Insprutningens trottelhus begränsar effektuttaget på den. Har man fugge byter man till större för mer flöde men de går ju inte på dom.
ja men va fasen fixa mig en billig DR-Z då!
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
Insprutningens trottelhus begränsar effektuttaget på den. Har man fugge byter man till större för mer flöde men de går ju inte på dom.
ja men va fasen fixa mig en billig DR-Z då!det är ju så sjukt lätt att hamn i den gamla "bara några tusen till"-spiralen. Min budget från början var max 25k helst runt 20k, nu tittar jag på hojar för nästan 40k
![]()
Kul! Med Fcren å kammar får du en helt annan hoj. Men du har en stor kork i systemet med din s-sm headder(krök)! Du skulle minst haft en e-modell krök.
Du har övertalat mig
Skall ta och beställa mig en header.
Vilken tror du på? Powerbomb eller Procircuit?
Ligger nästan i samma pris
/MA
tittade lite på ebay igår, verkar ju gå att få från USA till ett rätt OK pris. Dollarn är ju nere under 7kr nu igen så det blir ju rätt bra pris även om man fläskar på moms och tull (som man kan slippa på sånahär delar genom att skriva något i stil att det bara är för demo, ska höra med polarn som importerat mycket till sin bil).
Header typ 160usd + nya nålar 50usd + avgas 260usd = 470usd + 100usd frakt = 570usd = 3990sek * 1.27 (moms + tull) = 5067.30sek.
Låter väl som rätt rimlig peng för alla de grejerna! Väntar du lite till jag hittat mig en SM (!) så kan vi gå ihop och beställa![]()
Då får du snabba dig att handla en DRZa
Du borde fundera på att lägga till en FCR i listan din nedan.. De är inte gratis tyvärr.
/MA
Helt rätt Fcr39 är det första man ska förändra på Drz sen kan man tänka på avgassystem m.m
så pass alltså. Men det är fortfarande aktuellt med jetkit även om man bytt förgasare, eller? De kostar ju skjortan de där förgasarna!
Ligger en svart DRZ ute här på SH som redan har det mesta av detta, ska kolla lite mer på den tror jag, hade bara 400mil på mätaren dessutom.
Hejsan alla!
Har lite extra stålar att spendera, så jag undrar om någon bytt fjädern bak samt satt i styvare fjädrar i gaffelbenen?
Väger numera 100pannor så det känns att det behövs...
Tips på produkter, ÅF och även firmor som gör rubbet(i sverige då) uppskattas!
Tänkte också på en ny bromspump, och kom på att tänka på att kanske en nyare GSXR pump skulle kunna fungerera, eller från annan hoj för den delen också. Kommer undan bra mycket billigare och det kan kännas värt det för en drrga 500-lapp.
Någon som gjort något liknande, tipps?
Nu är trimreceptet klart för min DRZ:a
Alla prylar är beställda och bör komma i veckan.
Receptet:
3x3 Mod
Bortkopplad PAIR samt Solenoid.
Klippt Rosa-kabel till CDI-boxen
Keihin FCR39 JD Kittad samt justerbar bränsleskruv
Vasa Racing Slipon
FMF Powerbomb Header
Hotcam Stage 1 kammar.
Effekt? mer än orginal iallafall hoppas jag
Skall bli inressant hur detta fungerar. Eventuellt monteras ett BB 434 i vinter också.
Det jag saknar är Sudco Adapter samt DRZ E-insug.
Någon som vet om detta går hitta i Sverige till humana priser?
//Macke
Sudco adapter finns närmast i Tyskland. E-insugsgummi + klamma = Närmaste Suzuki ÅF. Ville du inte änns pruta på min Powerbomb?
så pass alltså. Men det är fortfarande aktuellt med jetkit även om man bytt förgasare, eller? De kostar ju skjortan de där förgasarna!
Ligger en svart DRZ ute här på SH som redan har det mesta av detta, ska kolla lite mer på den tror jag, hade bara 400mil på mätaren dessutom.
Igår va jag och Björk85 ute å lekte lite. Kanonväder va de! Mackez! Så här ser den ut, kröken alltså.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |