Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Tannåker
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Tja jag har köpt en k3 förra helgen, är nöjd :) Men jag förstår mig inte på hur och när den ska servas. Den har gått 3500 mil. Storservice gjordes vid 2400 mil, sen har jag en stämpel på 2900 mil, men jag vet inte vad dom gjorde då? Sen kvitton på självservice vid 3175 mil (olja filter), sen ett kvitto på en till vid 3350 mil (olja,filter). Vad är nästa och vad innefattar den? Den är importerad så servicebok är på tyska och såväl instruktionsbok.
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Hejsan Wheeliefantaster :)

Kommer här och stör med en riktigt knäpp fråga. Skäms närapå. Men hur f-n får man loss nedre kåpskruvarna på hojen? Menar de tre som sitter under hojen som håller ihop båda sidorna med varandra. Har haft loss den enda sidan för ett par år sedan men minns inte hur jag bar mig åt :) Det är inga spår i skruvarna, inte såna clips som sitter överallt på hojen. Och dessa tre är av plast.

Tacksam för snabbt svar.
Med vänlig hälsning Exil
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Kommer inte ihåg på rak arm men är det inte såna plastpinnar som trycks i en plastplugg?
plastplugg.png
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Kommer inte ihåg på rak arm men är det inte såna plastpinnar som trycks i en plastplugg?
View attachment 401915

Tack för svaret. Men det är inte dessa som är problemet. Plastskruvarna undertill ser inte ut som den på bilden. "Skallen" är helt flat, precis som på en vanlig spik dvs finns inget spår för mejsel eller dyl. Man kan ta en tång och snurra på skruven, men den kommer liksom ingenstans utan bara snurrar runt i hålet ungefär som man har gängpaj. Har även testat att dra skruven neråt samtidigt som jag snurrar den, men i h-vete att den lossnar. Just därför tror jag att det inte är lösningen. Säkert skitenkelt när man får höra lösningen :)
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Plastpluggen på bilden har jag för mig har en platt skalle på min K3:a. Tror sen det finns ett urfräst parti på varsida om skallen som man kan greppa och dra ut pinnen.
Om inte kan du kanske försöka komma åt pinnen från insidan kåpan och pressa ut den?
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Plastpluggen på bilden har jag för mig har en platt skalle på min K3:a. Tror sen det finns ett urfräst parti på varsida om skallen som man kan greppa och dra ut pinnen.
Om inte kan du kanske försöka komma åt pinnen från insidan kåpan och pressa ut den?

Du var inne på rätt spår. Man tar 2st spårmejslar och sticker in dem i spåret på varsin sida av skallen. Trycker in mejslarna lite i spåren och samtidigt drar neråt för att lossa på den centrala delen av plastskruven. Funktionen/tekniklösningen på själva skruven påminner om clipsen som håller ihop kåporna lite överallt framtill på hojen (likadant under bakdelen på hojen). Skillnaden är ju att man får "dra ut" mitten istället som för på den mer vanliga varianten av clipsen på hojen, trycka in centrum.

Som jag misstänkte, busenkelt när man väl fick svaret. Ska tilläggas att jag ringde en mc-firma och fick svaret där :)
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det är så enkelt att man trycker in pinnen med en skruvmejsel. Inåt inte utåt.
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Har en kanonfin k3:a till salu, någon sugen? :D
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Det är så enkelt att man trycker in pinnen med en skruvmejsel. Inåt inte utåt.

Du måste trycka med två smalare mejslar samtidigt från varsitt håll, så gjorde jag. Med en mejsel går det inte, så sitter du som ett pucko likt mig och undrar varför skiten inte lossnar.
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Du har pm, vill gärna ha din mejl adress så mejlar ja bilderna
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Jag får felkod F1 (insprut) ibland när jag kallstartat och kört 5 min sen stängt av. Väntar man en liten stund försvinner den?
Har hänt 2-3 ggr, kan det va dålig spänning i batteriet?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top