Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Vad rekommenderar ni om man ska byta ut den enorma originaldämparen? Bolt on eller ta bort avgasventilen och dit med ett slipon?
Antar att jag kan tappa lite låg/mellan samt vinna lite topp med ett slip on?

Är det för ljudet skull hade jag kört ett bolt-on, finns olika märken att välja på. Men vill du ha nåt som ger även mer effekt och ska mappa den på bänk kan det vara lämpligt med en utan avgasventil osv.

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
gsx-r1000 k3
Är det för ljudet skull hade jag kört ett bolt-on, finns olika märken att välja på. Men vill du ha nåt som ger även mer effekt och ska mappa den på bänk kan det vara lämpligt med en utan avgasventil osv.
Det är mest för ljud och utseendet, Men det hade samtidigt känts skönt att ta bort ventilen, då har man en sak mindre som kan börja rackla när man är ute och kör :)
Men är det en jättedum ide om man inte ska mappa?
Ventilen är väl mest för ljudnivåkravet om jag fattat det rätt? och dämparen ska grejja motståndet som den är mappad för? eller har jag fel?

Last edited:

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Det är mest för ljud och utseendet, Men det hade samtidigt känts skönt att ta bort ventilen, då har man en sak mindre som kan börja rackla när man är ute och kör :)
Men är det en jättedum ide om man inte ska mappa?
Ventilen är väl mest för ljudnivåkravet om jag fattat det rätt? och dämparen ska grejja motståndet som den är mappad för? eller har jag fel?

Är inte så superinsatt men avgasventilen har ändå att göra med avgasflödet i avgassystemet så plockar du bort den blir det ett annat flöde/motstånd och detta påverkar ju självklart hojen då den är mappad för att ha dessa flöden.

Vi får vänta så nån med mer kunskap delar med sig av lite info

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Om någon är intresserad av en svart K4 i ett absolut pedantskött skick med 1180 mil bakom sig kan ni sända mig ett pm. Och nej den är inte gratis:)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Hej!

Jag har ett set fälgar med skivor liggandes om någon är intresserad.

Jag själv är sugen på sidokåpor, toppkåpa och pc3 usb om någon har till övers :)

bellukka

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
YZF600R Thundercat -97 SÅLD, Husaberg FS 650 e -06
Någon som vill göra ett byte mot en Husaberg 650?:Bugar

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Fått upp ögonen lite för denna fina hoj, vilket pris kan de tänkas ligga runt när utbudet ökar lite? Finns ett par på Blocket just nu men 40-45 lök tycker jag verkar väldigt högt?

Palster

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Gixxer 1000 - 03
Jag kollade med salusansvar och de skulle ha 18000kr helår/helförsäkring. :confused:! Jag antar att jag bedöms som en riktig högriskförare:D! 43 år gammal i villa med låst garage.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Frågade Salus om en försäkring, samma som jag har i dag på ett annat bolag. Skulle som i en spöviftning bli 2.500 balubas dyrare/år. Har nu Folksam.

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Söker en K3:a, sämre skick eller skadad spelar mindre roll. Som student köper jag det jag kommer över för rätt pris!

Gixxerk4

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2012
Hoj
2004 Suzuki GSXR 1000
Tja! Köpte mig en K4 i höstas med 2380mil på mätaren jätte fin i övrigt! Men nu såg jag att motoroljan va grå lite gräddig?!? Nått vanlig sjuka på dom lr? Kan de bli så av kondens typ?! Saknas ingen kylarvätska!! Har inte bytt olja på den än för den ska in på 2400 servicen i vår nu! Nån som råkat ut för detta? Tack för svar! :)

bullysmile

Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tja! Köpte mig en K4 i höstas med 2380mil på mätaren jätte fin i övrigt! Men nu såg jag att motoroljan va grå lite gräddig?!? Nått vanlig sjuka på dom lr? Kan de bli så av kondens typ?! Saknas ingen kylarvätska!! Har inte bytt olja på den än för den ska in på 2400 servicen i vår nu! Nån som råkat ut för detta? Tack för svar! :)

En vanlig fråga som dyker upp ofta vid vinterhalvåret. Det är kondens, efter en rejäl varmkörning försvinner det.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024