Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
En fråga! Idag så har jag 2 bromsslangar som går till pumpen till var sitt bromsok. Ska byta pumpen nu och fixade en banjo skruv men den är bara singel. Har det någon betydelse om det sitter en dubble vid oket som fördelar oljetrycket?

Med andra ord kommer jag förlora bromsverkan för att trycket fördelas vid oket?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
En fråga! Idag så har jag 2 bromsslangar som går till pumpen till var sitt bromsok. Ska byta pumpen nu och fixade en banjo skruv men den är bara singel. Har det någon betydelse om det sitter en dubble vid oket som fördelar oljetrycket?

Med andra ord kommer jag förlora bromsverkan för att trycket fördelas vid oket?

Du måste ha dubbel banjobult. Är det en brombo pump så skall det vara annan stigning (1 mm) på gängerna än vad det är på dom flesta original pumpar (1,25mm).
 

Bifogat

  • Dubbel banjo.jpg
    Dubbel banjo.jpg
    10.5 KB · Visningar: 67
  • Double-Banjo-w-washers.jpg
    Double-Banjo-w-washers.jpg
    62.4 KB · Visningar: 105

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hur då måste? Orginal så går det ju 1 från pumpen till oken och där blir det 2 st ju? Gängorna är jag med på men råkade beställa en med singel, fan ofta fel nu från min sida:S

Du måste ha dubbel banjobult. Är det en brombo pump så skall det vara annan stigning (1 mm) på gängerna än vad det är på dom flesta original pumpar (1,25mm).
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Hur då måste? Orginal så går det ju 1 från pumpen till oken och där blir det 2 st ju? Gängorna är jag med på men råkade beställa en med singel, fan ofta fel nu från min sida:S

Måste och måste, är det inte - Men om du har inhandlat stålomspunna slangar och ny pump förmodar jag att du vill ha bästa bromsverkan, eller? Detta får du genom att koppla 2 slangar vid pumpen som går direkt till oken. Jag vet att original går det 1 slang ner till vänstra oket, där det sedan går över 1 till höger ok. Men detta är inte det mest optimala, men det spelar ingen större roll med original sunk slangar.

Om du inte bytt till stålomspunna slangar, behöver du inte heller byta pump. Det är som att använda slicks på en Cross, dvs totalt meningslöst.

Om du behöver 1,25 mm stigning för dubbelbanjo har jag ett par liggande som du kan få.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Om det nu är så pass storskillnad varför kommer inte hojarna direkt från fabrik med båda slangarna direkt från pumpen?
väldigt enkelt om det nu vore så, så man undrar varför inte suzuki och många andra märken gör en sådan enkel sak för att förbättra bromsarna.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Om det nu är så pass storskillnad varför kommer inte hojarna direkt från fabrik med båda slangarna direkt från pumpen?
väldigt enkelt om det nu vore så, så man undrar varför inte suzuki och många andra märken gör en sådan enkel sak för att förbättra bromsarna.

Det är ganska enkelt; Bromsarna duger utmärkt för vad dom är byggda för dvs gatkörning.

Det är sen upp till föraren att göra förbättringar eller anpassa för deras endamål. Eftermarknads tillverkarna ska överleva dom också:)
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Hämtar en K6 R1000 om två veckor. Referenshojar för mig är K1 R600 och Honda SP1/VTR 1000.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Tror det blir en oerhört kul sommar. En blåvit, min favoritsättning. med hotbodies-slascut-rör kommer nog gapa fint

Snart kommer Lobo Gixxer och säger att det är helt rätt färg, tätt följd av Nicotin som tycker allt som inte e svart e skit :D
Tycker alla färgerna gör sig bra då modellen är riktigt snygg :)

Min gråa är inte så vanlig, speciellt inte i Sverige, om det ens finns någon mer här hemma??

Rätt vasst ljud i dom vill jag minnas.

Min med M4 brölar bara, men det räcker för att folk ska flytta sig i tunnlarna iaf :tummenupp
 
Last edited:

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Någon som sitter på en fin k5-k6-k7 blåvit till normalpris? skicka pm sålde nyligen min R1 då jag tänkt pröva gixxer :D
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Någon som vill köpa ett Xenon kit till sin gixxer k5-k6. Kommer få hem ett kit som innehåller 2st av varje(hel och halvljus) pma mig för mer info.
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
hastighetsmätarkontakt och färger

Hej,

Någon vänlig själ som har bilder / instruktioner / anvisningar på vilka färg på kablarna som sitter på vilket stift bakom hastighetsmätaren? Är i akut behov av att försöka få en nyare GSXR K5/K6 hastighetsmätare att passa en ordentlig ombyggd GSX gammelrova :) '

Jag är medveten om att det medför vissa funktionalitetsmissar men de kan jag leva med.

Hojens elschema visar ej hur själva stiften bakom mätaren är uppsatt.

Tack på förhand.
 

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Är det inga fler som skall sälja nu?. Har sålt villan och måste sätta lite sprätt på stålarna :)
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top