Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Fz1 Turbo
Jag her ett diod lyse på min och det är E-godkänt köpte det hos touringbutiken.se, tror det heter Mini shinyo?

Kollade på deras sida och dom har jhu även skyltbelysning till det där du har. eller sitter det på ditt lyse? villket av alla köpte du igentligen? Finns jhu 100 st olika!
Kan du inte fota underifrån så man ser hur du har fäst allt?

Dom har jhu även avgas men verkar ej vara helsystem tyvär.
Är det stor effekt skillnad mellan ett helsystem och ett slip on?

Last edited:

Phrida

Me hoj e varje dag som julafton!
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
-07- Suzuki DRZ400
Hallå, e helt ny å har inte allt för bra koll på de här, men snubbladde över drz tråden. Trevligt. :)
Har precis för bara ett par dagar sen fått hem min skönhet. Landade just i soffan efter 10mil i Roslagen med helt oslagbart väder! Idag e hon helt original å ska väl kittas lite me tiden.
Nån som har kul tips?

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Kollade på deras sida och dom har jhu även skyltbelysning till det där du har. eller sitter det på ditt lyse? villket av alla köpte du igentligen? Finns jhu 100 st olika!

Jag hade ett sånt här på min förut!
https://www.bajadesigns.com/NET/item_detail.aspx?ItemCode=600709

2 av 3 vita dioder till skyltbel . har lagt av (kallödning antagligen) alla andra funkar.

Modifierad för att passa DRZan med alla 8 bultarna, 300kr med frakt.
Bara att bulta på och hänga dit skylten, E märkt!
Så här såg det ut på min!

Bifogat

• Bakljus DRZ.JPG
    Bakljus DRZ.JPG
    41.7 KB · Visningar: 153
Last edited:

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC

Jag har ett utan skyllt belysning...
ja ska se om jag kan lura fram en bild.

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
Moped
Alltså jag fatta nada. Om vi bara tar det där med selenoiden! Du skriver att man kan ha kvar selenoiden i förgasaren och bara koppla ur men man måste ändå plugga den?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=138052&page=6
Det står väl inte att du ska plugga just solenoiden? ;-)
Den har ingen förbindelse med nånting i förgasaren, bara öppnar o stänger en kanal till slangen ovanför vacumtjafset i locket och luft som den tar från luftrenaren! Plugga dom 2 så har du ingen begränsning!
Ta bort den och kolla så förstår du hur det funkar :tummenupp

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Däck

Har fått mitt nya bakdäck, ska bli intressant att prova det på gocartbanan på måndag. Blev ett Continental ContiForce SM från http://www.masqueruedas.com/eng.htm tog 1 vecka att få däcket.
Pris 1350:- med frakt montering+balans. Gummiverkstaden hemma skulle ha 2100:-

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Rörberg

Nu har man provat däcket och första intrycket är mycket possitivt. Största överaskningen är att det inte tar i kedjan vilket Bridgestondäcket gjorde ganska kraftigt.

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Missljud

Fick ett jävla skumt ljud i min drz i måndags.. ett skavande ljud från motorn när hojen tippas till höger men försvinner när man rätar upp den? plockade bort tank å sadel och kollade igen men ljudet e kvar... ska riva kopplingen imorn och se om det är därifrån det kommer...:va

Deviro

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
Suzuki rm 250 -98
Kommer in lite fult här och frågar - Hur ofta brukar ni serva era motorcyklar? :)

tack på förhand!

HåkanL

Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Kommer in lite fult här och frågar - Hur ofta brukar ni serva era motorcyklar? :)

tack på förhand!

brukar serva den på våren när jag tar fram den... sen lämnar jag in den på rekomenderad service för att behålla garantin

//Håkan

Jossa va det nån skillnad på din och min nudå??:yoparty hoppas provturen räckte...

Håkan

Last edited:

masala86

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Husqvarna 450 SMR
Tank och kylare?

Jag undrar om det är någon som har en tank och kylare liggandes till en drz 400 sm -05 eller var man kan köpa begagnat?helts ska tanken vara gul.skicka pm om du vet något.

HåkanL

Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Suget efter en fcr39 blev inte mindre direkt. Tänk om man hade obegränsat med pengar

Jo det vore inte dumt... ev så blir det en E-kam i min på 600mila servicen:tummenupp ... Håller på kollar pris hos "min" handlare... Tur att man har en förstående fru....:tuttar

HåkanL

Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
Kambyte

Nu har jag bokat tid för 600mila service och byte av avgaskammen få se hur mkt det gör men tysken på www.gashand.de tyckte att den skulle bytas när man bytte till FCR....:tummenupp

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
ja 4 stycken!!!
drz400 E

Hej Allihopa!
suget blev för stort igen. Var tvungen att köpa en ny hoj. Efter att jag tittat runt lite på olika cyklar föll valet på en drz e-mod. främsta skälet till att jag valde en drz var väl serviceintervallerna. som första hoj hade jag en honda dominator som såldes omgående till fördel för 929 fireblade, har även hunnit med ett par sporthojar till sen dess, men det här är helt klart den roligaste cykeln jag haft. Sen att den är e-reg och kostar en hundring i månaden i försäkring gör ju inte saken sämre. Jag är kanonnöjd! cykeln är kanon!

min är utrustad med en helsystem från youshimura (stavning?)
cykeln går jäkligt knepigt på tomgång. Ibland lite högre och ibland spottar den till och lägger av. Har ställt upp tomgången nu för att komma förbi problemet. Hojen "brölar" även på full gas.

Verkar precis som att cykeln får för lite bränse. Kan det vara så att förgasaren behöver bestyckas om iochmed att effektsystemet sitter där?

hur kan jag kontrollera munstyckena för att veta om det är rätt till systemet?
andra felorsaker? bytte precis tändstift. men det var det inte...

jättetacksam för svar. Jättenöjd med cykeln men jag stör mej som fan på de här!!

tack på förhand / johan

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej Allihopa!
suget blev för stort igen. Var tvungen att köpa en ny hoj. Efter att jag tittat runt lite på olika cyklar föll valet på en drz e-mod. främsta skälet till att jag valde en drz var väl serviceintervallerna. som första hoj hade jag en honda dominator som såldes omgående till fördel för 929 fireblade, har även hunnit med ett par sporthojar till sen dess, men det här är helt klart den roligaste cykeln jag haft. Sen att den är e-reg och kostar en hundring i månaden i försäkring gör ju inte saken sämre. Jag är kanonnöjd! cykeln är kanon!

min är utrustad med en helsystem från youshimura (stavning?)
cykeln går jäkligt knepigt på tomgång. Ibland lite högre och ibland spottar den till och lägger av. Har ställt upp tomgången nu för att komma förbi problemet. Hojen "brölar" även på full gas.

Verkar precis som att cykeln får för lite bränse. Kan det vara så att förgasaren behöver bestyckas om iochmed att effektsystemet sitter där?

hur kan jag kontrollera munstyckena för att veta om det är rätt till systemet?
andra felorsaker? bytte precis tändstift. men det var det inte...

jättetacksam för svar. Jättenöjd med cykeln men jag stör mej som fan på de här!!

tack på förhand / johan

Enduromodellen har fcr-förgasare. Om man söker runt lite på www.thumpertalk.com tror jag det ska stå vad för bestyckning som rekomenderas. Plocka av förgasaren och gör rent, kolla även då vad för munstycken som sitter i.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0