Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
okej thanks...

de kan nog stämma rätt bra, väntar tills den sjunker till under 100 gränsen innan ja slår till o de blir nog, hoppas på år :Bugar 2007

sandstream

Guest
BadToy skrev:
Kan man ändra styrkan på ljuset i H-mätaren som på R1an ? & Hur isf
Jag kan inte hitta någon info om det i bruksanvisningen.

Däremot upptäckte jag att man kan ställa in ljusstyrkan för "växlingslampan" i 5 olika steg och dessutom ställa in vid vilket varvtal man vill att den ska blinka :)

sandstream

Guest
Gsx-r Freak skrev:
de kan nog stämma rätt bra, väntar tills den sjunker till under 100 gränsen innan ja slår till o de blir nog, hoppas på år :Bugar 2007
Tror du det finns några kvar då, nya alltså?

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
sandstream skrev:

Däremot upptäckte jag att man kan ställa in ljusstyrkan för "växlingslampan" i 5 olika steg och dessutom ställa in vid vilket varvtal man vill att den ska blinka :)

Växlingslampa??????? Det lyser ta mig f-n inget på min motorcykel :)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:
Växlingslampa??????? Det lyser ta mig f-n inget på min motorcykel :)

..Handhavandefel :7peta ........... !!!!!!!!!!!!!!! Du måste "aktivera" den och så kan du ställa den på det varvtal du vill att den ska blinka till på ! Dvs 13.499 rpm i ditt fall..... :)

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Nogger skrev:
..Handhavandefel :7peta ........... !!!!!!!!!!!!!!! Du måste "aktivera" den och så kan du ställa den på det varvtal du vill att den ska blinka till på ! Dvs 13.499 rpm i ditt fall..... :)

Och hur gör jag det? Snälla, säg då :pannkyss

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Jag har aldrig sett den blinka heller, visste inte att man var tvungen att aktivera den.

Magnus-Sthlm skrev:
Och hur gör jag det? Snälla, säg då :pannkyss
Står i bruksanvisningen på sidan 2-11.

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
javist

sandstream skrev:
Tror du det finns några kvar då, nya alltså?

min 600 köpte ja nyss splies ny 04a, fast de e klart 1000=mer eftertraktad

anars får ja väll bita i de sura äpplet o köpa en 06a o äta nudlar var dag :banana

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
sandstream skrev:
Jag har aldrig sett den blinka heller, visste inte att man var tvungen att aktivera den.

Står i bruksanvisningen på sidan 2-11.

Ok, får bege mig ner till garaget efter jobbet....eller vänta nu, halsen känns lite öm *host, host*, man kansle borde åka dit på en gång :)

Har precis beställt nya broms- och kopplingshandtag förresten. Ställbara, frästa aluminium, korta och svaaaaaarta :yoparty

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Magnus-Sthlm skrev:
Ok, får bege mig ner till garaget efter jobbet....eller vänta nu, halsen känns lite öm *host, host*, man kansle borde åka dit på en gång :)

Har precis beställt nya broms- och kopplingshandtag förresten. Ställbara, frästa aluminium, korta och svaaaaaarta :yoparty

....PRYLBÖG DÄR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...är vi nog lite till mans..... :tungan

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Nogger skrev:
....PRYLBÖG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...är vi nog lite till mans..... :tungan

Tur att jag inte nämnde bromsvätskebehållaren i svarteloxerad aluminium jag har beställt då ;)

sandstream

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
Coolt, Pazzio?
Jag köpte sånna till R750:n men jag tycker att de som sitter på K5:an är riktigt bra.
Fick ont i kopplingshanden med originalhandtaget på R750 men på K5:an kan till och med en klenis som jag koppla utan att få ont :)

Nej, nu ska jag till stallet och sadla en häst (usch, gillar inte djur på ett par hundra kilo som tycker om att jävlas, är övertygad om att de är köttätare :gnissla )

Last edited:
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Då måste ju jag ha viftat med nått annat :va
Fick ju min för 109.900 då via KGK Suzuki....

bikerwoman skrev:
Det gäller bara att vara kvinna och kunna vifta med :tuttar :tuttar :tummenupp

Magnus-Sthlm skrev:

Bara kopplingshandtaget inte är för kort, monterade ISR prylar på min 02a men kopplingshandtaget blev i kortaste laget då ljusomkopplarreglaget skäl en del.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
sandstream skrev:

Jo det lista jag oxå ut men undrar om det går att dimma själva instrument belysningen...

Det går på R1 -04

//Simon

Magnus-Sthlm skrev:

Var har du best det nån stans?

sandstream

Guest
Nogger skrev:
Japp det går.... Har jag gjort ! Har du ingen manual ??
Vart i manualen står det?
Hittar bara info om att ställa in ljusstyrkan för växlingslampan?

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
BadToy skrev:
Var har du best det nån stans?

http://www.kc-engineering.de/ men fick precis ett mail där min beställning annulerades, det fanns inte till K:5an det handtag jag ville ha trots att det står så på sidan, (eller om det var min skoltyska som inte var tillräckligt bra för att förstå att det inte fanns) :(

Får ha lite tålamod bara...det kommer in om ca 8 veckor till K:5orna...

Någon som har tips på vart man kan köpa ställbara, korta och svarta kopplings/bromshandtag?

Gick med
9 Mar 2003
Hoj
..........
Magnus-Sthlm skrev:
http://www.kc-engineering.de/ men fick precis ett mail där min beställning annulerades, det fanns inte till K:5an det handtag jag ville ha trots att det står så på sidan, (eller om det var min skoltyska som inte var tillräckligt bra för att förstå att det inte fanns) :(

Får ha lite tålamod bara...det kommer in om ca 8 veckor till K:5orna...

Någon som har tips på vart man kan köpa ställbara, korta och svarta kopplings/bromshandtag?

Du ska kanske byta bromspump nu när du är igång.

Bifogat

• Brembo 19.jpg
    Brembo 19.jpg
    13 KB · Visningar: 78
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy