Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Roggen

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Hoj
GXSR 1000 K4
Körde på Lockarp i Lördags och klarade mig med en db-killer. Ska prova på Knutstorp i veckan som kommer.
Ni som vet hur högt era cyklar låter, har ni mätt upp dom själva?

/R

PS 6ans växel behöver inte jag på Knutstorpsrakan, hinner precis peta i 4an. Det är få som kommer upp över 250.

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Var inte för hastigheten jag menade att du skulle slänga i högre växel ;)
Vilken grupp körde du på Lockarp?

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Är det någon som kan förklara skillnaderna mellan ex. K4 och K6 modellerna? Tänkte fixa reg. nummer och kolla upp försäkringar till en möjlig framtida hoj (gsxr 1000 K6 -06) men vill inte gärna ha fel uppgifter från FB :D

Och om någon vänlig själ sitter på ett reg. nr. till just en K6a -06 så dela gärna med er, håller på att kolla försäkringar! :tummenupp

Last edited:

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Ni som vet hur högt era cyklar låter, har ni mätt upp dom själva?

Har blivit uppmätt på bana

Är det någon som kan förklara skillnaderna mellan ex. K4 och K6 modellerna? Tänkte fixa reg. nummer och kolla upp försäkringar till en möjlig framtida hoj (gsxr 1000 K6 -06) men vill inte gärna ha fel uppgifter från FB :D

Och om någon vänlig själ sitter på ett reg. nr. till just en K6a -06 så dela gärna med er, håller på att kolla försäkringar! :tummenupp

Om du vill veta vilka uppgraderingar som gjorts på 05-06 modellen gå in och kika här

http://www.mcnews.com.au/testing/Suzuki/2005_gsx-r1000/page1.htm

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med regnr då min inte är inreggad. Kanske bättre du hör med nån i K5-K6 tråden?

Last edited:

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Hej allihopa!

Har en k3:a om nån är intresserad, blå/vit svart, gått endast knappt 1200 mil.
PM:a om nån är sugen på en kanonhoj

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Är det bara att montera av styrningen till Avgasventilen eller måste man ersätta med någon form av motstånd eller något för att inte utlösa felkoder?

I mitt bygge så kommer inte avgasventilen användas.

Agemalm

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
KTM Superduke 990 -09
blev för en månad sen ungefär ägare till en GSXR 1000 K3 och är sjukt nöjd! har dock en liten fundering.. hur ställer man om klockan i displayen? med bara 2 knappar så har jag försökt alla kombinationer ( vad jag kan komma på )

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000
blev för en månad sen ungefär ägare till en GSXR 1000 K3 och är sjukt nöjd! har dock en liten fundering.. hur ställer man om klockan i displayen? med bara 2 knappar så har jag försökt alla kombinationer ( vad jag kan komma på )

Jag tror att det är såhär
Ställ in den så att den visar klocka.
Hålla in båda knapparna (sel, adj) tills det börjar blinka.
Sen är det bara att trycka tills rätt tid visas

Agemalm

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Hoj
KTM Superduke 990 -09
Jag tror att det är såhär
Ställ in den så att den visar klocka.
Hålla in båda knapparna (sel, adj) tills det börjar blinka.
Sen är det bara att trycka tills rätt tid visas

ska ut till garaget idag och prova! :) tack så mycket för tipset!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nån som har en K3/K4 till salu billigt?
Fighter, lagt eller liknande spelar ingen roll så länge allt är rakt och fint samt motorn spinner på.

Kollat blocket och folk vill ha fantasi priser för sina grejer så man får väl försöka denna väg.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vad är du villig att ge?
Tycker jag har kollat blocket endel och det finns hyffsat billiga K3/K4 ute.

Vill ge så lite som möjligt då budgeten inte riktig räcker för en hoj just nu men vill ha nåt att pilla med under vintern.

För 4år sen köpte jag min förra K3:a för 42k, kollar man blocket så vill folk ha 45+ för sina maskiner idag. Vissa vill även ha så mycket eller mer för sina K1/K2:eek:r

Förra säsongen köpte jag en K6:a för 55k har sett K3/K4:eek:r som är dyrare på blocket idag.

Hur som, finns det nån som vill verkligen bli av med sin k3/k4 så är det bara hojta till.

Miiike

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Hoj
Gixxer1000 K3
Vill ge så lite som möjligt då budgeten inte riktig räcker för en hoj just nu men vill ha nåt att pilla med under vintern.

För 4år sen köpte jag min förra K3:a för 42k, kollar man blocket så vill folk ha 45+ för sina maskiner idag. Vissa vill även ha så mycket eller mer för sina K1/K2:eek:r

Förra säsongen köpte jag en K6:a för 55k har sett K3/K4:eek:r som är dyrare på blocket idag.

Hur som, finns det nån som vill verkligen bli av med sin k3/k4 så är det bara hojta till.

Jag ska sälja min! Billigt och billigt vet jag inte, men inte jätte dyrt! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept