"Petersson"
kör som varje dag vore den sista......
Tackar! vinyl som sitter på!
Hej
Har fått ögona för denna hoj och undrar om det är möjligt att sänka den, då sitthöjden på SM modellen är 89cm.
Då man bara är 160cm lång skulle det vara bra om man kunde sänka hojen ca 5-7cm så man når ner med tårna någorlunda, är detta möjligt?
Jag har kolla en del på detta och undrar då också om detta kommer påverka köregenskaperna nämnvärt?Bäst hjälp får du om du googlar detta på engelska. Kortversionen är att du kan sänka på olika sätt, det vanligaste är lowering links, lägsta är 2" lägre än original. Ändrar geometrin. Du kan sänka gaffeln också men bara någom cm innan gaffelbenen slår i styret. Nån extra cm med risers på styret. Kolla också så du har rätt racing sag (googla hur man gör/video)
KTM 690 SMC-R och Husqvarna 701 SM ligger även de på 89cm sadelhöjd. Gött med lite mera motor på gata! Dubbel effekt och väldigt lika viktmässigt.
Jag har kolla en del på detta och undrar då också om detta kommer påverka köregenskaperna nämnvärt?
Tackar för svar.Både ja och nej. Om du sänker rumpan med lowering links, då får framgaffeln mer liggande vinkel. Andra egenskaper - Ja definitivt. Kommer du märka det? Bara om du kört med den länge innan du sänkt den, och sen sänker den. Jag gillade köregenskaperna bättre efter sänkning med 2" (länkar). Du kan minska skillnaden genom att sänka framdelen (skjuta upp gaffelbenen genom kronan så högt det går). Jag har inte gjort det, mina gaffelben är standard. Så min geometri är nog efterbliven om man är motard-proffs, men jag diggar den.
Hej!
Nybliven DRZ-y ägare och söker efter orginal dekalkit, någon som vet?
Hittar bara massa fula med dödskallar och tribals på
Tacksam för tips
/Rasmus
Någon som har koll på hur mycket en service brukar kosta för denna hojen?
Ah tackar då vet jag.Nu minns inte jag 100 men har för mig som debiterade typ 2 timmar plus oss filter etc så kanske 2000 spänn. Det var för liten service (i princip oljebyte)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|