Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Monterade ett LeoVince X3 slipon som låter riktigt gött även med db-killern monterad. Måste ha den tills jag styckar om förgasaren (har ett DJ kitt steg 1&2 liggandes hemma). LeoVincen kan man nämligen köra med orginal bestyckning med db-killern monterad, sen åker en annan insats in.
Sen ser det ju väldigt sexigt ut också.:tuttar

Man får med 4 st. olika insatser + sparkarrestor och tvättplugg.

P6250261.jpg

P6250262.jpg

Tjena! Fundera på en sån jag me. Vad är det för mm på mid-pipen och muffen som ska på kröken? Ja kanske måste köpa e-modellen eftersom jag har powerbomben. Den e ju grövre. Man vill ju att det bara ska va att skjuta på utan att behöva modda om man köper nått nytt. Min närmsta handlare 1mil ifrån mig är Åf.
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Tjena! Fundera på en sån jag me. Vad är det för mm på mid-pipen och muffen som ska på kröken? Ja kanske måste köpa e-modellen eftersom jag har powerbomben. Den e ju grövre. Man vill ju att det bara ska va att skjuta på utan att behöva modda om man köper nått nytt. Min närmsta handlare 1mil ifrån mig är Åf.

Orginalkröken är 38mm och Leovincen satt som en smäck på den.

M.V.H Peter
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Har ju tänk att göra 3x3 och dynojett steg 2 och när man läser beskrivningen som är med DJ kittet så skall jag använda den medföljande bränslenålen och sätta låsbrickan i andra spåret uppifrån och main jet #155 när jag gör 3x3 modden och har mitt LeoVince slipon. Sen sätter jag dit den förlängda bränsleskruven. Inget konstigt med detta, men läser man på thumpertalk så skall man även byta ut pilot jet till #25 när andra säger att man inte skall byta pilot jet. Är Pilot jet samma sak som lgfartsmunstycke? på det jag fick med i satsen från Rolf här på forumet står det nämligen 25. Har någon gjort 3x3 modden + Dynojett steg 2 och vad gäller i såfall från början till slut? :confused: :va :confused: (har tagit bort pairvalven och kommer att ta bort solenoiden när jag plockar ner förgasaren)

M.V.H Peter
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Har ju tänk att göra 3x3 och dynojett steg 2 och när man läser beskrivningen som är med DJ kittet så skall jag använda den medföljande bränslenålen och sätta låsbrickan i andra spåret uppifrån och main jet #155 när jag gör 3x3 modden och har mitt LeoVince slipon. Sen sätter jag dit den förlängda bränsleskruven. Inget konstigt med detta, men läser man på thumpertalk så skall man även byta ut pilot jet till #25 när andra säger att man inte skall byta pilot jet. Är Pilot jet samma sak som lgfartsmunstycke? på det jag fick med i satsen från Rolf här på forumet står det nämligen 25. Har någon gjort 3x3 modden + Dynojett steg 2 och vad gäller i såfall från början till slut? :confused: :va :confused: (har tagit bort pairvalven och kommer att ta bort solenoiden när jag plockar ner förgasaren)

M.V.H Peter

Pilot jet är samma som lågfartsmunstycke, även kallat tomgångsmunstycke. Pilot jet är inte jätte noga för körbarheten. Det du kan göra är att prova med original, smäller det och smattrar en massa vid motorbroms kan du gå upp i storlek. De andra frågorna överlämnar jag till någon annan. Något att tänka på är att dynojet har egen storleksmärkning på sina munstycken vilka inte går att jämföra med originalmärkningen.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har ju tänk att göra 3x3 och dynojett steg 2 och när man läser beskrivningen som är med DJ kittet så skall jag använda den medföljande bränslenålen och sätta låsbrickan i andra spåret uppifrån och main jet #155 när jag gör 3x3 modden och har mitt LeoVince slipon. Sen sätter jag dit den förlängda bränsleskruven. Inget konstigt med detta, men läser man på thumpertalk så skall man även byta ut pilot jet till #25 när andra säger att man inte skall byta pilot jet. Är Pilot jet samma sak som lgfartsmunstycke? på det jag fick med i satsen från Rolf här på forumet står det nämligen 25. Har någon gjort 3x3 modden + Dynojett steg 2 och vad gäller i såfall från början till slut? :confused: :va :confused: (har tagit bort pairvalven och kommer att ta bort solenoiden när jag plockar ner förgasaren)

