bensinskalle
Fulltankad!
Åk och testa en!
Så slipper du fundera!
Tror inte nån låter mig testa innan ja tagit kortet
Förresten: drz är väl rappare än en dr650 ( eller va dom nu heter )
Åk och testa en!
Så slipper du fundera!
dr650 väger ju mkt mer så det går inte att gemföra dom, zan är sjukt mkt smidigareTror inte nån låter mig testa innan ja tagit kortet
Förresten: drz är väl rappare än en dr650 ( eller va dom nu heter )?
och roligare
Min SM kttade XR650var inte alls lika skoj som min DRZa..Trots massa mer motor
/MA
Larsson hur går det med trimmningen?
När man monterar kammarna räcker det att smörja in med motorolja eller skall ma ha monteringsfett![]()
snart så sätter jag igångska bara köpa e-packning och spraylimm locktite 3220
När man monterar kammarna räcker det att smörja in med motorolja eller skall ma ha monteringsfett
Passar E-packningen rakt av? tänkte på den ökade cylinderdiametern![]()
E-packningen passar rakt av! Du kan slipa bort nitarna på cylinderfotspackningen du fick med kittet och använda någon av ytterlagren, den i mitten är ej en packning det blir desamma som en e-packning. Jag köpte en burk Redline assemblylube till kammarna på Mekonomen samtidigt som jag köpte locktite 3020 sprayen.
bra tips om packningenspar man ett par spänn var ute i garaget och kollade och gammla cylinderfotspackningen passade precis
blir en sväng till mekonomen imorgon
läste att när man monterat kammarna så ska man inte låta hojen stå på tomgång utan varva upp och köra iväg direkt![]()
Bara för att det är taskig smörjning på tomgång! Kör 30min på halvgas som hotcams rekomenderar, byt sen olja och kolla spelet igen.
då får man köra in cyllen först och kammarn sedan om man ska följa denna manens råd
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Jag körde ivarjefall lugnt i 30min med mineral olja sen böt jag olja till helsyntet med ester och körde skiten ur den. Absolut förbjudet är att smörja kolv cylinder med olja under montering eftersom ringarna kan glasera då. Man ska tvätta cylinder och kolv med tsprit aceton eller dyl. och torrmontera.
Jag gör precis tvärtom och smörjer rikligt ...
Jag har aldrig haft några problem med mina ringar kolvar eller cylindrar.![]()
och roligare
Min SM kttade XR650var inte alls lika skoj som min DRZa..Trots massa mer motor
/MA
Då hade du en konstig XrTycker Xr´en är lite bättre på allt utom 180graders svängar i endurospåret. Den wheelar mycket enklare, går bredare på grusvägen, bättre fjädring i endurospåret, snabbare och stabilare runt gocartbanan.
Drzan är en kanonhoj som jag lärde mig mycket på men när man växt ur den så är Xr´en en kanonhoj att byta upp sig till, helt enkelt lite mer av allt.![]()
Då hade du en konstig XrTycker Xr´en är lite bättre på allt utom 180graders svängar i endurospåret. Den wheelar mycket enklare, går bredare på grusvägen, bättre fjädring i endurospåret, snabbare och stabilare runt gocartbanan.
Drzan är en kanonhoj som jag lärde mig mycket på men när man växt ur den så är Xr´en en kanonhoj att byta upp sig till, helt enkelt lite mer av allt.![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |