Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Ja vi får försöka finna lite tid för det. Jag jobbar i Ludvika nu framöver så det blir sämre med tid efter jobbet på kvällarna. Om 5 veckor är jag pappaledig ett tag framöver, har mer tid då. Men då kanske du har lessnat ur på att titta på grejjorna tills dess? Har förövrigt bytt handtag på zan! Det enda jag gjort åt den på hela vintern. Har pulat destå mer med 3-hjulingen. Har ett Hondaline 300r BB-kitt liggandes hos http://www.flotekperformance.com/ i USA för borrning+modifiering för att annpassas till TRX250 BB kolv som går att få tag i! TrailPortning på cylinder och Dome mod på toppen skall naturligtvis även göras. Ska bli askul att få hem.

Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Ja vi får försöka finna lite tid för det. Jag jobbar i Ludvika nu framöver så det blir sämre med tid efter jobbet på kvällarna. Om 5 veckor är jag pappaledig ett tag framöver, har mer tid då. Men då kanske du har lessnat ur på att titta på grejjorna tills dess? Har förövrigt bytt handtag på zan! Det enda jag gjort åt den på hela vintern. Har pulat destå mer med 3-hjulingen. Har ett Hondaline 300r BB-kitt liggandes hos http://www.flotekperformance.com/ i USA för borrning+modifiering för att annpassas till TRX250 BB kolv som går att få tag i! TrailPortning på cylinder och Dome mod på toppen skall naturligtvis även göras. Ska bli askul att få hem.

Du kommer vurpa fett, fetare & fetast med trehjulingen:D

Jag slår dig en pling framöver när det är dags för Malmen igen!
Hoppas du kommer utan 4-hjul denna gången då!:yoparty

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Du kommer vurpa fett, fetare & fetast med trehjulingen:D

Jag slår dig en pling framöver när det är dags för Malmen igen!
Hoppas du kommer utan 4-hjul denna gången då!:yoparty

Ah jag måste tat lugnt me den! Dom blev ju tolalförbjudna 87 av en anledning. Ja de måste jag se till å va med på. Såg att amsberg öppnar redan 9 maj i år!

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Nu till i år har jag drevat ner henne till 15/39 från 16/41.:yoparty
Får se hur det känns! (väldigt liten skillnad motsvarar ca: 1kugg bak bara)

Jocke's hoj lär ju kittas snart också, vi får lösa det på något vis.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
sådär då var skorven besiktigad. Ingen reflex eller skyltbelysning bak (hur har ni löst det?), schletet framdäck (nytt på g) och blinkerserna blinkade för snabbt :) Vilket motstånd behöver jag till blinkersena? Avgassystemet struntade han i vilket var jäkligt skönt.

Hittade en väldigt märklig pluggad slang som hänger löst på vänster sida också. Går in i toppen på motorn nånstans. Vad är det för slang? Bara hänger där och ser märklig ut, känns som om den borde sitta nånstans :)

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
sådär då var skorven besiktigad. Ingen reflex eller skyltbelysning bak (hur har ni löst det?), schletet framdäck (nytt på g) och blinkerserna blinkade för snabbt Vilket motstånd behöver jag till blinkersena? Avgassystemet struntade han i vilket var jäkligt skönt.

Hittade en väldigt märklig pluggad slang som hänger löst på vänster sida också. Går in i toppen på motorn nånstans. Vad är det för slang? Bara hänger där och ser märklig ut, känns som om den borde sitta nånstans :)

Fan vad skönt!
Lägg upp bild på slangen! Det låter som det kan vara något viktigt såsom vehusventilation.
Det kan även vara pair/valve slangen som är till för avgaskraven, är den borttagen/pluggad på rätt sätt är det kanon!

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Fan vad skönt!
Lägg upp bild på slangen! Det låter som det kan vara något viktigt såsom vehusventilation.
Det kan även vara pair/valve slangen som är till för avgaskraven, är den borttagen/pluggad på rätt sätt är det kanon!

ja du det är en bra fråga, lägger upp några bilder på det! Det ser ju rätt välpluggat ut och hojen går rent och fint som den ska.

Bifogat

• IMAG0214.jpg
    IMAG0214.jpg
    180.3 KB · Visningar: 93
  • IMAG0215.jpg
    IMAG0215.jpg
    143.6 KB · Visningar: 86
  • IMAG0216.jpg
    IMAG0216.jpg
    154.9 KB · Visningar: 101

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Japp pluggad P.A.I.R. ventil. Som de bör va.

då är jag glad och nöjd som sig bör!

Nästa steg är att lära sig wheela med denna mackapären. Var ute på tjörn igår och smiskade lite grusväg, sjukligt kul!

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Sedär ja, att du inte hörde av dej så kunde du fått handboken. Jag bor ju i Stora Höga som sagt. Var själv ute i Svartedalen i lördags och körde grusväg.

//Peter

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Sedär ja, att du inte hörde av dej så kunde du fått handboken. Jag bor ju i Stora Höga som sagt. Var själv ute i Svartedalen i lördags och körde grusväg.

//Peter

aj tusan det hade jag helt glömt! :) Hör av mig till helgen så får vi se om du ska ut nått

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
finns det någon anledning att byta från 95 till 98 oktan efter att man bytt kammar och gått till big bore :confused:förhoppningsvis blir det ene tur till helgen :yoparty

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
finns det någon anledning att byta från 95 till 98 oktan efter att man bytt kammar och gått till big bore :confused:förhoppningsvis blir det ene tur till helgen :yoparty

Iomed den tunnare e-packningen så blir de ju 12,2:1c.r. istället för 11,3:1 men dina nya kammar har mer duration och överlappar varandra mer änn orginalkammarna så den verkliga kompen blir nog inte nå mer tror jag. Min går fin fint på 95 men jag kör 98-99 ändå. Känns bättre i själen då haha!

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Iomed den tunnare e-packningen så blir de ju 12,2:1c.r. istället för 11,3:1 men dina nya kammar har mer duration och överlappar varandra mer änn orginalkammarna så den verkliga kompen blir nog inte nå mer tror jag. Min går fin fint på 95 men jag kör 98-99 ändå. Känns bättre i själen då haha!

okidoki imorgon ska den premiärstartas och förhoppningsvis köras :yoparty

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yes box & rock´n roll :yoparty:tuttar:tummenupp:banana:Bugar

startade direkt :yoparty snabb justering av kamkedjesträckaren och sen blev det en liten sväng :banana

känns fin går bra fy fasen va skönt det va

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ska bli skönt när den är inkörd så man kan mosa på lite blir väll lite lugnare de första 50 milen med tanke på de nya kammarna

gooserools

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Hoj
-08 Husaberg FE450e, -11 KTM 690 SMC
Tjena.
Har funderingar på att köpa en DRZ. Och ni på detta forum verka ha bra koll.
Några snabba frågor
Jag tänker mest köra på landsväg men vill även kunna blåsa ut i skogen och grusväg.
Idag har jag en Ducati monster 750 och en KTM sxf 450 -08 Har tröttnat lite på landsvägs maskinen och krossen är det för mycket meka och krångel med transporter när man skall ut och köra.

Är det bättre att köpa en e och sätta på motard kit eller tvärtom?
Räcker denna maskin för att åka med kompisarna på dags tripper på ca 10-15mil och är den tillräckligt bekväm för det.
Vilken är den nyaste modellen som går att få tag i?
Var kan man köpa ett motard kit (ser att det ligger fler enduro maskiner ute) alt någon som har ett tillsalu?
Är den tillräckligt lättkörd för att lära sig att "slanga" och leka lite?

/Jens

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke