Touring...
Håller med redan 41 bakdrevet är för stort sedan 16 i fram Hur stor bana är Amsberg igentligen?
Körde 14/44 på min på Rörberg och hade säkert kunna lagt på 47 ibak.
Körde sedan 15/44 när jag åkte på Gelleråsen
Touring...
Håller med redan 41 bakdrevet är för stort sedan 16 i fram Hur stor bana är Amsberg igentligen?
Körde 14/44 på min på Rörberg och hade säkert kunna lagt på 47 ibak.
Körde sedan 15/44 när jag åkte på Gelleråsen
Amsberg är en gokartbana bara, men det beror väl lite på hur mycket pullver man har i maskineriet också. Med 16/41 fick jag dra den på 5:an på målrakan även om det var en snabbis bara.
Med 16/39 gör den 146kmh på 4:an vid 10000rpm, det är lagom för en bana likt Amsberg då jag föredrar att inte åka på 5:an alls då jag tycker att klivet till 5:an är av overdrive stuk!
Sen ska det tilläggas att hojen orkade varva ur på 5:an utan större problem (185Kmh)
Sen kommer garanterat 15 drevet användas också om det är läge för det.
Käns som den måste vara trött oavsett pulver i motorn om du inte ligger upp emot 60-65hästar. Min med 14/44 tappade 20m på rakan mot Ktm 660 trots mycket högre utgångsfart. Med den drevningen så behövde man aldrig gå ner på 2an vilket bara ger låg kurvhastighet och hetsig gång.
Vet dock inte om det skilljer nå i utväxling på lådan mellan s och sm då jag hade en s med Fcr 39, 3*3 och Yoshimura helsystem. Körde den med 14/39 en gång lika med hur tråkig som helst.
Testa 15/44 någon gång eftersom du har lite värre motor än jag hade så ska du se vad Drzan rockar fett, framförallt på gocartbana.
Ja kan lova dig att den inte är trött med 16/41 eller 15/39, Tommy hadde en 660SMC med nerdrevat och rallykamen och den hängde inte på 434:an.
Hur får ni ut någon fart med så låg drevning när motorn sätter gränsen vid 10000rpm?
Det är samma låda på alla Zr
Jag bifogar några alternativ nedan!
En 660 har väl 56-60hk ungefär, den ska väl gå bättre än Xr'n om den är fräsch!?Fan vad din Drz går det är en kanonhoj, jag var supernöjd med min. 800mil fullgas och aldrig några problem.
Har inte 660 ca 55hk på bakhulet och samma vikt och blir ändå ifrånåkt?
Jag hade ca 39,5 på bakhjulet på min Drz + min drevning och den hade inte en suck mot 660 och än mindre xr650 som jag har idag.
Min toppade runt 135 med 14/44 om jag inte minns fel och det räcker för det mesta annars svänger det för lite Den gjorde drygt 150 med 15/44 och den gick bra runt Gelleråsen. Höll stumt med endast ett litet gassläpp i sista kurvan ut på rakan sedan kan man bara pluttra i 120 för att klara bullerkaraven.
Grattis till en lyckad trimmning
Tar du på dig Xr 650 om jag skulle få för mig att byta kolv och cam och ev porta toppen på den?
Jag tycker det var stor skillnad på XR650 jag prova mot min LC4, men trimmar man XR'n blir den nog kul.
434:an går bra, men jag önskar mera pullver nu!
Bara att börja vässa 625an då?
Jösses!
-Oljebrist?
-Värmenypning?
Tråkigt i vilket fall! hoppas det löser sig för dig!
(Nu får du ju chansen att skaffa bigbore)
Hur många mil har den gått innan raset?förmodligen + att man legat och dragit snudd på maxvarv för mycket
hon har aldrig dragit olja förrut men då har jag cruisat mera
Hur många mil har den gått innan raset?
nice Uncle Sam
visst e det väll någon här som monterat varvräknare på sin DRZ ???
Hej
Tänkte bara tvärhöra om rmz kåpor passar till drz?
Någon som vet vart det går köpa kåpor till drz? gärna länk
Peace!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |