Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Kan RMZ450 pedalen passa? eller är det två helt olika motorer?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Kan RMZ450 pedalen passa? eller är det två helt olika motorer?

Det är två helt olika motorer men det är inte omöjligt att det är samma växelpinne till båda. Ta med din växelpinne till en crossaffär och se om du hittar någon som ser ut att passa. Har du provat å svetsa din nuvarande pinne?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Det är två helt olika motorer men det är inte omöjligt att det är samma växelpinne till båda. Ta med din växelpinne till en crossaffär och se om du hittar någon som ser ut att passa. Har du provat å svetsa din nuvarande pinne?

Den gick av tvärs över splajnsen, så slängde den åt h-e.... Får leta vidare.

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Trådlyft!!! den här fina tråden får inte bara dö heller!:)
Vad händer i vinter med era Z:eek:r?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Trådlyft!!! den här fina tråden får inte bara dö heller!:)

Nä den får inte dö. Vart precis ute och busade lite med drz:an, första gången på länge som solen sken och marken var torr. Riktigt kul att kunna köra lite mer aktivt igen. Tror minsan jag hittade någon hästkraft till nu när det var så kallt och syrerikt i luften.

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Jag ska till och skaffa mig en hastighetsmätare nu, så jag funderar på Vapor's med varvräknare temp m.m!
Vad tror ni om denna?
Vad jag undrar är om man kan sätta givaren för hastiheten på bakhjulet ist, vad tror ni? (räcker kabeln?)

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Jag ska till och skaffa mig en hastighetsmätare nu, så jag funderar på Vapor's med varvräknare temp m.m!
Vad tror ni om denna?
Vad jag undrar är om man kan sätta givaren för hastiheten på bakhjulet ist, vad tror ni? (räcker kabeln?)

Kabeln kan du ju förlänga. Sitter Vapor på tjejjens WR450 och den är riktigt bra, bland de bättre jag använt om inte det bästa.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Vad är det för slags kabel?
2ledare?

vart ska man köpa en? (ej i sverige)

Det borde det vara, minns faktiskt inte? Den satt på när tjejjen köpte sin WR, men denna sida tex http://www.trailtechproducts.co.uk/store/erol.html
Annars har jag hört att karlströms motor ska sälja för dryga tusenlappen, men det låter lite väl billigt tycker jag.

Får jag fråga varför du valt och trimma en DRZ? Du verkar besitta massor av kunskap om motorer och väljer en DRZ att kasta dina sparpengar på? :)
Motorn är relativt liten från grunden och iallafall anser jag min DRZ400e vara slö, usla stötdämpare, inget vidare chassie osv. Varför inte bygga på KTM 525 eller Husa som har chassie, stötdämpare och motor från början?
Men tycker ditt projekt e jäkligt coolt! :yoparty

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Det borde det vara, minns faktiskt inte? Den satt på när tjejjen köpte sin WR, men denna sida tex http://www.trailtechproducts.co.uk/store/erol.html
Annars har jag hört att karlströms motor ska sälja för dryga tusenlappen, men det låter lite väl billigt tycker jag.

Får jag fråga varför du valt och trimma en DRZ? Du verkar besitta massor av kunskap om motorer och väljer en DRZ att kasta dina sparpengar på? :)
Motorn är relativt liten från grunden och iallafall anser jag min DRZ400e vara slö, usla stötdämpare, inget vidare chassie osv. Varför inte bygga på KTM 525 eller Husa som har chassie, stötdämpare och motor från början?
Men tycker ditt projekt e jäkligt coolt! :yoparty

Tjena PLM, ja valde att trimma drz:an för att den har en fantastisk motor om man ser till tillförlitlighet och vibrationer.
Sen att den är super slö std är ett minne blott nu:D
Det är inte samma fjädring på drz-e och sm. vad gäller chassie så skiljer det sig mot e modellen lite grann "sving och gaffel från rm250 men moddat"

Jag gillar chassiet, det funkar super till allt även bana.

Om du trimmar en Z:a hårt går den något fruktansvärt:jisses min crf450 jag hadde stod still i jäförelse:)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Tjena PLM, ja valde att trimma drz:an för att den har en fantastisk motor om man ser till tillförlitlighet och vibrationer.
Sen att den är super slö std är ett minne blott nu:D
Det är inte samma fjädring på drz-e och sm. vad gäller chassie så skiljer det sig mot e modellen lite grann "sving och gaffel från rm250 men moddat"

Jag gillar chassiet, det funkar super till allt även bana.

Om du trimmar en Z:a hårt går den något fruktansvärt:jisses min crf450 jag hadde stod still i jäförelse:)

Du har inte något filmklipp på din skapelse? Skulle vara kul å se hur den går.

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Du har inte något filmklipp på din skapelse? Skulle vara kul å se hur den går.

Nej tyvärr...
Ja hoppas att det blir nått filmat till sommaren:yoparty
Z:an är lite slug av sig, den sätter sig fint och sen bär det bara av med ett juvligt vrål:D (tycker nog inte alla dock:) )

Jag körde en drz-e std för ett par år sedan, och det går inte att jämföra alls.

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
om det blir lite glitter över så skulle ett 434 kit sitta fint men ett par nya kammar ska man väll kunna fixa :)

Lukesracing har athena kitt till bra pris!

Det som är lite synd idag är att endera är det fullracekammar eller hyfsat lugna kammar som finns att få tag på. Men RHC håller på att ta fram ett mellanting som passar för offroadbruk..

187:eek:rna som jag använder är ganska hysteriska vid påslag (eller jämt:rolleyes: ), det är många gånger det som det har gått riktigt brett när jag har åkt grusväg:)

Glöm inte byta ventiler & fjädrar bara då blir det dyrt:mad:

Den nya kammen från RHC ska vara annpassad för 400cc också.

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Lukesracing har athena kitt till bra pris!

Det som är lite synd idag är att endera är det fullracekammar eller hyfsat lugna kammar som finns att få tag på. Men RHC håller på att ta fram ett mellanting som passar för offroadbruk..

187:eek:rna som jag använder är ganska hysteriska vid påslag (eller jämt:rolleyes: ), det är många gånger det som det har gått riktigt brett när jag har åkt grusväg:)

Glöm inte byta ventiler & fjädrar bara då blir det dyrt:mad:

Den nya kammen från RHC ska vara annpassad för 400cc också.

kalas tackar för tipset :tummenupp

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Nu till våren är det dags för mellankortet. Vad tror ni om denna?
http://www.blocket.se/vi/13120811.htm?ca=11_s

Vad har ni allmänt att säga? Finns det 25kw strypsats att få tag på? Hur är kvalitén jämfört med andra motarder? Vad kostar försäkringen?

Tjena Lama ...
Jag tror att Z:an skulle passa dig bra om du vill ha en hoj med god kvalitét och mycket bus för pengarna.
Angående strypsats så vet ja inte hur det ligger till. men det är ju bara 40hk i pappret så visst måste de gå att ta ner den 6hk.jag hadde en DT125R-90 en gång i tiden. den körde vi i bromsbänk tills det vart ca16hk och sen fick firman skriva ett intyg. det kostade mig ca2000kr med regbesiktningen.

Kortfattat: vill du bara åka och skruva minimalt köp drz:an!
+ att den har en grym trimpotensial om man vill (läs första sidan i trimtråden)

//Johan

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
vill bara uppa tråden lite :)

Har bara kunnat åka en gång med dubbdäck i år. Skumm vinter vi har nu för tiden och inte tusan orkar man kränga om till crossdäck heller skulle sitta fint med 2 par fälgar till dubb och crossdäck:gnissla

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM