Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Jojon jag tycker du kan ringa christer, han har koll på det mesta, och när han inte har det så blir han förbannad å då löser sig saker ändå!
Ska vi försöka oss på jättendals banan någon dag? :yoparty

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
dom hade ju lite godis undrar bara vad man ska ha 435, 440, 450 :confused:

434 / 94mm eller 440 / 94.5mm är det som gäller, annars löper du större risk att du blåser toppackningen!
Jag använder en 434(94mm) med 12.3:1 packningar på min (som E-packningar fast till bigbore)

Jag har pricis bestyckat om min, och fått riktigt bra sång, nu ger den nog sina 55bhp:yoparty

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
ja 4 stycken!!!
ett nytt plastkit blir det definitivt till min i vinter. Är det nån som vet vad acerbis plastkit innehåller? är det kylarvingar, sidokåpor bakskärm, framskärm??

På sidan 80 i deras crosskatalog finns acerbis-plastkit till drz:an. http://www.lellesmc.se/lelles/katalogservice/pdf/cross07/cross-07.pdf

Ni som ägen drz400e, använder ni era hojar på landsvägarna också? Vågar man köra enduroreggat på gata?

jag kör e-reggad på gata, har inte ens ngn tävlingslicens. Skaffar man bara licens och har med den tillsammans med a-kortet tvivlar jag på att polisen bryr sej. Tveksamt om dom överhuvudtaget har koll på vad en e-reg egentligen innebär. I mitt fall har jag cross/endurobanor både norr och söder om stan. Bara säga att man är på väg till en av dessa..

Last edited:

noh

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
2007 drz-400s
Elschema

Hej
Är en gammal gubbe som de senaste 7 åren åkt och fortfarande åker V-Twin. Jag är helt ny på forumet och vet inte ens om detta är rätta platsen att ställa frågan nedan, men jag gör ett försök ändå. Ni veteraner får väl visa mig rätt om jag fel ute.

Har nu skaffat en drz 400s för att ha lite kul mest på grus- och timmervägar runt bl. a. trakterna i Falun. Med GPS, hittar man ju hem också från de minsta stigarna. Jag undrar nu om någon har elschema till hojen. Jag tänkte bygga om lite för mer praktisk montering av GPSen samt se till att lyset inte ligger direkt på tändningen. Hojen kan vara lite svårstartad när den är kall och batteriet är ju inte "gigantiskt", så det känns tokigt att bränna Ah på lyset.

Jag återkommer sannolikt med lite frågor om mera vrid i hojen senare.

noh

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Hej
Jag undrar nu om någon har elschema till hojen. Jag tänkte bygga om lite för mer praktisk montering av GPSen samt se till att lyset inte ligger direkt på tändningen. Hojen kan vara lite svårstartad när den är kall och batteriet är ju inte "gigantiskt", så det känns tokigt att bränna Ah på lyset.

Jag återkommer sannolikt med lite frågor om mera vrid i hojen senare.

noh

Filen var för stor för att lägga här, men läser du tråden på Soe.se om drzan så hittar du den. Du kan även pm din epostadress så skickar jag den till dig

Last edited:

Robbert

motor fanatiker
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZ450f -04 och en Suzuki DR-z 400 SM 2005
Har köpt en drz 400 Sm 2005:a har inte hunnit köra speciellt mycket pga konstant regnande=( har dock hunnit med att montera fatbarstyre på den och måste säga att de blev en grym skillnad på körställningen=) har en liten fundering... nån som vet betekningen på oljefiltret???? satt och funderade på om yz450f kan ha samma filter för jag har ett gäng såna filter men inget till drz:an...
Nån som har nå ips om ett schysst bakljus åxå gärna diod????

Last edited:

HåkanL

Det omöjliga tar bara lite längre tid ;)
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
XR650R
E-kam

Så då är 600milaservicen gjord och avgaskammen byttes till e-modellens som har betydligt mer lyft än orginalet.. värt att tänka på är att den i sverige kostar 1744:- +moms har inte provkört den än pga influensa men återkommer så fort jag testat den....

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Hej,

Sugen på en DR-Z 400 SM. Vill köra någon stig då och då men 98 procent asfalt. Har några frågor.

Hur mycket bensin drar den?

Jag provade en X-Challenge, den ville upp på tvåan och trean utan ryck. Liknande acceleration på denna eller mycket sämre? (53 hk och 144 kilo torr mot 40 hk och 133 kilo torr)

Tack på förhand,

Niclas

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Har shoppat en skitfin drz400e att bomba med i vinter!:yoparty

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hej,

Sugen på en DR-Z 400 SM. Vill köra någon stig då och då men 98 procent asfalt. Har några frågor.

Hur mycket bensin drar den?

Jag provade en X-Challenge, den ville upp på tvåan och trean utan ryck. Liknande acceleration på denna eller mycket sämre? (53 hk och 144 kilo torr mot 40 hk och 133 kilo torr)

Tack på förhand,

Niclas

Hojen drar runt 0,5l/mil beroende på körsätt. Med originaldrevning så går den lätt upp på tvåan med pyttelite hjälp, trean i 50-60km/h får man rycka och av-på med gasen, fyran i 80-90km/h får man stå upp på fotpinnarna och pumpa till. Provade att tävla mot min kompis som kör gasgas 300 och vi drog jämt på grusväg upp till 100km/h. Min är tillsalu http://www.blocket.se/vi/13092832.htm?ca=20_s motardhjul finns...

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Tack för svaret!

Vill ha en riktigt SM dock, men tack för erbjudandet!

Niclas

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Nu har den hårdtestats! Kanonbra "nybörjar" enduro med mjuk fjädring och snäll motor. Saknar rätt mycket motor mot konkurrenterna, men det kan vara skönt i spåret ibland och så är det schyssta serviceintervaller.

noh

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
2007 drz-400s
Vinterdäck

Hej vad skall man lägga på för däck om man i vinter vill åka lite vinterväg och ha kul på sjöisar? Crossdäck med 5mm dubb eller annat däck? Fixar man själv att byta däcken och sedan lägga tillbaka "sommardäcken". Balansering?
noh

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Tjena...
Är det någon av er som vill köpa ett Sidewinder Ti - moly titanium Sprocket (38 kuggar) drev till Dr-z sm??? (nytt)
Ge mig ett bud via pm!!! nypris ca: 1100kr

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
Jag har även lite andra grejer jag vill bli av med...
Ny Cylinder och kolv 2500kr
E-packningar 300kr
+ div ny std prylar som , blinkers,hastigehetsmätare,baklyse m.m

Pm:a vid intresse!

Kommer det bli någon samlad drz körning till 08:a?

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Hej vad skall man lägga på för däck om man i vinter vill åka lite vinterväg och ha kul på sjöisar? Crossdäck med 5mm dubb eller annat däck? Fixar man själv att byta däcken och sedan lägga tillbaka "sommardäcken". Balansering?
noh

Ja du kan lägga om dom själv glöm inte handskar för dubbar är vassa :gnissla

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Tjenare . Säljer min svarta drz sm 06 som bara gått 70 mil för 48k vid snabb affär. Vid intresse kontakta stefanedman@cgsingel.com

sorry jag lägger en annons mitt i

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
Var köper jag växelpetare? Min gick av. Försökt med en suzukihandlare men de svarade inte, och misstänker de vill ha sjuka pengar. Pirat var?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0