Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Tjabba! Snart 18 fyllda och funderar på att köpa motard. Åkt A1 motard i 1,5 år.

Ä drz nåt o ha :D? håller dom bra? äckligt mycke service eller tuffar de på? Är de nå krut i eller tröttnar man? :D

Funderat på husa men dom verkar gilla mycke service. Ska mest åka lite på helgerna o leka lite :tummenupp

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Tjabba! Snart 18 fyllda och funderar på att köpa motard. Åkt A1 motard i 1,5 år.

Ä drz nåt o ha :D? håller dom bra? äckligt mycke service eller tuffar de på? Är de nå krut i eller tröttnar man? :D

Funderat på husa men dom verkar gilla mycke service. Ska mest åka lite på helgerna o leka lite :tummenupp

Tjena!
Sök i drz 400 tråden/forumet finns svar på dina frågor :tummenupp
DRZ är verkligen något att ha och dom håller skottsäkert om du sköter servicerna! dom är väl inte dom starkaste men me lite basic mods så blire rätt bra skjuts i dom! Drz är en smidig lättkörd hoj som är värd att kostas på :yoparty
MVH Jocke

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Montera ett nytt sadelöverdrag igår. Execute gripper till en RM125-250 01-08. Passa utmärkt på Drz sadeln med.

Bifogat

• 004.JPG
    004.JPG
    169.2 KB · Visningar: 508

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Tjena!
Sök i drz 400 tråden/forumet finns svar på dina frågor :tummenupp
DRZ är verkligen något att ha och dom håller skottsäkert om du sköter servicerna! dom är väl inte dom starkaste men me lite basic mods så blire rätt bra skjuts i dom! Drz är en smidig lättkörd hoj som är värd att kostas på :yoparty
MVH Jocke

Hur ser serviceschemat ut på ett ungefär då ? :) Har läst en del i tråden o drz verkar va fina grejer men lite sällsynta(?) Taskigt me dom på blocket och kostar en del :näsblod

Tål den lite stryk o så förresten? Hade liksom i bakhuvet att ja ska köpa nåt som tål att användas så ja lär mig lite innan ja köper för fina hojar ^^

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Hur ser serviceschemat ut på ett ungefär då ? :) Har läst en del i tråden o drz verkar va fina grejer men lite sällsynta(?) Taskigt me dom på blocket och kostar en del :näsblod

Tål den lite stryk o så förresten? Hade liksom i bakhuvet att ja ska köpa nåt som tål att användas så ja lär mig lite innan ja köper för fina hojar ^^

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4323263&postcount=1261 Det dåliga begagnat utbudet och höga priset beror nog på att det inte såldes så många sm modeller(05-07 fanns dom) i vårat kubik fixerade land! Min har gått 800mil och jag har haft ett fel på den, lödning som lossnat bakom tändningslåset(kall lödning). Fixade själv men hadde väl fått en ny på garantin om jag frågat. En svensksåld har 5års garanti.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
väger dom 150 kg+? :näsblod Känns som att de ä tungt? Husa 650 väger ju 110 kg vilket ja tycker låter ruskigt lätt :va

Husaberg är extremt lätta och vråltrimmade, typ som rmz450,crf450,yzf426 etc. går inte att jämföra sådanna cross/enduro tävlingsmodeller med en gatanpassad hoj. Håller med om att DRZan är lite tung i förhållande till sin kubik och motorstyrka. Dock är det inget man riktigt märker av eftersom den är såpass smal och låg :)

(450 crossar och husor känns i och för sig som moppar i jämförelse, men å andra sidan får man stå i garaget o skruva halva tiden då också istället för att vara ute o köra...)

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
väger dom 150 kg+? :näsblod Känns som att de ä tungt? Husa 650 väger ju 110 kg vilket ja tycker låter ruskigt lätt :va

NU ÄR JU INTE tjänstevikt den samma som torrvikt! En Drz väger ca 130 torr. En Z:a med Fcr39 ,434, HC st1 kammar och bra avgassystem har ca 47-48Bhp det är samma effekt som en tidig Crf450.

Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
NU ÄR JU INTE tjänstevikt den samma som torrvikt! En Drz väger ca 130 torr. En Z:a med Fcr39 ,434, HC st1 kammar och bra avgassystem har ca 47-48Bhp det är samma effekt som en tidig Crf450.

Vi borde väga våra till sommaren!
Min väger inte många kg numera:D

JJ tar du av dina dekaler minskar den säkert ... kg:hihi

Aha ;)

Aja blev lite "chockad" , trodde den skulle vara asklumpig ;)

Åk och testa en!
Så slipper du fundera!

Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Vi borde väga våra till sommaren!
Min väger inte många kg numera:D

JJ tar du av dina dekaler minskar den säkert ... kg:hihi

Åk och testa en!
Så slipper du fundera!

Ja man skulle vägt så man får se. Du tjänar väl ett par kilo med ditt hel titan system med.Har faktiskt tagit bort några dekaler HaHa!

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Jag har faktiskt också tänkt på det där med vikten skulle vara intressant att veta.. ;)

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Jag har faktiskt också tänkt på det där med vikten skulle vara intressant att veta.. ;)

jag vägde min med yoshi.fcr.gelsadel ims 12l tank full inte lättad förutom skjutspinnar och kedjeskydd och med crosshjulen vägde den 146kg låter mkt kanske men känns inte när man åker på den då åkte jag ändå enduro med min....:yoparty

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha