Kan RMZ450 pedalen passa? eller är det två helt olika motorer?
Det är två helt olika motorer men det är inte omöjligt att det är samma växelpinne till båda. Ta med din växelpinne till en crossaffär och se om du hittar någon som ser ut att passa. Har du provat å svetsa din nuvarande pinne?
Trådlyft!!! den här fina tråden får inte bara dö heller!
Jag ska till och skaffa mig en hastighetsmätare nu, så jag funderar på Vapor's med varvräknare temp m.m!
Vad tror ni om denna?
Vad jag undrar är om man kan sätta givaren för hastiheten på bakhjulet ist, vad tror ni? (räcker kabeln?)
Kabeln kan du ju förlänga. Sitter Vapor på tjejjens WR450 och den är riktigt bra, bland de bättre jag använt om inte det bästa.
Vad är det för slags kabel?
2ledare?
vart ska man köpa en? (ej i sverige)
Det borde det vara, minns faktiskt inte? Den satt på när tjejjen köpte sin WR, men denna sida tex http://www.trailtechproducts.co.uk/store/erol.html
Annars har jag hört att karlströms motor ska sälja för dryga tusenlappen, men det låter lite väl billigt tycker jag.
Får jag fråga varför du valt och trimma en DRZ? Du verkar besitta massor av kunskap om motorer och väljer en DRZ att kasta dina sparpengar på?
Motorn är relativt liten från grunden och iallafall anser jag min DRZ400e vara slö, usla stötdämpare, inget vidare chassie osv. Varför inte bygga på KTM 525 eller Husa som har chassie, stötdämpare och motor från början?
Men tycker ditt projekt e jäkligt coolt!
Tjena PLM, ja valde att trimma drz:an för att den har en fantastisk motor om man ser till tillförlitlighet och vibrationer.
Sen att den är super slö std är ett minne blott nu
Det är inte samma fjädring på drz-e och sm. vad gäller chassie så skiljer det sig mot e modellen lite grann "sving och gaffel från rm250 men moddat"
Jag gillar chassiet, det funkar super till allt även bana.
Om du trimmar en Z:a hårt går den något fruktansvärt min crf450 jag hadde stod still i jäförelse
Du har inte något filmklipp på din skapelse? Skulle vara kul å se hur den går.
Trådlyft!!! den här fina tråden får inte bara dö heller!
Vad händer i vinter med era Zr?
om det blir lite glitter över så skulle ett 434 kit sitta fint men ett par nya kammar ska man väll kunna fixa
Lukesracing har athena kitt till bra pris!
Det som är lite synd idag är att endera är det fullracekammar eller hyfsat lugna kammar som finns att få tag på. Men RHC håller på att ta fram ett mellanting som passar för offroadbruk..
187rna som jag använder är ganska hysteriska vid påslag (eller jämt ), det är många gånger det som det har gått riktigt brett när jag har åkt grusväg
Glöm inte byta ventiler & fjädrar bara då blir det dyrt
Den nya kammen från RHC ska vara annpassad för 400cc också.
Nu till våren är det dags för mellankortet. Vad tror ni om denna?
http://www.blocket.se/vi/13120811.htm?ca=11_s
Vad har ni allmänt att säga? Finns det 25kw strypsats att få tag på? Hur är kvalitén jämfört med andra motarder? Vad kostar försäkringen?
Nu till våren är det dags för mellankortet. Vad tror ni om denna?
http://www.blocket.se/vi/13120811.htm?ca=11_s
Vad har ni allmänt att säga? Finns det 25kw strypsats att få tag på? Hur är kvalitén jämfört med andra motarder? Vad kostar försäkringen?
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|