FRiLLA
Kalas
Tjenizz! ngn som satt dit tre-mod på sin k5:a ??? ngn skillnad ?? Vart har ni köpt ???
Jag har en TRE-mod som ligger från min R750 -02 men vet inte om jag vågar prova med den.FRiLLA skrev:Tjenizz! ngn som satt dit tre-mod på sin k5:a ??? ngn skillnad ?? Vart har ni köpt ???
Ett sånt vill jag också ha!FRiLLA skrev:oki .Då kanske man skulle ta o skita idet då .Får nöja sig med yoshi:t =)
sandstream skrev:Ett sånt vill jag också ha!![]()
Kreuger skrev:Har inte orkat läsa hela tråden och har inte tid till det just nu men tänkte berätta om min lilla provtur av K5an. Har en -01 R1 själv med helsystem och någe jox gjort med insuget "airflowcommand...nånting" Har kört rätt många R1or och den här jag har nu går grymt bra. Första jag tänkte på med K5an var att det var så smalt vid dynan och tanken, kändes som en 125a mellan benen vilket jag gillade. Styret var mycket högre, ovant men är nog bekvämt. bromsarna var bra mycket bättre än sura R1 bromsar. Motorn och effekten kändes tam på låga varv och kom som fan på slutet. Har nog bättre mellanregister i R1an. Den här K5an hade ett Trioval slipon och ventilen borttagen.
Idag var vi ut och skulle jämföra lite på motorvägen. acceleration, toppfart osv.
Från noll vann jag upp till ca 150 på mätaren, skulle tro att det handlar om första 100 meterna men det vinner jag alltid så det beror nog mer på föraren än hojen.
Tvåans växel från 100 och fullt tappa jag ca 20 meter till vi nådde 200 men tog in lite igen sekunderna efter det. Min R1 är har två kuggar mindre bak och därmed en hastighetsmätare som stämmer rätt bra med verkligheten. Brukar gå lite trögt över 290 men idag hamna mätaren på 299 på en gång. Då hade jag ca 1000 varv kvar till varvstoppet på 12500 och det bara fortsatte öka hela vägen till det slog i. Lutade lite svagt neråt på E4 mot Arlanda från Uppsala. Toppfarten var identisk, vi låg båda med 299 på mätaren i ca en halvmil utan att avståndet på ca 10 meter förändrades. Vi provade igen flera gånger med samma resultat.
Min slutsats är att min jävla R1a måste vara dopad mer än jag förstått. Han jag köpte den av sa att den var bänkad till 149 på slangen men susukin ska ju ha över 160 så nåt mysko är det. K5an varva ur till 13100 varv på sexan med 299 på mätaren sedan länge och jag låg fortfarande slickad några meter snett bakom.
Är fortfarande avis på K5an för ett suveränt chassi, bra geometri, bromsar å allt annat men nu behöver jag inte vara avis på effekt längre iaf.![]()
Köpte ju även den här hojen för 65 tusen och K5an gick väl på närmare 140 tusen med utrustning. Nu känns det inte lika angeläget att lägga ut de pengarna längre iaf.
Annsan R1 skrev:Vart själv ägare till en förra veckan...kan bara säga![]()
Annsan R1 skrev:He he...behåller den ett tag till tänkte jag..men jag tror ärligt talat INTE jag kommer känna samma körglädje med den nu.![]()
Ödmjuk som vanligtKreuger skrev:Från noll vann jag upp till ca 150 på mätaren, skulle tro att det handlar om första 100 meterna men det vinner jag alltid så det beror nog mer på föraren än hojen.
sandstream skrev:Ödmjuk som vanligt
.........
Om du bara kunde hålla dig på banan skulle du få prova men....Kreuger skrev:Skulle vara kul att prova en K5a på bana å se om det går att få nå bättre tider. Bytlånas nästa gång?![]()
sandstream skrev:Om du bara kunde hålla dig på banan skulle du få prova men....![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |