Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Snyggt Larsson! Fortsätt med bilder under byggets gång. Hur har du det med huvudmunstycken till din Edelbrock? Man kan få gå ner ett-två knäpp i storlek med BB & kammar! Motorn suger mycket hårdare.

bra tips ska kolla detta :tummenupp
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Jag gillar ju sånt. Får nog svårt att pressa dig, du kan ju desutom köra! Det kan ju inte jag. Men man får väl öva mera nästa år.

Klart vi ska köra!
Vi får organisera åkat lite tidigare nästa år bara, så vi hinner med mera åka innan säsongen tar slut!:tummenupp

Det var kalaskul med 5st DR-Z:eek:r på Amsberg sist!:D
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ja de va roligt med så många zor! Inga andra motarder som våga sig dit. Dom gula zorna ska ju enligt många va dom snabbaste! Haha
 

Bifogat

  • 005.JPG
    005.JPG
    222.4 KB · Visningar: 144

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Undrar lite över var man kan få tag på plast till hojjen?
Har letat en hel del runt nätet men inte hittat :confused:
Finns det pirat?
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Vad tusan Johan, har du vunnit på lotto eller? :D

Kul att du fortsätter plocka på grejer!:tummenupp

Fick kalaspris på den och på nått underligt sätt så slapp jag tull! Kasta upp visakortet på posten å killen bakom disken fråga om jag skulle ha nått mer, nä sa jag men det är väl Tull skatt? Va inge på de här paketet sa han, å jag skynda mig därifrån. Det är header & midpipe bara, ingen burk. Ska annvända min egen burk. Det här systemet och ett sånt som du har är dom enda i produktion som är byggda för BB & BB-stroker motorer. Dave på Mrd sa att han skickat pipor till Sverige men ingen av den hära ännu. (Lite kul) Och så bygger han dom på beställning, ingen massproduktion och med 3års garanti på sprickbildning eller andra fel, även om du själv krashat sönder den så reparerar han den gratis 1 gång. Nu e ju det inte så förmånligt när man inte bor i närheten av Californien men det är riktigt hantverk! Så säljer jag powerbomben så har jag nästan fått betalt för att byta. Men nu är det allvarligt stopp med trimmningen punkt slut!
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Mera godis. Mrd/Ssw Edition race pipe.

nice :yoparty

Kul! Hur långt bort är BB-kittet? Hojja till om du kan tänkas sälja mig 2st 3,10 shims. Såg annars att crossbolaget.com säljer lösa för 69kr st.

ingen aning trackingnumret funkar inte men Jeff på keep it roostin lovar att det är skickat så då borde det komma nästa vecka :confused:

ska maila USPS idag och se om man kan få något svar :)

69kr st :näsblod fasen 4 shims är nästan lika mycket som ett kitt :huvet

ska bara kolla hur många man fick av varje först :)
 
Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Kul! Hur långt bort är BB-kittet? Hojja till om du kan tänkas sälja mig 2st 3,10 shims. Såg annars att crossbolaget.com säljer lösa för 69kr st.

det va tyvärr bara 3 av varje och eftersom dessa även passa till mina TL1000 hojar så blir det lite vanskligt att sälja 2st så jag kan tyvärr inte hjälpa dig denna gång :)
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Undrar lite över var man kan få tag på plast till hojjen?
Har letat en hel del runt nätet men inte hittat :confused:
Finns det pirat?
Billigast å lättast att ta de från Usa. Finns ju fan inget till Drzan här i Sverige. http://www.wheelingcyclesupply.com/shop?action=category&cat_id=96
det va tyvärr bara 3 av varje och eftersom dessa även passa till mina TL1000 hojar så blir det lite vanskligt att sälja 2st så jag kan tyvärr inte hjälpa dig denna gång :)
Ingen fara!
Behöver man JD kittet eller kan man bara byta huvudmunstycke?

Blir helt klart bäst. Orginal nålen är toksnål pga. emissionskraven.
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Larsson kolla så din insugskam inte tar i hära på kedjessläpan. Det gjorde det på min så jag tog bort lite med dremeln. kammarna har ett axielt spel på 1,5mm ungefär så tryckte man in kammen tog det i rejält. Orginalkammarna är det ju inte ställbara kammdrev på, så dom har ju inte medbringaren som tar i.
 

Bifogat

  • 006.JPG
    006.JPG
    66.6 KB · Visningar: 205
Last edited:

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Dalarna
Hoj
Drz 434sm -07
Fan dom har ju fått mer roliga grejor till DRZ på wheelingcyclesupply ;) DRC bredare fotpinnar o 16 drev fram m.m yammi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top