Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Insprutningens trottelhus begränsar effektuttaget på den. Har man fugge byter man till större för mer flöde men de går ju inte på dom.

ja men va fasen fixa mig en billig DR-Z då! :D det är ju så sjukt lätt att hamn i den gamla "bara några tusen till"-spiralen. Min budget från början var max 25k helst runt 20k, nu tittar jag på hojar för nästan 40k :huvet

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
ja men va fasen fixa mig en billig DR-Z då! :D det är ju så sjukt lätt att hamn i den gamla "bara några tusen till"-spiralen. Min budget från början var max 25k helst runt 20k, nu tittar jag på hojar för nästan 40k :huvet

Sälj Gixxern! Det fick jag göra.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
kollade försäkring på en 400SM -07, 2300:-/år/hel med folksams SMC-försäkring :) De hade rabbat nu eftersom jag har gixxern där, normaltpris 5400.- vilket jag också tycker är bra pris!

edit: nu har jag fasen bestämt mig, satt och kollade på lite youtube-filmer på DRZan och den är för jäkla go'! :tummenupp Verkar som om avgas, 3x3 och luftburk gör jäkligt stor skillnad på wheeliekapaciteten enligt något amerikanskt forum jag läste!

Last edited:

mackez

Motardpilot
Gick med
6 May 2006
Hoj
DRZ400SM. Föregående hojar: Honda Xr 650r SM/Offroad. Xr600r, KX125
Du har övertalat mig:)
Skall ta och beställa mig en header.
Vilken tror du på? Powerbomb eller Procircuit?
Ligger nästan i samma pris
/MA

Kul! Med Fcren å kammar får du en helt annan hoj. Men du har en stor kork i systemet med din s-sm headder(krök)! Du skulle minst haft en e-modell krök.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Du har övertalat mig:)
Skall ta och beställa mig en header.
Vilken tror du på? Powerbomb eller Procircuit?
Ligger nästan i samma pris
/MA

tittade lite på ebay igår, verkar ju gå att få från USA till ett rätt OK pris. Dollarn är ju nere under 7kr nu igen så det blir ju rätt bra pris även om man fläskar på moms och tull (som man kan slippa på sånahär delar genom att skriva något i stil att det bara är för demo, ska höra med polarn som importerat mycket till sin bil).

Header typ 160usd + nya nålar 50usd + avgas 260usd = 470usd + 100usd frakt = 570usd = 3990sek * 1.27 (moms + tull) = 5067.30sek.

Låter väl som rätt rimlig peng för alla de grejerna! Väntar du lite till jag hittat mig en SM (!) så kan vi gå ihop och beställa :tummenupp

mackez

Motardpilot
Gick med
6 May 2006
Hoj
Då får du snabba dig att handla en DRZa:)
Det enda jag saknar nu är headern som inte är beställd.
Borde få Hot Cam Stage 1 kammar samt Keihin FCR 39an till veckan.
Du borde fundera på att lägga till en FCR i listan din nedan.. De är inte gratis tyvärr.
/MA

tittade lite på ebay igår, verkar ju gå att få från USA till ett rätt OK pris. Dollarn är ju nere under 7kr nu igen så det blir ju rätt bra pris även om man fläskar på moms och tull (som man kan slippa på sånahär delar genom att skriva något i stil att det bara är för demo, ska höra med polarn som importerat mycket till sin bil).

Header typ 160usd + nya nålar 50usd + avgas 260usd = 470usd + 100usd frakt = 570usd = 3990sek * 1.27 (moms + tull) = 5067.30sek.

Låter väl som rätt rimlig peng för alla de grejerna! Väntar du lite till jag hittat mig en SM (!) så kan vi gå ihop och beställa :tummenupp

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
så pass alltså. Men det är fortfarande aktuellt med jetkit även om man bytt förgasare, eller? De kostar ju skjortan de där förgasarna! :(

Ligger en svart DRZ ute här på SH som redan har det mesta av detta, ska kolla lite mer på den tror jag, hade bara 400mil på mätaren dessutom.

Helt rätt Fcr39 är det första man ska förändra på Drz sen kan man tänka på avgassystem m.m

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
så pass alltså. Men det är fortfarande aktuellt med jetkit även om man bytt förgasare, eller? De kostar ju skjortan de där förgasarna! :(

Ligger en svart DRZ ute här på SH som redan har det mesta av detta, ska kolla lite mer på den tror jag, hade bara 400mil på mätaren dessutom.

Förgasaren ihop med öppnad luftburk får Drzan att rocka :yoparty:banana
Sedan ett Yoshimura helsystem så blir det ännu bättre:D

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Hejsan alla!
Har lite extra stålar att spendera, så jag undrar om någon bytt fjädern bak samt satt i styvare fjädrar i gaffelbenen?
Väger numera 100pannor så det känns att det behövs...
Tips på produkter, ÅF och även firmor som gör rubbet(i sverige då) uppskattas!

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Hejsan alla!
Har lite extra stålar att spendera, så jag undrar om någon bytt fjädern bak samt satt i styvare fjädrar i gaffelbenen?
Väger numera 100pannor så det känns att det behövs...
Tips på produkter, ÅF och även firmor som gör rubbet(i sverige då) uppskattas!

Tänkte också på en ny bromspump, och kom på att tänka på att kanske en nyare GSXR pump skulle kunna fungerera, eller från annan hoj för den delen också. Kommer undan bra mycket billigare och det kan kännas värt det för en drrga 500-lapp.
Någon som gjort något liknande, tipps?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Tänkte också på en ny bromspump, och kom på att tänka på att kanske en nyare GSXR pump skulle kunna fungerera, eller från annan hoj för den delen också. Kommer undan bra mycket billigare och det kan kännas värt det för en drrga 500-lapp.
Någon som gjort något liknande, tipps?

Tänk på att en gixxerpump är anpassad till 2st 4-6kolvs ok! Vi har 1st 2kolvs ok på Drzan. Kan lätt bli av eller på känsla i bromsen.

mackez

Motardpilot
Gick med
6 May 2006
Hoj
Nu är trimreceptet klart för min DRZ:a
Alla prylar är beställda och bör komma i veckan.

Receptet:

3x3 Mod
Bortkopplad PAIR samt Solenoid.
Klippt Rosa-kabel till CDI-boxen
Keihin FCR39 JD Kittad samt justerbar bränsleskruv
Vasa Racing Slipon
FMF Powerbomb Header
Hotcam Stage 1 kammar.
Effekt? mer än orginal iallafall hoppas jag:)

Skall bli inressant hur detta fungerar. Eventuellt monteras ett BB 434 i vinter också.

Det jag saknar är Sudco Adapter samt DRZ E-insug.
Någon som vet om detta går hitta i Sverige till humana priser?

//Macke

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Nu är trimreceptet klart för min DRZ:a
Alla prylar är beställda och bör komma i veckan.

Receptet:

3x3 Mod
Bortkopplad PAIR samt Solenoid.
Klippt Rosa-kabel till CDI-boxen
Keihin FCR39 JD Kittad samt justerbar bränsleskruv
Vasa Racing Slipon
FMF Powerbomb Header
Hotcam Stage 1 kammar.
Effekt? mer än orginal iallafall hoppas jag:)

Skall bli inressant hur detta fungerar. Eventuellt monteras ett BB 434 i vinter också.

Det jag saknar är Sudco Adapter samt DRZ E-insug.
Någon som vet om detta går hitta i Sverige till humana priser?

//Macke

Sudco adapter finns närmast i Tyskland. E-insugsgummi + klamma = Närmaste Suzuki ÅF. Ville du inte änns pruta på min Powerbomb?

mackez

Motardpilot
Gick med
6 May 2006
Hoj
Har du en till salu....?
Satan också har just betalt en ny på Ebay
/MA

Sudco adapter finns närmast i Tyskland. E-insugsgummi + klamma = Närmaste Suzuki ÅF. Ville du inte änns pruta på min Powerbomb?

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(

Kan ju kolla in min om du är sugen, har mycket det goda - sen är den SVART!:tuttar

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Igår va jag och Björk85 ute å lekte lite. Kanonväder va de! Mackez! Så här ser den ut, kröken alltså.

Bifogat

• 001.JPG
    001.JPG
    116.7 KB · Visningar: 95

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
attachment.php

Hej alla hjälpsamma :)
Är lite sugen på att få min drz400sm -05 att likna denna till viss del.
Det jag är ute efter är en likadan sadel, tank och gärna plast.
Någon som vet om det går (finns så det passar till min hoj?) och i så fall vart jag kan få tag i grejerna?

Sen tänkte jag samtidigt höra om någon vet om det inte går få rmz plasten att passa på drz:an?
Om inte direkt så med lite justeringar och i så fall hur, och om det är mycket skillnad?

Blev kanske lite svårt att förstå men hoppas att någon kanske gör det ;)

Bifogat

• DSCN1199.jpg
    DSCN1199.jpg
    90 KB · Visningar: 1,295
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati