Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Gbg
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hallå för tusan hur svårt ska det vara att komma över en DRZ400s 00-02 egentligen? :) Har väntat och väntat och väntat men det kommer aldrig ut någon på blocket! SM finns det gott om men vill ha något billigare även om man verkar kunna få dem för ett bra pris.

Se så sälj nu ;)
 

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Ingen här som vill sälja kåpor till drz?
Bara intresserad som "KIT".... PM om det är någon som vill sälja... repade skulle också funka till rätt pris...
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Den var redan såld tyvärr.

Kan verkligen nålen göra så stor skillnad? Munstycket kan man köpa här för 20 spänn lixom.

Ja det kan den! Orginalnålen har ingen Taper(koning)=typ jämntjock. Spelar ingen roll om man tokhöjjer nålen, man får den aldrig att gå bra i mellanregistret med öppnad luftburk. Huvudmunstycket styr mest blandningen på full gas, man vill ju helst att den går bra genom hela registret. Diagrammet avser Fcr men du ser ju ändå vart nålen spelar in.
 

Bifogat

  • FCRTuningguide.jpg
    FCRTuningguide.jpg
    65.5 KB · Visningar: 81

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Någon med jd-kitt som byter nål nu när det är kallare ute? själv har jag fortfarande i den för varmt väder.
 

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Någon här som har krasch-puckar till sin drz?
Och i så fall om någon skulle kunna lägga upp en närbild enbart på den?
Är rätt intresserad hur den ser ut och hur man fäster den, tänkte eventuellt tillverka egna...
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Någon här som har krasch-puckar till sin drz?Och i så fall om någon skulle kunna lägga upp en närbild enbart på den?Är rätt intresserad hur den ser ut och hur man fäster den, tänkte eventuellt tillverka egna...
Antar att du ska svarva egna?? Enklast är att ta mått själv på hjulaxelmuttrarna så du kan få på puckarna över, annars är det bara gängad stång o muttrar som gäller...
Funkar även utmärkt med skateboardhjul:)

Är det uppsamlingskärl du fått fast där? Vilka ställen går slangarna till?
Fan va vackert! :)
___________________________

Föresten, tycker jag märkt att min Z:a låter intressant i början när jag startar den kall. Ett vinande ljud liksom i takt med hur mycket jag varvar, vet inte vad jag ska jämföra med men nästan som en elmotor/elskoter eller nåt. Låter inte mycket men man lägger ändå märke till det bakgrunden, verkar dock försvinna efter ett tag antar att det är när hojen blivit varm (eller när oljan hunnit dra runt o smörja??:confused:)

Någon som känner igen detta som ett typiskt symptom för något?


:tunganBonusbild:
 

Bifogat

  • _MG_7328fisheye.jpg
    _MG_7328fisheye.jpg
    47.6 KB · Visningar: 96
Last edited:

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Är det uppsamlingskärl du fått fast där? Vilka ställen går slangarna till?

Japp! A.P.A. fuel catch can från Wheelingcyclesupply. 2 slangar går till Fcren, en samlar upp dom 3 drän.slangarna och en samlar upp dom 2 ventslangarna. Man får inte blanda ihop vent och drän! En annan slang går upp vid kylaren och vidare upp under tanken, det är luftningen. Så finns det en urtappning med. Blir en del i kärlet när man åker lite bakhjul.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Grym bild zarell!
Har du byggt om på något sätt så att den inte drar så mkt olja när du wheelar? tycker det drar olja som fan och då wheelar jag bara under/runt balanspunkten på första växeln
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Japp! A.P.A. fuel catch can från Wheelingcyclesupply. 2 slangar går till Fcren, en samlar upp dom 3 drän.slangarna och en samlar upp dom 2 ventslangarna. Man får inte blanda ihop vent och drän! En annan slang går upp vid kylaren och vidare upp under tanken, det är luftningen. Så finns det en urtappning med. Blir en del i kärlet när man åker lite bakhjul.
Nice! Fina grejjer dom har på sin hemsida:tungan Hade fan jag behövt, forsar ju ut bensin när man leker runt med hojen ståendes kl12 som jag gör :näsblod

Grym bild zarell!
Har du byggt om på något sätt så att den inte drar så mkt olja när du wheelar? tycker det drar olja som fan och då wheelar jag bara under/runt balanspunkten på första växeln
Jag har dragit om slangen som går från vehusventilationen till luftburken, förlängt den så den går upp till styret och tillbaka. På det sättet får jag aldrig ut olja där utan det rinner tillbaka. Sen håller jag stenhård koll på oljenivån och ser till att den ligger strax över maxmarkeringen på stickan.
:)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Nice! Fina grejjer dom har på sin hemsida:tungan Hade fan jag behövt, forsar ju ut bensin när man leker runt med hojen ståendes kl12 som jag gör :näsblod


Jag har dragit om slangen som går från vehusventilationen till luftburken, förlängt den så den går upp till styret och tillbaka. På det sättet får jag aldrig ut olja där utan det rinner tillbaka. Sen håller jag stenhård koll på oljenivån och ser till att den ligger strax över maxmarkeringen på stickan.
:)

Smidigt! det måste jag göra också :tummenupp
Det är den lilla svarta burken som sitter vid avgasröret va? har du tagit bort slangen så den ej går in i luftburken längre?
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Smidigt! det måste jag göra också :tummenupp
Det är den lilla svarta burken som sitter vid avgasröret va? har du tagit bort slangen så den ej går in i luftburken längre?
Ja det är det. Nej den går fortfarande in i luftburken men slangen går först upp till styret och tillbaka ner igen.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
analpiratssallad :mad: BB-kittet e på villovägar så där gick slutet på denna säsong åt h"#vete :huvet:gnissla:brinnerup
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Fan va surt! Men dom tar väl på sig det va? Så dom skickar en ny menar jag.

det lär dom få göra men det ska ju gå igenom vissa steg sökas vi USPS genom att sätta en tracker på paketet så det blir ju väntetid mm men det är ju säljarens ansvar att paketet kommer fram till mig och inte mitt så det kommer att ordna sig men frågan är ju hur lång tid det kommer att ta :va
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Surt!

Har monterat handtagsvärmare ikväll, sådana kompletta grepp. skall bli kul att se hur det fungerar.

mätte även slangen till vävhusventen. behöver skaffa en bit 11mm slang så jag kan förlänga som zarell gjort :Bugar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top