Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

sandstream

Guest
Nogger skrev:
...He he ! Du har så rätt, jag kan nog inte skilja mig från lakritsen.... :) men som sagt ALLT har ett pris.... ;)
Tror du börjar bli skraj för att bli ifrån åkt på Kullen :tungan :D
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
sandstream skrev:
Tror du börjar bli skraj för att bli ifrån åkt på Kullen :tungan :D

...blev inte det förra året utan det va väl snarare tvärtom, men du kanske har legat i hårdträning under vintern :pannkyss, dessutom hoppas jag att jag har så mkt vett att jag tar det lugnt där, säsongen är låååååång :)
 

sandstream

Guest
Nogger skrev:
...blev inte det förra året utan det va väl snarare tvärtom, men du kanske har legat i hårdträning under vintern :pannkyss, dessutom hoppas jag att jag har så mkt vett att jag tar det lugnt där, säsongen är låååååång :)
Japp, jag har suttit och torrbrutit på hojen i garaget med filmen från Kullen projicerad på väggen så i år blir jag livsfarlig :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
knas81 skrev:
Ok.. vet att jag är helt fel ute, men provar ändå :rolleyes:
Känner ni till någon som har en svart GSXR K5 till salu? Det börjar dra ihop sig och den är inte helt vanlig då den bara tillverkades -05... :(

Lelle pa DinMC skall salja sin. 110000 har han begart.
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Flytta in plåten.

Tjenare ! Sitter o glor på hur sjutton ja ska kunna flytta in min nr plåt för en billig summa. Hur har ni andra löst detta ??? Förslag mottages =)
 

Bifogat

  • gixxeryoshi.JPG
    gixxeryoshi.JPG
    88.8 KB · Visningar: 179

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
FRiLLA skrev:
Tjenare ! Sitter o glor på hur sjutton ja ska kunna flytta in min nr plåt för en billig summa. Hur har ni andra löst detta ??? Förslag mottages =)

Kostade lite fikabröd...bara att klistra var du vill ;)
 

Bifogat

  • Pict00400.JPG
    Pict00400.JPG
    62 KB · Visningar: 83

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
FRiLLA skrev:
Brutalt för mkt liten =) . Men asså vart ska du klistra då ??

Så där satt den gamla men den nya, ( och mycket mindre :)), ska sitta så långt in som möjligt på "undertailen", alltså bort från baklyset om du förstår hur jag menar...

EDIT:på bilden så blir det som om det sitter i höjdled vid utblåset på Yoshit...
 

Bifogat

  • PICT00215.JPG
    PICT00215.JPG
    50.1 KB · Visningar: 139
Last edited:

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Magnus-Sthlm skrev:
Så där satt den gamla men den nya, ( och mycket mindre :)), ska sitta så långt in som möjligt på "undertailen", alltså bort från baklyset om du förstår hur jag menar...

EDIT:på bilden så blir det som om det sitter i höjdled vid utblåset på Yoshit...
Ja det där funkar jue =) Bara att fixxa nr plåt då . Men asså man lär ju bli stoppad ganska ofta , för den syns väl inte så bra ???
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
FRiLLA skrev:
Ja det där funkar jue =) Bara att fixxa nr plåt då . Men asså man lär ju bli stoppad ganska ofta , för den syns väl inte så bra ???

Jag blev stoppad tre gånger förra sommaren, eller kontrollerad snarare eftersom två av gångerna körde jag inte utan stod bredvid motorcykeln. Jag blev tillsagd att återställa till orginal två av gångerna och böter en gång. Däremot så utnyttjade jag min medborgerliga rätt att inte skriva på någonting varpå jag fick brev av polisen efter en vecka med informationen att det hade blivit avskrivet. Detta trots att det var två polismän och att dom hade fotat.
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
FRiLLA skrev:
Ja det där funkar jue =) Bara att fixxa nr plåt då . Men asså man lär ju bli stoppad ganska ofta , för den syns väl inte så bra ???


Då kan du lika bra köra utan skylt kostar mindre kasta den i kutsen och säg att den trilla av.. max 400 i böter om dem inte tror på dig kostar mer med mini skylt.. det går fint att sätta orginal längs med också..


Ps fixa avataren kan ju inte ha en skramlaha på bild...
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Gurra Gixxer skrev:
Då kan du lika bra köra utan skylt kostar mindre kasta den i kutsen och säg att den trilla av.. max 400 i böter om dem inte tror på dig kostar mer med mini skylt.. det går fint att sätta orginal längs med också..


Ps fixa avataren kan ju inte ha en skramlaha på bild...

Visst går det lika bra att sätta orginalplåten längs med. Men argumentet att köra utan och att det går lika bra i meningen att inte bli stoppad/få böter har jag svårt att köpa. Jag är övertygad om att flertalet poliser ser mellan fingrarna på miniskylt men om dom hamnar bakom en motorcykel helt utan skylt ska det nog mycket till för att dom inte ska slå på blåljuset.

Sen om man har estetiska åsikter om att det är snyggare helt utan skylt så är det en sak och det kan jag helt hålla med om men jag tror att man får vara beredd på att bli stoppad/kontrollerad i större utsträckning än om man har miniskylt.
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
Magnus-Sthlm skrev:
Visst går det lika bra att sätta orginalplåten längs med. Men argumentet att köra utan och att det går lika bra i meningen att inte bli stoppad/få böter har jag svårt att köpa. Jag är övertygad om att flertalet poliser ser mellan fingrarna på miniskylt men om dom hamnar bakom en motorcykel helt utan skylt ska det nog mycket till för att dom inte ska slå på blåljuset.

Sen om man har estetiska åsikter om att det är snyggare helt utan skylt så är det en sak och det kan jag helt hålla med om men jag tror att man får vara beredd på att bli stoppad/kontrollerad i större utsträckning än om man har miniskylt.


Hur mycket var böterna på då dem du inte ville skriva på?? Här i skåne e dem svin gnälliga på miniskyltar dem ger böter direkt.. där var nån som sa att böterna för felaktig skylt var 1200.. men bara 400 om skylt fattas..
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Gurra Gixxer skrev:
Hur mycket var böterna på då dem du inte ville skriva på?? Här i skåne e dem svin gnälliga på miniskyltar dem ger böter direkt.. där var nån som sa att böterna för felaktig skylt var 1200.. men bara 400 om skylt fattas..

Vet faktiskt inte vad bötesbeloppet var på men jag har aldrig hört talas om någon som har fått mer än 400kr i böter för miniskylt.
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Böter är ju inte kul =( .Men ska kolla lite om jag kan få dit orginalet ngnstanns vid svingen . Problemet är ju bara att det inte får ta i backen när man kör bana. Eller så får den väl sitta kvar .Útseendet är inte allt .
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
FRiLLA skrev:
Útseendet är inte allt .

Hur menar du nu ;)

Sandstream satte sin orginalplåt upp mot kutsen och jag har för mig att han blev stannad av polisen och fick till och med ombesiktning, hör med honom...
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top