M.V.H Peter

Tjena! Du ska inte byta lågfart(pilotjet) när du monterar en Keintech bränsleskruv! Den har annan koning och ger något mer än orginalskruven och ska ställas på 2,75 varv ut mot dynojetbeskrivningens 3,5 varv med orginalskruven. Bränsleskruven tillhör lågfartskretsen(pilotcircut) i förgasaren. Från tomgång till 1/3 trottel ungefär. Därimot MÅSTE du byta pilotairjet som ger luft till pilotkretsen till ett 135 som det sitter i Us- modellen( alla jetkitt är utprovade för Us! Står Us-models only på förpackningarna) Sitter ett 165 i våra Eu- modeller! Vi har annan nål me än dom, men det kvittar för den byts ju än då. Inte många som har koll på det här och har problem som satan och tar bort skiten igen. PAJ sitter under trottelmembranet på vänster sida. Beställ genom TT shopen finns under Oem parts. Finns inga att få tag på i Sverige. Blir att beställa från Japan och tar 4veckor att få hem isåfall. Från TT kan du få på 10 dar om du har tur. Följ annars dyno beskrivningen till fullo så går den som en dröm sen.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag har gjort 3modden å har org, bestyckning än så länge...... åker oxå med lika leo-slip som du har, jag satte tebax lite silvertejp över hålet för att få den att gå "okej" lyfte org nålen.

Köp å berätta hur det gick, står det inte att du ska dra ut Org. luftskruv 3,5varv enl dynokittet........prova det först då innan du byter... Min "poppar" lite vid motorbroms eller växling, förmodligen för jag inte pillat på min skruv än.

Har ju tänk att göra 3x3 och dynojett steg 2 och när man läser beskrivningen som är med DJ kittet så skall jag använda den medföljande bränslenålen och sätta låsbrickan i andra spåret uppifrån och main jet #155 när jag gör 3x3 modden och har mitt LeoVince slipon. Sen sätter jag dit den förlängda bränsleskruven. Inget konstigt med detta, men läser man på thumpertalk så skall man även byta ut pilot jet till #25 när andra säger att man inte skall byta pilot jet. Är Pilot jet samma sak som lgfartsmunstycke? på det jag fick med i satsen från Rolf här på forumet står det nämligen 25. Har någon gjort 3x3 modden + Dynojett steg 2 och vad gäller i såfall från början till slut? :confused: :va :confused: (har tagit bort pairvalven och kommer att ta bort solenoiden när jag plockar ner förgasaren)

M.V.H Peter
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Tjena! Du ska inte byta lågfart(pilotjet) när du monterar en Keintech bränsleskruv! Den har annan koning och ger något mer än orginalskruven och ska ställas på 2,75 varv ut mot dynojetbeskrivningens 3,5 varv med orginalskruven. Bränsleskruven tillhör lågfartskretsen(pilotcircut) i förgasaren. Från tomgång till 1/3 trottel ungefär. Därimot MÅSTE du byta pilotairjet som ger luft till pilotkretsen till ett 135 som det sitter i Us- modellen( alla jetkitt är utprovade för Us! Står Us-models only på förpackningarna) Sitter ett 165 i våra Eu- modeller! Vi har annan nål me än dom, men det kvittar för den byts ju än då. Inte många som har koll på det här och har problem som satan och tar bort skiten igen. PAJ sitter under trottelmembranet på vänster sida. Beställ genom TT shopen finns under Oem parts. Finns inga att få tag på i Sverige. Blir att beställa från Japan och tar 4veckor att få hem isåfall. Från TT kan du få på 10 dar om du har tur. Följ annars dyno beskrivningen till fullo så går den som en dröm sen.

Med andra ord är det bara nålen från dynokittet jag kan använda resten är bara att slänga i soptunnan förutom den förlängda bränsleskruven men den ingick ju inte i kittet. PM:ade även Eddie Sisneros jetting expert på Thumpertalk och han sa att man byter bara lågfarts om man använder orginal bränsleskruv han sa inget om att det skulle vara olika grejer på US/EU cyklar.

Niel Claydon från England också med i Thumpertalk teamet sa:
Yes, you can use the US only jet kit, but probably won't need the 25 primary jet, just stay with the stock 22.5, this however is for the S, I assume the SM will follow suit.
I and several other UK TT'ers have done this and had no problems, everything else stays the same.
Neil.


Tack för svaren:tummenupp
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Ni ska tänka på att USA hojarna inte alltid är lika i allt!
Eddie har sten koll på USA hojarna.

Skaffa FCR39:eek:r nu:yoparty
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ska du inte använda Trottelfjädern och mainjet? Jag har då sakt minst två gånger att man inte byter pilotjet om man har keintechskruven? Förövrigt följer det inte med något pilotjet i Dynokittet så man använder allt som finns!Var för tror du det står US-Models only på Dynoinstruktionerna? Du får väl gå den tunga vägen om du vill. Kommer sluta med att du vill ha ett större mainjet än det 160 som är med i kittet + att du kommer att få tejpa över det fina 3x3 hålet med 1/3 del. För övrigt har jag varit i kontakt med Dynojets Support i Usa så jag vet vad jag pratar om. Finns en anledning till att det inte går att köpa några kitt här i europa.
 

Bifogat

  • 058.JPG
    058.JPG
    88.9 KB · Visningar: 520
Last edited:

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Du får ursäkta röran i mitt huvud JJ, man har läst forum upp och forum ned med olika bud åt alla håll å kanter. Så nu ska vi se om min gamla gubbskalle fattat de hela rätt. (Problemet var att jag blandade ihop Pilotairjet med lågfartsmunstycket.)

1.Byt ut pilotairjet till 135
2.Följ beskrivningen i Dj kittet för utom att man skruvar ut den förlängda bränsleskruven 2.75 varv istället för orginalskruv 3 varv
3.3x3 hålet

Mycket tacksam för ditt tålamod:tummenupp
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Du får ursäkta röran i mitt huvud JJ, man har läst forum upp och forum ned med olika bud åt alla håll å kanter. Så nu ska vi se om min gamla gubbskalle fattat de hela rätt. (Problemet var att jag blandade ihop Pilotairjet med lågfartsmunstycket.)

1.Byt ut pilotairjet till 135
2.Följ beskrivningen i Dj kittet för utom att man skruvar ut den förlängda bränsleskruven 2.75 varv istället för orginalskruv 3 varv
3.3x3 hålet

Mycket tacksam för ditt tålamod:tummenupp

Yes precis så!
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Tänk att det gick att lära en gammal hund att sitta med lite tålamod!:huvet

Nu e pilotairjetet beställt, 104.22:- :tummenupp
Nu ska vi se hur lång tid det tar.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Tänk att det gick att lära en gammal hund att sitta med lite tålamod!:huvet

Nu e pilotairjetet beställt, 104.22:- :tummenupp
Nu ska vi se hur lång tid det tar.

Såg att du posta på TT om Pilotairjet va fixerat. Så är inte fallet, bara skruva ur med en spårmejsel.
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Hoj alla drz vänner!!
Är det någon som har tagit av speglarna på sin cykel!?:va
MVH Jocke
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hoj alla drz vänner!!
Är det någon som har tagit av speglarna på sin cykel!?:va
MVH Jocke
Jag har då kvar minna. Tycker det är viktigare att se bra bakåt än att hojen skall se snygg ut... den är ju till för å köras inte stå och kolla på :p
 

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Ok! det är ju lite svårt det där! för man vill ju gärna ha lite koll bakåt men samtidigt ser den grymmare/busigare ut utan backspeglar!:gnissla
JJ joda det är ju bara att skruva av dom snorenkelt!:) tack ändå!
MVH Jocke
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ok! det är ju lite svårt det där! för man vill ju gärna ha lite koll bakåt men samtidigt ser den grymmare/busigare ut utan backspeglar!:gnissla
JJ joda det är ju bara att skruva av dom snorenkelt!:) tack ändå!
MVH Jocke

Tänkte väl de! Så usel mekaniker kan väl ingen va. Orginalarna är inte direkt vackra, ser ut som nått från 80 talet.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top