Okey det var ju inge roligt
Men dom kanske kommer igen till 09?
Köp en 07:a till en vettig peng, det verkar ju finnas gott om nya Zr.
(ja antar att du funderar på en z:a?)
Okey det var ju inge roligt
Men dom kanske kommer igen till 09?
Köp en 07:a till en vettig peng, det verkar ju finnas gott om nya Zr.
(ja antar att du funderar på en z:a?)
Har kollat runt lite efter en ny hoj och tycker att z:an verkar vara en lagom hoj.
Men du har ingen aning om det kommer någon ny modell eller bara upgraderad till 09?
Hej, jag är en ganska nybliven ägare av en DRZ400 SM. Har inte kört in hojen än men när jag har gjort det så tänkte jag sätta på ett helsystem. Funderar på ett Yoshimura RS-2. Kommer nog även göra den sk 3x3 modifieringen.
Har läst en hel del i Thumpertalks forum men det är fortfarande saker som är oklara vad det gäller bestyckning av förgasaren.
Behöver man köpa ett helt jetkit eller räcker det att bara byta ut huvudmunstycke och lågfartsmunstycke?
/Lisa
Hejsan!
Jag har precis skaffat en Drz S, som jag håller på att fixa lite med. Finns det någon som skulle vilja tipsa mig om en firma i sverige som kan ha hasplåt typ Crd hemma på lager. Det kan behövas då jag tänker köra lite enduro med hojen.
Mvh Johan
Det räcker att byta till större munstycken. Jetkit kostar mer men ger inte nödvändigtvis bättre effekt. Hojar som är sålda i USA har nog en annan trottelnål så det är därför de ofta köper ett helt jetkit när de väl bestyckar om.
Tackar för svaret
Nu gäller det att hitta rätt munstycken till förgasaren.
Om jag har förstått det hela rätt så är det olika förgasare på en -S och en -SM, eller?
Tackar för svaret
Nu gäller det att hitta rätt munstycken till förgasaren.
Om jag har förstått det hela rätt så är det olika förgasare på en -S och en -SM, eller?
Jag tror att jag nöjer mig med att bestycka om Mikuniförgasaren istället för att köpa en ny
Vad det gäller bestyckningen så är det som Ola skriver, att med helsystem och 3x3 mod så ska det bli bra med 155-160 i huvudmunstycke och 25 i "pilotjet", vilket jag antar är lågfartsmunstycket. Sen ska även blandningsskruven skruvas ut lite mer.
...Batteriet drar slut innan den går igång.
Är det någon som har några tips, klassiska eller specifika för drz:an...
Tacksam för svar.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |