Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Håller med redan 41 bakdrevet är för stort sedan 16 i fram :va Hur stor bana är Amsberg igentligen?

Körde 14/44 på min på Rörberg och hade säkert kunna lagt på 47 ibak.
Körde sedan 15/44 när jag åkte på Gelleråsen:tuttar:yoparty

Amsberg är en gokartbana bara, men det beror väl lite på hur mycket pullver man har i maskineriet också. Med 16/41 fick jag dra den på 5:an på målrakan även om det var en snabbis bara.

Med 16/39 gör den 146kmh på 4:an vid 10000rpm, det är lagom för en bana likt Amsberg då jag föredrar att inte åka på 5:an alls då jag tycker att klivet till 5:an är av overdrive stuk!

Sen ska det tilläggas att hojen orkade varva ur på 5:an utan större problem:) (185Kmh)

Sen kommer garanterat 15 drevet användas också om det är läge för det.
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Amsberg är en gokartbana bara, men det beror väl lite på hur mycket pullver man har i maskineriet också. Med 16/41 fick jag dra den på 5:an på målrakan även om det var en snabbis bara.

Med 16/39 gör den 146kmh på 4:an vid 10000rpm, det är lagom för en bana likt Amsberg då jag föredrar att inte åka på 5:an alls då jag tycker att klivet till 5:an är av overdrive stuk!

Sen ska det tilläggas att hojen orkade varva ur på 5:an utan större problem:) (185Kmh)

Sen kommer garanterat 15 drevet användas också om det är läge för det.

Käns som den måste vara trött oavsett pulver i motorn om du inte ligger upp emot 60-65hästar. Min med 14/44 tappade 20m på rakan mot Ktm 660 trots mycket högre utgångsfart. Med den drevningen så behövde man aldrig gå ner på 2an vilket bara ger låg kurvhastighet och hetsig gång.
Vet dock inte om det skilljer nå i utväxling på lådan mellan s och sm då jag hade en s med Fcr 39, 3*3 och Yoshimura helsystem. Körde den med 14/39 en gång lika med hur tråkig som helst.
Testa 15/44 någon gång eftersom du har lite värre motor än jag hade så ska du se vad Drzan rockar fett, framförallt på gocartbana.:tummenupp
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Käns som den måste vara trött oavsett pulver i motorn om du inte ligger upp emot 60-65hästar. Min med 14/44 tappade 20m på rakan mot Ktm 660 trots mycket högre utgångsfart. Med den drevningen så behövde man aldrig gå ner på 2an vilket bara ger låg kurvhastighet och hetsig gång.
Vet dock inte om det skilljer nå i utväxling på lådan mellan s och sm då jag hade en s med Fcr 39, 3*3 och Yoshimura helsystem. Körde den med 14/39 en gång lika med hur tråkig som helst.
Testa 15/44 någon gång eftersom du har lite värre motor än jag hade så ska du se vad Drzan rockar fett, framförallt på gocartbana.:tummenupp

Ja kan lova dig att den inte är trött med 16/41 eller 15/39, Tommy hadde en 660SMC med nerdrevat och rallykamen och den hängde inte på 434:an.

Hur får ni ut någon fart med så låg drevning när motorn sätter gränsen vid 10000rpm?

Det är samma låda på alla Z:eek:r

Jag bifogar några alternativ nedan!
 

Bifogat

  • Namnlös+nu.jpg
    Namnlös+nu.jpg
    230.2 KB · Visningar: 92
  • Namnlös+nu2.jpg
    Namnlös+nu2.jpg
    221.2 KB · Visningar: 80
  • Namnlös+nu3.jpg
    Namnlös+nu3.jpg
    223.5 KB · Visningar: 83
  • Namnlös+nu4.jpg
    Namnlös+nu4.jpg
    224.4 KB · Visningar: 78
Last edited:

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Ja kan lova dig att den inte är trött med 16/41 eller 15/39, Tommy hadde en 660SMC med nerdrevat och rallykamen och den hängde inte på 434:an.

Hur får ni ut någon fart med så låg drevning när motorn sätter gränsen vid 10000rpm?

Det är samma låda på alla Z:eek:r

Jag bifogar några alternativ nedan!

Fan vad din Drz går:tummenupp det är en kanonhoj, jag var supernöjd med min. 800mil fullgas och aldrig några problem.

Har inte 660 ca 55hk på bakhulet och samma vikt och blir ändå ifrånåkt?
Jag hade ca 39,5 på bakhjulet på min Drz + min drevning och den hade inte en suck mot 660 och än mindre xr650 som jag har idag.

Min toppade runt 135 med 14/44 om jag inte minns fel och det räcker för det mesta annars svänger det för lite:D Den gjorde drygt 150 med 15/44 och den gick bra runt Gelleråsen. Höll stumt med endast ett litet gassläpp i sista kurvan ut på rakan sedan kan man bara pluttra i 120 för att klara bullerkaraven.

Grattis till en lyckad trimmning:tummenupp

Tar du på dig Xr 650 om jag skulle få för mig att byta kolv och cam och ev porta toppen på den?
 

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Fan vad din Drz går:tummenupp det är en kanonhoj, jag var supernöjd med min. 800mil fullgas och aldrig några problem.

Har inte 660 ca 55hk på bakhulet och samma vikt och blir ändå ifrånåkt?
Jag hade ca 39,5 på bakhjulet på min Drz + min drevning och den hade inte en suck mot 660 och än mindre xr650 som jag har idag.

Min toppade runt 135 med 14/44 om jag inte minns fel och det räcker för det mesta annars svänger det för lite:D Den gjorde drygt 150 med 15/44 och den gick bra runt Gelleråsen. Höll stumt med endast ett litet gassläpp i sista kurvan ut på rakan sedan kan man bara pluttra i 120 för att klara bullerkaraven.

Grattis till en lyckad trimmning:tummenupp

Tar du på dig Xr 650 om jag skulle få för mig att byta kolv och cam och ev porta toppen på den?
En 660 har väl 56-60hk ungefär, den ska väl gå bättre än Xr'n om den är fräsch!?
Jag tycker det var stor skillnad på XR650 jag prova mot min LC4, men trimmar man XR'n blir den nog kul.:yoparty
Jag tar inte på mig några jobb.

434:an går bra, men jag önskar mera pullver nu!:D
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Bara att börja vässa 625an då?:banana

Njae, den förblir orörd då den mest andvänds till skog:tungan
(Men ibland är ja bra sugen kan jag erkänna:rolleyes:)

Imorn blir det test av 16/39 drevningen på bana, då visar det sig hur det vart!
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Idag var vi på våran lekbana! Inte vart den direkt "slö" med 16/39, jag har fullt upp att hålla ner framhjulet på 3:an iaf.:D

Nu ska det testas 15/39 som höst utväling!:rolleyes:
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
min DRZ dog på vägen hem för ett tag sedan och jag tror att jag har hittat felet :huvet







kolvringarna e toast troligtvis kolven med :gnissla cylindern vet jag inte om den kan fixas till :va
 
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Ludvika
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Jösses!
-Oljebrist?
-Värmenypning?

Tråkigt i vilket fall! hoppas det löser sig för dig!
(Nu får du ju chansen att skaffa bigbore:rolleyes:)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Jösses!
-Oljebrist?
-Värmenypning?

Tråkigt i vilket fall! hoppas det löser sig för dig!
(Nu får du ju chansen att skaffa bigbore:rolleyes:)

förmodligen + att man legat och dragit snudd på maxvarv för mycket :gnissla

hon har aldrig dragit olja förrut men då har jag cruisat mera :död
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Här kmr 2 bilder ifrån kvällens träning

JOF_0982.jpg


JOF_0984.jpg



:yoparty
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
nice Uncle Sam :)

visst e det väll någon här som monterat varvräknare på sin DRZ ???
 
Last edited:

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Hej

Tänkte bara tvärhöra om rmz kåpor passar till drz?
Någon som vet vart det går köpa kåpor till drz? gärna länk :)

Peace!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top