nu har jag letat fel och kan konstatera att hela felet ligger i vacuumstyrningen av bränslepumpen.
jag ställde kranen i läge pri och ställde tomgången så att den blev helt perfekt.
sen meckade jag med gasreglaget och lyckades få till det så att jag fick ett frispel på ca 2 mm. perfekt.
jag höll tanken ovanför huvet och så satte jag en gummislang på vacuumporten på bränslekranen. sen stoppade jag slangen i munnen och sög i den så hårt det gick. kom inte en enda droppe. dock verkar det som att det behövs mycket mer kraft än man kan uppbringa med munnen.
hojen funkar nu bra på tomgång även med kranen i läge on. så fort man ska gasa blir det som vanligt. hojen nästan dör och minskar i fart.
om jag har växellådan i friläge så kan jag varva snabb upp till 11000varv och det funkar klockrent i läge on. men det går inte att köra med läge on. så fort man försöker varva med en växel i så funkar inte bränslekranen.
jag provade att åka en runda med kranen i läge pri. fy fan så jävla groteskt kul det var. hojen har aldrig gått så bra. jag trodde att min hoj behövde en förgasarsynkronisering men det verkar den inte göra. ända sedans jag köpte den har den alltid varit svag på mellanvarv och ibland hackat och slöddrat där. nu är det som en ny hoj när man kör med kranen i läge pri. responsen på gas på lägre varv och mellan varv har blivit tio gånger bättre. den hackar inte någonstans och slöddret är borta. den går absolut klockrent. jag körde utan kåpor, vilket borde medföra att luftmotståndet blir rätt rejält mycket högre, och jag fick upp den i 240 klart lätt. mitt tidigare topprekord är 260. det kommer jag att ta med marginal nu
vad det är för fel på vacuumstyrningen fattar jag dock inte. slangen är hel. i förgasaren är det rent. det måste vara något med pumpen. jag meckade isär den och det sitter två stycken gummidukar på varsin sida av en vägg. dessa gummidukar såg verkligen ut att ha sett sina bästa dagar. slitna som fan och smågrus på dom var det också. jag skulle gissa att dessa kanske är felet. undrar om man kan köpa nya såna gummidukar eller om man måste köpa hela kranen ny. en sån kostar säkert hur mycket som helst.
fan jag kan inte släppa hur kul det var att köra hojen. går så jäääääääääääävla bra