Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Nicotin

Guest
Måste väl va orig.pipan hos besiktningen? tänker på katten...

sitter ingen katt på -05 -06 modellerna och sen vad ska man med den till då dom inte kör ngr avgas tester på bes..bara ljudnivån och allt annat..

Okej då måste dom ha eftermonterat det i USA

fast den e ingen dum grej att ha även om jag tyckte att org var rätt okay..men dock ingen ljustering är ju möjlig på org dämparen..men öhlins e ju öhlins...:tummenupp

Last edited:

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Ska ev köpa ett orginal system till hojjen begagnat, nu undrar jag ska det medfölja någon vajer etc till den eller? såg att man skrev lite högre upp att saker ska kopplas till den etc.:va

Nicotin

Guest
Ska ev köpa ett orginal system till hojjen begagnat, nu undrar jag ska det medfölja någon vajer etc till den eller? såg att man skrev lite högre upp att saker ska kopplas till den etc.:va

Om du verkligen verkligen vill koppla in den behöver du ett orginalsystem med fungerande avgasventil,2 st vajrar som du kopplar upp i spjäll/vajer motorn.

Och koppla in signal kabeln till ECU boxen som man klipper när man plockar bort org systemet för att slippa se Fi larmet.

Meeen vill du bara njuta av det låga ljudnivån så ser du bara till att spjället är öppet innan du kopplar in pipan och kör..:tummenupp

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt

Kolla så att styrservon sitter kvar i din ram först och främst. Sedan, som mister ovan skriver måste du koppla in sladden i ECU-boxen. Skit i kablarna, originalburken ser ut som skrot och låter värre

Sancho Panza

Sancho Panza
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
Gsxr 1000, -06 +KTM 525 -07
Kablar

Kan ngn berätta för mig var bromsljuset går in i kabelstammen bak? färg på kablarna? tvåpolig kontakt? Blir snart lite sur, hittar inget som funkar..

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Om du verkligen verkligen vill koppla in den behöver du ett orginalsystem med fungerande avgasventil,2 st vajrar som du kopplar upp i spjäll/vajer motorn.

Och koppla in signal kabeln till ECU boxen som man klipper när man plockar bort org systemet för att slippa se Fi larmet.

Meeen vill du bara njuta av det låga ljudnivån så ser du bara till att spjället är öppet innan du kopplar in pipan och kör..:tummenupp

Jag köper orginal system så man kan bes hojjen den dagen det behövs.
800kr tycker jag inte är så farligt heller,
Men vad har kabeln för funktion? den som skall kopplas till ecu boxen.

Nicotin

Guest
Jag köper orginal system så man kan bes hojjen den dagen det behövs.
800kr tycker jag inte är så farligt heller,
Men vad har kabeln för funktion? den som skall kopplas till ecu boxen.

den kabeln om jag inte minns fel...känner av läget på spjället via spjäll motorn.

Tjavo

Ride Hard Die Free.
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
K6
Tjenare!
Tänkte se ifall nån här har drevat ner sin hoj något?
Jag har nämligen funderat över att gå ner en kugg på framdrevet.
Anledningen är just för att det ska vara enklare att dra han på bakslangen på högre växel. Sen bättre acceleration.
Det blir ju en hel del bakhjuls åkande.

Men räcker det med en kugg fram eller ska man ta några bak med?
1 kugg fram är väl ungefär som 3-4 kuggar bak?

Hur mycket tro ni det gör på topphastigheten?

MVH

Nicotin

Guest
Tjenare!
Tänkte se ifall nån här har drevat ner sin hoj något?
Jag har nämligen funderat över att gå ner en kugg på framdrevet.
Anledningen är just för att det ska vara enklare att dra han på bakslangen på högre växel. Sen bättre acceleration.
Det blir ju en hel del bakhjuls åkande.

Men räcker det med en kugg fram eller ska man ta några bak med?
1 kugg fram är väl ungefär som 3-4 kuggar bak?

Hur mycket tro ni det gör på topphastigheten?

MVH

hade iof inga bekymmer att plocka upp min org drevad på både 3:an och 4:an..teknik...öva öva öva..

finns ngt exel ark i tråden som man kan räkna på hastighetsförlusten vid nerdrevning

Tjavo

Ride Hard Die Free.
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
K6
Sitter det nån sorts elektronisk styrdämpare på k6:an?
Isåfall är den något bra? eller behöver man köpa en?

Vet att det sitter det på andra nyare sport hojar.
Visa funka kanon visa sämre sägs det.
Nån med mer kunskap om detta?

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Sitter det nån sorts elektronisk styrdämpare på k6:an? Isåfall är den något bra? eller behöver man köpa en?
Nix, det är en vanlig oelektroniskt styrdämpare på K5-K6.
Jag bytte oljan till en med något högre viskositet för att på så vis få originaldämparen trögare.
Fungerar bra för mig, men vill man ha det bästa ska man nog byta ut den mot Öhlins el liknande.

Tjavo

Ride Hard Die Free.
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
K6
Jag bytte oljan till en med något högre viskositet för att på så vis få originaldämparen trögare.
Fungerar bra för mig, men vill man ha det bästa ska man nog byta ut den mot Öhlins el liknande.

Okej tack ska du ha för det snabba svaret! :tummenupp

Tjavo

Ride Hard Die Free.
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
K6

Vad använder du för olja förresten? för en annan som inte är så insatt så är det en djungel med oljor.

MVH

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Vad använder du för olja förresten? för en annan som inte är så insatt så är det en djungel med oljor. MVH
Jag har testat med olika viskositeter, men jag kommer inte ihåg vilken jag gillade bäst. Det är iaf 7,5W eller 10W (gaffelolja) som jag kör med nu.

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
Hej alla K5/K6 lovers! :)
Har sålt iväg min Gixxer 750 k5 och har sneglat nu en längre tid på att kliva upp ett snäpp till Gixxer 1000 k5/k6.
Tänkte införskaffa mig ett fint exemplar på billigast möjliga sätt, dvs importera från något land i världen. Letat runt en hel del på ebay, mobile etc etc.. Men tänkte höra med er om ni har någon input var man alltså kan få tag i ett fint ex till bäst peng, beroende på valuta etc etc..
Har sökt runt i forumet utan något vidare resultat.. :/
Tacksam för svar, trånar minst sagt efter en...

EvilBiker

Bla bla bla
Gick med
17 Apr 2010
Hoj
2006 HayaBusa Turbo Street Fighter
Hej alla K5/K6 lovers! :)
Har sålt iväg min Gixxer 750 k5 och har sneglat nu en längre tid på att kliva upp ett snäpp till Gixxer 1000 k5/k6.
Tänkte införskaffa mig ett fint exemplar på billigast möjliga sätt, dvs importera från något land i världen. Letat runt en hel del på ebay, mobile etc etc.. Men tänkte höra med er om ni har någon input var man alltså kan få tag i ett fint ex till bäst peng, beroende på valuta etc etc..
Har sökt runt i forumet utan något vidare resultat.. :/
Tacksam för svar, trånar minst sagt efter en...

most bang for the bucks..hänger väl lite på valutorna..

men kolla på www.mobil.de om det finns någon där.

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Såld
most bang for the bucks..hänger väl lite på valutorna..

men kolla på www.mobil.de om det finns någon där.

Mm, lutar åt mobile.de . Finns en hel del potentiella maskiner där.. Funderar bara på vad slutkostnaden kan landa på om man importerar en hoj, om det finns mycket dolda kostnader för inregistrering etc etc. Nån som har koll på det?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år