Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
tror jag lyckades få bukt med det konstiga ljudet som min hoj gav ifrån sig vid motorbroms, tror det var kedjan som kuggade över eller nått sånt där märkligt. Nu är den i varje fall spänd och allt känns bra igen.

Lyckades ha sönder blinkersen bak också när jag skulle byta lampa så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen?

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
tror jag lyckades få bukt med det konstiga ljudet som min hoj gav ifrån sig vid motorbroms, tror det var kedjan som kuggade över eller nått sånt där märkligt. Nu är den i varje fall spänd och allt känns bra igen.

Lyckades ha sönder blinkersen bak också när jag skulle byta lampa så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen?

jag har sådana, ej besiktat hojen ännu. när du drar åt dom så dra inte för hårt, lätt att dra gängpaj då det är alu

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
På Biltemas hemsida står det bara "e-godkända" på dom större led-blinkerserna, verkar inte som dom små är det.
Jag kör med dessa bak, dom är e-godkända och coolare än biltemas :yoparty.

Säg till om du vill köpa ett par, har 2 par extra liggandes nämligen :tungan

Bifogat

• ViewImage.jpg
    ViewImage.jpg
    111.5 KB · Visningar: 121

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Besiktningen bryr sig inte om om de är E-märkta. (om du inte får en jävligt petig gubbe)
Bara de syns och lyser bra.

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Har lika blinkare som zarrel, jag köpte ett last oberoend relä på Touringbutiken för en hundring så slapp man dessa motstånd. Jag ska besiktiga min så fort snön behagar att försvinna. Hojjen uttagen 0603 så dom 4 åren har gått, blir väl att sätta på orginalsystemet förmodar jag, annars hoppas jag det ska gå bra.

Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Nu har mitt bakhjul gått o gett upp :huvet
En eker har gått av och 4-6 sitter fast i muttern/nippeln så att dom inte går att dra åt. Tänkte att det vore lika bra att köpa ett set och ekra om hela fälgen, för vissa ekrar kanske är lite böjda och slitna (Har inte upptäckt att det var ekrarna som spökade förens nu, kört med vobblande hjul hela vintern).

Någon som vet något bra ställe/hemsida att beställa ett kit från? Om möjligt gärna nån som säljer starkare/tjockare än orginal. Tycker det verkar förvånansvärt svårt att hitta...konstigt för det sitter ju för fan excel-fälgar på var o varannan hoj:confused:...

r3turn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
00- Suzuki Drz 400E
tänkte dra iväg ett koll om någon har ett helt vevstaksparti, eller en hel botten del, eller något dylikt :) till Drz 400E -00, samma motor 08 tror jag, någon kanske hade en reservdels hojj eller sånt som har dessa saker bara ligger :)

Mvh

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
tänkte dra iväg ett koll om någon har ett helt vevstaksparti, eller en hel botten del, eller något dylikt :) till Drz 400E -00, samma motor 08 tror jag, någon kanske hade en reservdels hojj eller sånt som har dessa saker bara ligger :)

Mvh

Finns en användare/shop på ebay som heter adrenalinecycles som har några demonterade DRZor och vevpartin sålda separat.
Jag snackade med dom när min hoj skar, verkar som dom fortfarande säljer och till bättre pris än när jag letade.

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Kolla in wheelingcyclesupply.com grym sida finns mycket godis där:tummenupp

Dom hade ju rätt mycket verkar det som men väldigt dålig hemsida enligt mig, bland annat så har dom bara helt plastkit i blått och så står det att seat coversarna :va skulle finnas i andra färger också men finns inte som val... kanske bara jag som är dum i huvet och inte fattar hur man ska göra.
Sen undrar jag om någon vet om det finns något sätt att få tanken helt vit, typ klistermärken? (vill kunna ha kvar orginalfärgen och ny tank är så dyrt)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Dom hade ju rätt mycket verkar det som men väldigt dålig hemsida enligt mig, bland annat så har dom bara helt plastkit i blått och så står det att seat coversarna :va skulle finnas i andra färger också men finns inte som val... kanske bara jag som är dum i huvet och inte fattar hur man ska göra.
Sen undrar jag om någon vet om det finns något sätt att få tanken helt vit, typ klistermärken? (vill kunna ha kvar orginalfärgen och ny tank är så dyrt)
http://cgi.ebay.co.uk/Acerbis-Plast...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item27ad7d3c3f

Skär till ett eller två vita dekalark och klistra på. Vet även att det finns sån sorts tunn film man kan använda och klistra över kåpor för att byta färg/motiv. Kolla med nån firma som sysslar med dekaler,tryck etc.
:)

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Va ut på första vårsvängen idag. Gav mersmak. Ska beställa besiktningstid nu.

Åhh fan va gött!:banana
Du nu lär vi sätta igång me min cykel riva o montera BB o kammar! så är jag också redo sen att möta våren :tungan
Vi hörs snart Julle..
MVH Jocke

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept