Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Man får tacka för svaret, och det var inga problem alls, man såg klart och tydligt var de skulle sitta.. :)
Till mitt försvar hade jag gjort precis som du sa, tog av de i ordning med sols och la de snyggt och prydligt i en rad så jag visste vilken som satt var.. sen kom min käre far och sparkar iväg alla dessa skruvar :p

Nu när du fixat det kan du ju passa på att köpa "case guards" till drzan. jag köpte minna på ebay. dom skyddar båda motorsidorna :tummenupp

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Nu när du fixat det kan du ju passa på att köpa "case guards" till drzan. jag köpte minna på ebay. dom skyddar båda motorsidorna :tummenupp

Mycket bra förslag, jag köpte mina på Thumpertalk butiken.:tummenupp

P1000072.jpg

P1000073.jpg

//Peter

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Några bilder från dagens tur i Svartedalen. Stannade till hos några flugfiskare mitt i skogen.

P1000843.jpg

P1000846.jpg

P1000845.jpg

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Idag vart det första turen för året:yoparty (På Z:an då)
Det vart lek på våran lokala bana. (Inhängnat övningsområde)

Ska bara labba med fjädringsinställningarna lite så kommer detta bli en gryyym sommar är jag säker på:)

Tanken ligger just nu att jag ska fixa med lite banåkning för oss Z nissar härikring snart nån helg:tummenupp
(Mästarmöte:D)

Last edited:

asiL

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2007
Hoj
Suzuki DRZ400 SM -07
Madmax: Vad ren och fin din hoj är :D

Blev påmind om att jag behöver tvätta och vaxa min hoj.

Last edited:

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Madmax: Vad ren och fin din hoj är :D

Blev påmind om att jag behöver tvätta och vaxa min hoj.

Har den i garaget på jobbet när jag jobbar o då brukar jag svabba över den när den börjar bli skitig. Därför är den för det mesta skinande ren.:)

Rabben

Rabben
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
ER-6
Har kollat runt lite men vilken storlek på munstyckena kör ni som har originalförgasaren. Med 3x3 modd och annat system.
tänkte köra 155 och 25 men är osäker på vad som funkar bäst. Är väl bara att testa lite olika annars :)

Rabben

Rabben
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
ER-6
Så nu har jag fått tillbaka allt, blev 155 och 25 munstycke. fmf Q4 slipon och 3X3 hålet plus tagit bort lite skit. Gick kanon direkt, behövde inte justera något alls.
Blev klart starkare på lägre varv :D

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
nä nu skiter jag i vädret och börjar åka DRZ till jobbet regn eller inte :yoparty

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
DRZ400sm
Nu var det då dags att plocka av däcken för att sätta på nya!
Det jag undrar är om det är något speciellt att tänka på vid av monteringen?
Måste jag t.ex. skruva lös bromsoken? Och hur blir det med hastighetsmätar vajern?

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Nu var det då dags att plocka av däcken för att sätta på nya!
Det jag undrar är om det är något speciellt att tänka på vid av monteringen?
Måste jag t.ex. skruva lös bromsoken? Och hur blir det med hastighetsmätar vajern?

Oken behöver inte lossas. Bara att låta hastighetsgivaren/vire hänga. Inget som faller isär så det är lugnt.
jag brukar Använda momentnyckel vid återmontering. Moment står i manualen.

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Va på Gokartbanan i Amsberg idag fast de va dåligt väder. Kom 8st. Torka upp efter halvtid så de blev kanon! Fick ju skapligt med bantid(1.45tim) eftersom det bara blev 2 små grupper. Har asont i arslet nu men de va de värt.

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Va på Gokartbanan i Amsberg idag fast de va dåligt väder. Kom 8st. Torka upp efter halvtid så de blev kanon! Fick ju skapligt med bantid(1.45tim) eftersom det bara blev 2 små grupper. Har asont i arslet nu men de va de värt.

Fan jag som hade tänkt kört idag men avstod p.g.a vädret..:näsblod

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
fasen har inte blivit så mycket körning i år ännu, semester 2v i USA och fullt upp alla helger. Fick underkänt på besiktningen förra månaden också så nu måste jag skaffa nytt framdäck, skyltbelysning och relä till blinkersen :(

Har ni varit ute mycket? Grymt sugen på att bara leka runt lite med hojen. Lyckades ge mig ut på en blöt åker för någon månad sedan och det var inte det smartaste med vanliga slitna gatdäck, resultatet blev en kvast av lera och vatten en sådär 3m upp i luften som regnade ner över mig och hojen :) Lyckades med nöd och näppe ta mig därifrån :gnissla

någon som har bra tips på skyltbelysning? Måste eftermontera något som passar bra utan att behöva byta lyset bak!

Bifogat

• DRZ-1-2.jpg
    DRZ-1-2.jpg
    79.5 KB · Visningar: 89

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
fasen har inte blivit så mycket körning i år ännu, semester 2v i USA och fullt upp alla helger. Fick underkänt på besiktningen förra månaden också så nu måste jag skaffa nytt framdäck, skyltbelysning och relä till blinkersen :(

Har ni varit ute mycket? Grymt sugen på att bara leka runt lite med hojen. Lyckades ge mig ut på en blöt åker för någon månad sedan och det var inte det smartaste med vanliga slitna gatdäck, resultatet blev en kvast av lera och vatten en sådär 3m upp i luften som regnade ner över mig och hojen :) Lyckades med nöd och näppe ta mig därifrån :gnissla

någon som har bra tips på skyltbelysning? Måste eftermontera något som passar bra utan att behöva byta lyset bak!

räcker det inte med att tejpa fast en ficklampa eller någon som lyser på skylten för besiktningen? :D

har blivigt typ 340 mil på ktmen å typ 1 mil på drzan. försöker sälja den, men svalt intresse. får väll lägga ut en ny annons å sänka priset.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
hittade en sån här http://www.blocket.se/goteborg/Skyltbelysning_LED_26466837.htm?ca=15&w=1 , sticker nog dit imorgon och ser om jag kan införskaffa en sån samt två blinkersmotstånd på biltema, sen på med några bankörda däck så är man fit for fight :)

många som säljer sina drza nu lagom till sommaren tycker jag! dessutom till lägre priser än vad det var i höstas/vintras när jag letade som bäst, lite märkligt kan tyckas

Mycket bra förslag, jag köpte mina på Thumpertalk butiken.:tummenupp

P1000072.jpg

P1000073.jpg

//Peter

bra att du påminnde mig! har ett par likadana liggandes hemma som jag glömt montera. Hur får man dit dem, lim av nått slag?

Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
hittade en sån här http://www.blocket.se/goteborg/Skyltbelysning_LED_26466837.htm?ca=15&w=1 , sticker nog dit imorgon och ser om jag kan införskaffa en sån samt två blinkersmotstånd på biltema, sen på med några bankörda däck så är man fit for fight :)

många som säljer sina drza nu lagom till sommaren tycker jag! dessutom till lägre priser än vad det var i höstas/vintras när jag letade som bäst, lite märkligt kan tyckas

bra att du påminnde mig! har ett par likadana liggandes hemma som jag glömt montera. Hur får man dit dem, lim av nått slag?

jag använde vanligt silicone för badrum, har suttit kvar i 3 säsonger och några marksyningar utan problem.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln