla
Köpte min på Thumpertalk.com


Hmmm störigt :) Ska försöka snacka me Eddie om han har några tips! :) Tack för din hjälp iaf!

FCR är nog för dyr för min del :) Ska försöka få in förgasaren rätt så blir jag nog nöjd :)

Om jag kan få upp den på trean hyffsat lätt så blir jag nöjd faktist! Känns så jobbigt att måsta släppa ner till 2an för att dra upp den och sedan växla vidare......

Tack iaf så återkommer jag med om de blir nå framsteg :tummenupp

MVH // JS
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Pratade med KTM640Y2K angående Dr-z:ans strypning på 1,2,3 ans växel, och vad det verkar så är det bara att kapa den rosa kebeln (se bifogad bild).
Är det någon annan som har hört nått angående tändningstrypningen?

Här är en länk till min portning på Dr-z toppen ifall ni inte har sett den!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=156579

// Johan
 

Bifogat

  • HPIM1963.JPG
    HPIM1963.JPG
    96 KB · Visningar: 197

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Nån som har nån erfarenhet av piratlameller till Zan?
Min koppling har tappat bettet nu och måste investera i nya snart, orginal är säkert snordyra :näsblod
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Endurodrevning

Första gången som jag är ute och åker skoterled m,m efter att jag satte på 14/47. Vilken skillnad mycket lättare att köra, man kan ju mysköra på 3an och lyfta farmhjulet trots 17liters tank. Omdrevningen är ett måste på Drzan undrar hur kul det blir om ekonomin tillåter en Fcr 39
DSC00014.jpg


DSC00013.jpg
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Hejhej!

Äre ingen som är ute och filmar eller knäpper kort när ni slangar och donar? Vore ju kul att se hur ni andra åker :)

Satt på ny regplåthållare nu sen jag körde av den förra när jag körde på slangen, blev lite väl högt upp :va .... ( de va inte orginalhållaren utan en anna som gör att plåten sitter alldeles vid bakhjuset plasten....

ska försöka ut och filma och knäppa lite kort snart!! :tummenupp

Kör hårt!! :tummenupp
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Pratade med KTM640Y2K angående Dr-z:ans strypning på 1,2,3 ans växel, och vad det verkar så är det bara att kapa den rosa kebeln (se bifogad bild).
Är det någon annan som har hört nått angående tändningstrypningen?

Här är en länk till min portning på Dr-z toppen ifall ni inte har sett den!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=156579

// Johan


Det finns alltså de på drz'an också alltså??

Ja skriv gärna mer här sen om du får reda på om de är någon strypning med den rosa kabeln :)

//JS
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
3 frågor.

1 man kan ju importera en reggad drzE från tyskland och regga den här, kan man samtidigt regga om den till 25 kw?

2. Hur långt räcker 17 liters tanken?

3. dom där 135 kg hur mkt märker man dom? Det är lite mer än min crm och den är sjukt tung att köra i skogen med.

Sjukt tacksamm för svar :D
 

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Hejhej!

Satt på ny regplåthållare nu sen jag körde av den förra när jag körde på slangen, blev lite väl högt upp :va .... ( de va inte orginalhållaren utan en anna som gör att plåten sitter alldeles vid bakhjuset plasten....

ska försöka ut och filma och knäppa lite kort snart!! :tummenupp

Kör hårt!! :tummenupp
Har du gjort en 12a redan utan att slå över? :skrämd :bow :D
 

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
Har du gjort en 12a redan utan att slå över? :skrämd :bow :D

Trodde inte att ja va så långt upp men smöck sa de å regplåten flög av och va lite böjd och festet small av..... så, nog va jag där uppe, men de trodde jag inte själv att ja va så långt uppe faktist :)

Måste ut och filma och knäppa kort för att se hur högt upp ja ligger igentligen :S.....

Ingen som knäpper och filmar något?!?!? VISA UPP ER :)

MVH / JS
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Tank

Min drar runt 0,53/mil oavsett om jag buskör eller tar det lugnt. Har öppnad luftburk och bestyckat om. 17/0,53=32mil, sen är det stopp. Jag har endurotanken på min (plast), tror den rymmer ca 10liter. Jag brukar komma runt ca15 innan jag får slå över på reserven.

Hejhej!

Äre ingen som är ute och filmar eller knäpper kort när ni slangar och donar? Vore ju kul att se hur ni andra åker :)

Satt på ny regplåthållare nu sen jag körde av den förra när jag körde på slangen, blev lite väl högt upp :va .... ( de va inte orginalhållaren utan en anna som gör att plåten sitter alldeles vid bakhjuset plasten....

ska försöka ut och filma och knäppa lite kort snart!! :tummenupp

Kör hårt!! :tummenupp

Jag har filmat lite, både med hjälmkamera och från sidan. Ska bara få tummarna ur och redigera grejerna..
 
Last edited:

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
"P" PINK CABLE finns bara på EU-Modeller,jag fick ta reda på mycke fakta innan den kapades:va Ladda hem manualen och kolla på el-schemat,där ser du att P-Cable går direkt till CDI Boxen från vxl.

Manualen http://www.xmission.com/~bcarlile/drzmanual.html



Pratade med KTM640Y2K angående Dr-z:ans strypning på 1,2,3 ans växel, och vad det verkar så är det bara att kapa den rosa kebeln (se bifogad bild).
Är det någon annan som har hört nått angående tändningstrypningen?

Här är en länk till min portning på Dr-z toppen ifall ni inte har sett den!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=156579

// Johan
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Vad kom du fram till att den rosa gjorde och märkte du nån skillnad?
Min varvar till 10200rpm på 2an o 3an om jag drar den till varvstopp utan den klippt :va

Har fått info av Tigermoto där jag köpte E-kammar +FCR:rolleyes:
Han ville lura på mig en G-Pack,men den ehöver man inte om man klipper kabeln= billigare:tummenupp
http://www.gashand.de/drz400/drz400_tuning.htm

G - To luggage, see price list, deactivates the standard throttling. Actively in 2+3 the course and more passage provides im2.+3.Gang the noise is measured for. Are there the motorcycles nowadays all at the border of the legality built are ' go for SUZUKI the simple way the motorcycles here within these standards of the measuring procedures building. Here the ignition curve a little is taken back and the motorcycle accelerated strongly as it could not as. That entails that noise is also lower. The G luggage gaukelt the ignition system before that in 5. and not in the 2/3. Course is. Thus?! Illegaly... however that is Tuning eh.=Nur for competition purposes
http://direct.nikkoracing.com/boutique_us/liste_produits.cfm?type=1&code_lg=lg_us&num=1
Nikko Racing developed the G-Pack module to optimise the performance of engines to the maximum. Particularly during the phases of acceleration from low to mid range.
G-Pack was especially developed to bypass the RPM-limitator installed by the manufacturers in order to conform with local regulations imposed in a number of countries.
The result of this research : maximum torque and power with exceptional acceleration in the low and mid range permitting full exploitation of your engine power band resulting in greater riding pleasures.
G-Pack is composed of an electronic box with dimensions of 45X45X16 mm. It is installed in a few minutes in between the connectors and the ignition box (CDI) of the motorcycle. On account of the compatible pins, it is connected to the original electric circuit without any changes or modifications.
G-Pack can be disconnected in a moment and your motorcycle restored to its original configuration.
Warning : G-Pack changes engine's characteristics and performance. The utilisation of the module is not allowed on public roads : its use is strictly meant for competition on closed racing tracks
 

Bifogat

  • GP-S400_1.jpg
    GP-S400_1.jpg
    17.3 KB · Visningar: 135
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top