Suzuki GSX-F-tråden.

håke

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Edsbyn
Hoj
bandit 1250 SA BMW r90/6
Choke vajer gsx 600 f

Jomenvisst, vajerjäkeln tar in vatten och rostar. Smörj eller köp en ny, tryck in fett i övre justeringshylsan före montering så klarar det sig längre. Felet är egentligen allvarligt eftersom körning med choke tunnar ut oljefilmen i cylindrarna och sliter ut dessa. Det går att trycka tillbaka chokespjället med tummen genom hålet i kåpan på vänstra sidan vid förgasarna. Själv har jag problem med att nå ner till styret, nogon som vet om det finns möjlighet att höja eller byta styre/styrfäste/gaffelkrona?
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Tack för det, får byta vajern i vår för den vill inte trots uppsmörjning. Kör med tummen på den lille armen vid kåpan :rolleyes:

Nån som har tips på bra reservdelssäljare förutom verkstaden? Borde finnas något online men jag har inte lyckats googla fram några som verkat bra.

/J
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Tjena!

Passade på att köra två rundor i helgen, nu stretchar vi på säsongen så gott det går!! Nån mer som åker fortfarande?

Blir till att köpa olja i veckan o byta nästa helg tror jag, fundera på 4L Castrol.

Fråga till med 99-01 hojjar. Har ni någon form av tickande ljud när hojjen är varm? Jag tycker det låter mellan 3-5K varv på räknaren oavsett växel. Något att kolla upp eller bara köra och vara glad?

God afton!

J
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Tjena!

Passade på att köra två rundor i helgen, nu stretchar vi på säsongen så gott det går!! Nån mer som åker fortfarande?

Blir till att köpa olja i veckan o byta nästa helg tror jag, fundera på 4L Castrol.

Fråga till med 99-01 hojjar. Har ni någon form av tickande ljud när hojjen är varm? Jag tycker det låter mellan 3-5K varv på räknaren oavsett växel. Något att kolla upp eller bara köra och vara glad?

God afton!

J


Hej! Dom är ju aldrig helt tysta i motorn, men det är kanske dax för ventiljustering
 

ake01

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2008
Ort
landskrona
Hoj
suzuki gsx750 F-96
Tack för det, får byta vajern i vår för den vill inte trots uppsmörjning. Kör med tummen på den lille armen vid kåpan :rolleyes:

Nån som har tips på bra reservdelssäljare förutom verkstaden? Borde finnas något online men jag har inte lyckats googla fram några som verkat bra.

/J[/QUOTE

Den vajern är dyr hos suzuki,gå in till cykelhandlarn i stället med den gamla och köp lite lösa delar,det gjorde jag till min fungerar bra
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Misstänkte att den inte skulle var billig....
Hittade den här siten på nätet, varenda pryl till våra hojjar. Vajern kostar t.ex. USD 19,38. Rätt överkomligt...

:D
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag ska fixa till fälgarna nu över vintern. Polerad kant och svarta ekrar. Bilder kommer
 

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Har oxå en GSX 750F -99.. Köptes i september och har hunnit med nästan 500 mil. :) Mycket nöjd med bågen på alla sätt! Ska modda till den lite lätt i vinter:tummenupp
Bilder från när jag precis köpt den. Nu sitter där dock ett Scorpion slip-on. Låter sååå gött!! :yoparty

n669074128_1318159_4771.jpg


n669074128_1318157_4177.jpg


n669074128_1318158_4470.jpg


n669074128_1318156_3885.jpg
 
Last edited:

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Bensen>> Nice, du måste legat i för att få ihop så mycket mil :D

Var ute en sväng till idag! 11 grader och torrt....perfekt väder. Blev 7 mil innan det blev kolsvart....

Än e säsongen inte över :tummenupp

Edit: Bytte olja förra helgen och hällde i Motorex(tror jag) och vilken skillnad!! Växlarna går i mycket lättare och det låter mycket mindre från motorn!!!
 
Last edited:

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Botkyrka
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Hej!

Jag köpte hojjen detta år och nu har jag tankarna på att sälja henne:rolleyes:.. Finns det någon sida där man kan se på ett ungefär vad hojjen är värd? (typ som med bilar kan du få reda på vad beg värdet är).

Har googlat runt på nätet på blocket osv men hittar ingen hojj i samma årsm, tänkt byta in henne mot 1000cc :D
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Bilder på mina fälgar!
 

Bifogat

  • Suzuki Gsx-f fälgar.jpg
    Suzuki Gsx-f fälgar.jpg
    161.9 KB · Visningar: 102
  • Suzuki Gsx-f fälgar2.jpg
    Suzuki Gsx-f fälgar2.jpg
    128.9 KB · Visningar: 139
Last edited:

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Så ny är det färdigt :) Jag tog ut Elinor för fotografering. Skriv nu vad ni tycker om det.
 

Bifogat

  • Suzuki Gsx-f klar1.jpg
    Suzuki Gsx-f klar1.jpg
    225.5 KB · Visningar: 125
  • Suzuki Gsx-f klar4.jpg
    Suzuki Gsx-f klar4.jpg
    228.7 KB · Visningar: 154
Last edited:

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Lund
Hoj
Thunderace 1000R -00
Det ser bra ut!! Du som jag behöver ta bort den fula stänkskärmen bak. :)
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Dusk blue heter den. Ska jag lacka underkåpan i samma färg?
 
Last edited:

Losec_82

Budgetbeginner
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Gsx 750F -89
Tjena GSXF vänner!
Kör en Gsx750F 89. Passar fint i studentbudgeten! Gott med en egen tråd! Undrar om det är någon som vet var man köper billiga skivor fram? Vibrerar som en gammal Klippo när man tar i lite hårdare. Blev inte bättre av att jag provade att köra iväg med skivbromslåset i. Kollade på Bikebandit men hitta inget där.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
hellu på er alla. vet ej hur, men på något sätt har jag missat denna tråden. kör själv en gsx650f 08 som inhandlades i början på sommaren.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top