Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du

• Antal röstningar
    0

Madmax.

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 690 enduro R 2012
Använde också vanlig silikon och dom sitter som berget även när motorn blir riktigt varm. Se till bara att tejpa fast dom när du sätter dit dom så dom inte glider ner innan dom torkat. Säljer min hoj enbart pga bilköp som är ett måste just nu.

//Peter

sanamon

Ny medlem
Gick med
2 Dec 2009
Hoj
2006, Suzuki DRZ400E
Är det nån som har LeoVince slipon på sin DRZ, och som kan posta en bild på den tysta dämparinsatsen?
Jag tycker min DRZ400E låter onödigt högt, måste tänke på grannsämjan, så funderar på om man skulle kunna modda/bygga ny "ändpip" till orginaldämparen...

mvh Jonas

r3turn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
00- Suzuki Drz 400E
Dålig gnista/vägrar starta

har satt ihop hela motorn enligt skiss, men kanske har missat något?
någon som vet vad felet är tro?

tog bort tändstiftet och lag den emot toppen, får en liten gnista men inte tillräckligt som den behöver, det händer att man får avgas smällar nångång bara när man har stått och kickat ihjäl sig, hjälp behövs.

Mvh Kevin

*edit*

Den får jämn och fin gnista, lite svag kanske, men den funkar.
Den vägrar starta endå, har provat startgas/soppa på stiftet men vill endå inte gå igång, kammarna,kolven,rotorn är som de ska enligt skiss.. nån som vet varför den är som den är?

Mvh

Last edited:

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
min DRZ är sjukt svårstartad såfort den fått stå mer än en vecka. Vad kan man göra åt det? Blir helt galen eftersom jag drar ur batteriet varenda jäkla gång och hojen är ju helt jäkla omöjlig att springa igång eftersom bakjhulet bara låser sig och släpar efter! :( :(

Den har gått strax över 1000 mil och jag funderar på att ta in den på 1200-mila servicen redan nu om jag inte får ordning på detta!

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
En stor eloge till JJ här på forumet som hjälpte mig att montera BB kittet och andra kammar idag! ;)

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
De flesta köper en Drz för de håller och man inte behöver meka så mkt eller?

Sen trimmar ni era Drz, håller de fortfarande lika bra då som man hört Drz brukar göra? Och ni som trimmar varför inte köpa en Husaberg,Ktm 525 i stället? Är det just det med mekandet, att Drz:an håller bättre trots trimmet?

Angående endurofälgar, låter det konstigt att det ska vara problem att få tag på, det är ju en offroad hoj i grund och botten. Då kan det ju tänkas att man vill köra offroad med den.

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Sen trimmar ni era Drz, håller de fortfarande lika bra då som man hört Drz brukar göra? Och ni som trimmar varför inte köpa en Husaberg,Ktm 525 i stället? Är det just det med mekandet, att Drz:an håller bättre trots trimmet?

Angående endurofälgar, låter det konstigt att det ska vara problem att få tag på, det är ju en offroad hoj i grund och botten. Då kan det ju tänkas att man vill köra offroad med den.

Svar: ja

Endurofälgar finns begagnat på ebay bla annat, vad jag sett verkar det vara relativt lätt att få tag på. Ska nog inhandla ett par till hösten och dubba för iskörning :)

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
En stor eloge till JJ här på forumet som hjälpte mig att montera BB kittet och andra kammar idag! ;)

Din Buse! Har du tjuvmonterat kittet utan min vetskap!:arsele

Kul, då får vi se hur den blir att gå!:yoparty

Ska vi sattsa på att åka till helgen?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
installera blinkersrelä på dessa maskiner efter montering av LED-blinkers är det något ni gjort? Vilket relä/motstånd använde ni i så fall? Biltemas motstånd funkade inte alls för mig.

har läst runt lite på diverse forum och detta verkar ju vara ett jäkla meck! Kom igen hörrni, ge mig lite hårda tips!

Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Nån som hört talas om detta "problemet"?, måste va jäkligt ovanligt :näsblod :rofl :

Upptäckte nämligen idag att det lilla metall röret på nedre delen av cylindern där vevhusventen går in, hade lossnat ur sitt "fäste"/vibrerat ut och satt ca en cm utanför cylinderväggen. Har läckt ut lite olja därifrån såg jag också.

Tog en skruvmejsel och tryckte till den så den klicka in och satte sig som den ska sitta. Tror ni det är något att oroa sig för ifall man bara håller koll då och då att det sitter, finns väl inte mycket man kan göra för att "åtgärda" det och få den att sitta hårdare ändå?

