Var köpte du hojen ?
Det är en fin liten motard.
Tjackade den av MC-Kompaniet

Ingen som kan svara på axelfrågan?
Var köpte du hojen ?
Det är en fin liten motard.
Om det är krashpuckar du menar så sitter det orginal på hjulaxlarna på 07orna! Om du vill ha bobiner bak får du borra å gänga i svingen.
Jag kör med egensvarvade puckar och genomgående M8 stång!
Det är ett alternativ, 07 har ju som sagt puckar standard.
Aja, men duger! Tackar!
Varför kör du med puckar på en genomgående M8 stång? Finns det någon fördel jämfört med de som sitter original?
Skulle skillnaden vara stor om man monterar en Mikuni TM40 istället för den nämnda Keihin FCR39? Vilka fördelar finns med respektive? Vilken skulle passa bäst till DRZ:an med rallykammar, helsystem, luftmods samt knipsad rosa-kabel (även lägre utväxling om det gör någon skillnad).
Orginal sitter en Mikuni TM36 för er som inte vet.
På min 06:a finns det inga orginal puckar. fördel: stadigt värreAja, men duger! Tackar!
Varför kör du med puckar på en genomgående M8 stång? Finns det någon fördel jämfört med de som sitter original?
Skulle skillnaden vara stor om man monterar en Mikuni TM40 istället för den nämnda Keihin FCR39? Vilka fördelar finns med respektive? Vilken skulle passa bäst till DRZ:an med rallykammar, helsystem, luftmods samt knipsad rosa-kabel (även lägre utväxling om det gör någon skillnad).
Orginal sitter en Mikuni TM36 för er som inte vet.
Tog en tur med Håkan (Knutten) igår. Lär säga att hojen går kanon med fcr 39 och helsystem. Går ju på bakhjulet på gasen på 3an och med hjälp av krön på både 4 och 5an![]()
Hur mycket kan man öppna luftburken? Har 3*3 öppning ungefär på min
Den måste gå bättre än min![]()
Vad har ni för drevning då![]()
Du kan öppna ungefär 4*4 på ovansidan, och sen kan man ta upp hål i sidokåporna.
Jag har 12st 30mm hål i sidokåporna och 4*4. Ändå vill hon alltid ha mer luft än vad burken släpper in!
Tar jag bort vänster sido kåpa helt går hon bättre![]()
Tog en tur med Håkan (Knutten) igår. Lär säga att hojen går kanon med fcr 39 och helsystem. Går ju på bakhjulet på gasen på 3an och med hjälp av krön på både 4 och 5an![]()
Hur mycket kan man öppna luftburken? Har 3*3 öppning ungefär på min
Vad var det för drevning på den hojen? Min med originalfugge och 14/38 supermotard gasreser på 1:an, men med 2:an behövs ett litet ryck...
Vad var det för drevning på den hojen? Min med originalfugge och 14/38 supermotard gasreser på 1:an, men med 2:an behövs ett litet ryck...
Vad kostar föresten en fcr39 nu för tiden? Var köper man ifrån?
jag har yochi,fcr och 15/41 orginaldrevning och den gasreser sig utan problem på 2;an ,,,,
kostar ca 6500:- från tyskland fördig bestyckad och klar för drz...handlas från http://www.gashand.de/ kan varmt rekomendera dom...
Nu har jag äntligen köpt en Drz 400sm -07![]()
Grattis Jocke!![]()
Hoppas du kommer få mycket roligt med hojen i sommar!
Det sitter väl en bsr36 origial. Jag har en tm40 liggandes men tycker originalet är bättre. Visserligen blir det bättre och råare kraft i botten med tm40 men jag tycker det blir ryckigt och svårare att köra bakhjul (mer on-off effekt).
På min 06:a finns det inga orginal puckar. fördel: stadigt värre![]()
Vi börjar såhär:
-Orginal förgasaren heter Bsr36 inte tm36.(vakumförgasare=skit)
-vad menar du med "rally"kammar? det är KTM's 660 org trimkam
Tänker du på trimkammar måste du byta ut de delade ventilerna i toppen, och införskaffa bättre ventilfjädrar samt retainers för lite extremare kammar
(Ligger fortfarande på tandestadiet, men åtminstone ska helsystem och lite basic mods åtgärdas!)
Om du har tid/lust så byt cylinderfotspackningen till den tunnare från e-modellen. Det är en del jobb men arbetet är ju gratis om du gör det själv. Den tunnare cylinderfotspackningen ger ett lite bättre orr i botten.
Sen kan man göra en lång lista på allt onödigt som går att ta bort från hojen. Ex hjälmlås, returledningstjosan som sitter på vänster sida av motorn, överflödningstanken till kylarvätskan mm, mm.
En ombestyckad originalförgasare, en öppnad luftburk och öppnare avgas ger en helt ok hoj att leka med.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |