Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Hur pillar man ut den råsa kalben ur kontaktstycket? Jag vill inte kapa kabeln eller förstöra kontaktstycket =)

Pilla isär kontakten försiktigt (Tre piggar att hålla in samtidigt) därefter sitter det en liten liten plåtunga på den rosa kabelns kontakt, pilla ner tungang och dra ut försiktigt! (det ska gå lätt)

Förslagsvis ta den sidan som kommer ifrån motorn.

Lycka till:tummenupp
 

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Ifrån pairvalve ventilen går det en liten slang som delar sig. Ena änden går till bensinkranen och den andra fortsätter antar jag till förgasaren av vad jag kunde komma fram till på thumpertalk. Men dom nämner inget om den som går till bensinkranen och vad man skall göra med den?:va
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Ifrån pairvalve ventilen går det en liten slang som delar sig. Ena änden går till bensinkranen och den andra fortsätter antar jag till förgasaren av vad jag kunde komma fram till på thumpertalk. Men dom nämner inget om den som går till bensinkranen och vad man skall göra med den?:va

Den slangen som går till bensinkranen ska anslutas till en av de två skruvarna som sitter i toppens insugnings kanal, köp en nippel som passar i ett av skruvhålen! (Tror det var M8, det finns via Suzuki annars)

Ansluter du inte den här slangen kommer inte din bensinkran att fungera på något annat läge än Pirme! och då tömmer du tanken helt utan res läge.

Slangen är till för att 07:ans Dr-z:eek:r har automatisk bensinkran, de äldre har E modellens kran Av/På/Res

Så vad vakuumslangen egentligen gör, är att den öppnar kranen när du startar motorn, det vill säga får vakuum i insuget. Och stänger av den när du slår av motorn.
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Och där var 300mil passerade :yoparty

300_small.jpg
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Mycket snygg hoj må jag säga!:tummenupp
Fast orangea handguards?:va
(Suzukis orginal till -07 kostar bara 300-400kr... finns i svart och gul)

Orginalskydden är ju bara i plast och ingen järnskena i vad jag vet.
Orange = Syns bättre i trafiken, ungefär så tänkte jag. :tummenupp
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Fcr

Har problem med att Drzan surar när jag kör enduro. Har för mig att jag läste någonstans att man kan reglera tiden på accpumpen, är det någon här som har koll på det.
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Har problem med att Drzan surar när jag kör enduro. Har för mig att jag läste någonstans att man kan reglera tiden på accpumpen, är det någon här som har koll på det.

Vid gaspjällsrullen har du en skruv till axpumpen som ställer när den går in, och hur långt kolven slår/pumpar på "gummi membranet"

Annars har du ett munstycke för axpumpen att gå ner i storlek på, man strävar alltid efter att ha en lång sprut tid (så motorn hinner med) MEN inte mer soppa mängd än vad motorn klarar sig på!(önödigt sotande och ekonomi)
I ditt fall skulle jag miska munstycket inte tiden, dvs att den har gått bra innan när du körde på vägen.

//Johan
 
Last edited:

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Stora Höga
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Monterade ett LeoVince X3 slipon som låter riktigt gött även med db-killern monterad. Måste ha den tills jag styckar om förgasaren (har ett DJ kitt steg 1&2 liggandes hemma). LeoVincen kan man nämligen köra med orginal bestyckning med db-killern monterad, sen åker en annan insats in.
Sen ser det ju väldigt sexigt ut också.:tuttar

Man får med 4 st. olika insatser + sparkarrestor och tvättplugg.

P6250261.jpg

P6250262.jpg
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Köp till en krök till systemet, det är där den stora strypningen sitter även om det låter lite fel!
:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top