Väldigt märkligt i vilket fall...aldrig sett liknande förut, borde ju sitta stenhårt fast i cylindern tycker man ju :va

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Nån som hört talas om detta "problemet"?, måste va jäkligt ovanligt :näsblod :rofl :

Upptäckte nämligen idag att det lilla metall röret på nedre delen av cylindern där vevhusventen går in, hade lossnat ur sitt "fäste"/vibrerat ut och satt ca en cm utanför cylinderväggen. Har läckt ut lite olja därifrån såg jag också.

Tog en skruvmejsel och tryckte till den så den klicka in och satte sig som den ska sitta. Tror ni det är något att oroa sig för ifall man bara håller koll då och då att det sitter, finns väl inte mycket man kan göra för att "åtgärda" det och få den att sitta hårdare ändå?

Väldigt märkligt i vilket fall...aldrig sett liknande förut, borde ju sitta stenhårt fast i cylindern tycker man ju :va
Väldigt vanligt faktiskt! Den är bara limmad, Athena har en egen lösning med ett gängat vent rör. Såg att man kunde köpa en najningssats någonstans till det. En bricka med ett öra på som man satt på M6 cylindermuttern som sitter alldeles framför. Man najja några varv runt röret sen fast i örat. Man kan ju göra en sån bricka själv med.

Last edited:

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Väldigt vanligt faktiskt! Den är bara limmad, Athena har en egen lösning med ett gängat vent rör. Såg att man kunde köpa en najningssats någonstans till det. En bricka med ett öra på som man satt på M6 cylindermuttern som sitter alldeles framför. Man najja några varv runt röret sen fast i örat. Man kan ju göra en sån bricka själv med.

Jasså? Ok, blev så jäkla förvånad när jag upptäckte det :tungan
Ska se om jag hittar nåt sätt att säkra fast den på, får hålla lite koll på den sålänge :)

(In other news: Väntar på min förgasarnål från yamaha sen blir det ut med strypning och på med FCR :yoparty)

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Jasså? Ok, blev så jäkla förvånad när jag upptäckte det :tungan
Ska se om jag hittar nåt sätt att säkra fast den på, får hålla lite koll på den sålänge :)

(In other news: Väntar på min förgasarnål från yamaha sen blir det ut med strypning och på med FCR :yoparty)

Fcr rockar! Du kommer slå runt direkt Haha!

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
Fcr rockar! Du kommer slå runt direkt Haha!
Ha ha jag misstänker att den kommer bli lite hetsig med tanke på drevningen :hihi
Hämtade i alla fall upp min nål från Yamaha idag :yoparty

Men jag kom på att jag kanske inte har rätt airboot adapter :confused:.
Dessa är vad jag fick med när jag köpte förgasaren :va
(se bild nedan)

Bifogat

• IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    236.8 KB · Visningar: 88
  • IMG_0005.jpg
    IMG_0005.jpg
    237.9 KB · Visningar: 78

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Ha ha jag misstänker att den kommer bli lite hetsig med tanke på drevningen :hihi
Hämtade i alla fall upp min nål från Yamaha idag :yoparty

Men jag kom på att jag kanske inte har rätt airboot adapter :confused:.
Dessa är vad jag fick med när jag köpte förgasaren :va
(se bild nedan)

Den i alu kanske funkar. Bör vara 58-60mm ytterdiam. Hur ser insugsgummit ut som du fick med? Och kom ihåg att Emn clip#3 och 160Mainjet är för 3x3 hål i burken

Last edited:

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Suzuki DRZ400S
Någon som vet en bra sida att beställa en topp-packning för bra komp? 05 E-packning. Känns som jag efter montering av JD kitt vill smacka dit en packning med. Behöver man ändra munstycke efter byte till tunnare packning?

Funderar på att byta tank till lite större men inte hittat någon fin. Vilka tillverkar mest matchande tankar?

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Någon som vet en bra sida att beställa en topp-packning för bra komp? 05 E-packning. Känns som jag efter montering av JD kitt vill smacka dit en packning med. Behöver man ändra munstycke efter byte till tunnare packning?

Funderar på att byta tank till lite större men inte hittat någon fin. Vilka tillverkar mest matchande tankar?

Cylinderfotspackning är det du vill ha.

chris the rat

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
Yamaha RD 350 YPVS, KTM 660 -05
Hämtade ut en splirans SM i fredags och har nu åkte 70mil! Så himla kul hoj!!! Frågan är "Rosa sladden" ?? Skall den klippas? Verkar vara lite olika uppgifter om det verkligen gör någon skillnad, någon som märkt något?

Krök

Enduro åkare
Gick med
31 Jan 2006
Hoj
ktm exc 400-07 ktm smc 625-06
Hej, nån som har eller vet var man får tag i en packning till flotörhuset till fcr 39 gasaren, min läcker soppa som satan.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras