Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Fått det vid två tillfällen när jag lagt ner framhjulet efter en wheelie, typ aldrig hänt med min k3. Inte vid några andra tillfällen....
Min K5'a går att få riktiga tankslappers på vid wheelielandningar och orsaken till det hänger inte på hårdvaran! :mattias
Finns gott om 'experter' som pekar på det ena och det andra men svaret står i 'Bibeln' (Twist of the wrist) Slappna av!

Har jag spända armar vid landningen får jag wobbel oavsett däcksmärke/slitage/öhlins styrdämpare. Ser jag till att slappna av precis i nedslaget går den hur fint som helst. Nu när jag insett detta är det ännu mer påtagligt. Ibland är det svårt att landa avslappnat, tex vid vindpustar etc.

Det positiva är iaf att lösningen på ditt wobbelproblem är helt gratis och väldigt lite arbete krävs för att åtgärda det :tummenupp

Mvh K-Man

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Min K5'a går att få riktiga tankslappers på vid wheelielandningar och orsaken till det hänger inte på hårdvaran! :mattias
Finns gott om 'experter' som pekar på det ena och det andra men svaret står i 'Bibeln' (Twist of the wrist) Slappna av!

Har jag spända armar vid landningen får jag wobbel oavsett däcksmärke/slitage/öhlins styrdämpare. Ser jag till att slappna av precis i nedslaget går den hur fint som helst. Nu när jag insett detta är det ännu mer påtagligt. Ibland är det svårt att landa avslappnat, tex vid vindpustar etc.

Det positiva är iaf att lösningen på ditt wobbelproblem är helt gratis och väldigt lite arbete krävs för att åtgärda det :tummenupp

Mvh K-Man

Jo wheelat några ggr nu sen jag skrev inlägget och det är borta mer eller mindre. var kanske lite ovan med hojen.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken

Mvh K-Man

människan som kan :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
nicotin skrev:
Jag hade exakt samma bryderier när jag köpte min K5'a och fick en massa "experttips". Tog tre år och flera oh-crap upplevelser innan jag hittade lösningen i Twist otw. Gjorde femton meter slingerspår mitt framför flickvännen när den var ny. Hon var inte impad! Inte jag heller. Jag var rätt säker på att jag skulle åka i backen :död

Samtidigt är det väl inte så många av oss som klarar att wheela helt avslappnade så det är lätt att man letar fel på hojen. Det är ju alltid bössans fel om jägaren missar... :D

PS: instämmer... Välkommen tillbaka! Btw blev det ingen turbo för min del. K5'an går tillräckligt bra och vill man ha mer kan man växla ner :tummenupp
Pengarna har dessutom gått åt till att renovera tak och avlopp på huset :(

Bifogat

• Wheelie2009.jpg
    Wheelie2009.jpg
    48.2 KB · Visningar: 62
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det händer för lite i den här tråden. Livar upp lite :) Posta lite bilder ni andra också!

Bifogat

• GoffePic02.jpg
    GoffePic02.jpg
    114.2 KB · Visningar: 64
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Sista körningen innan hojen ställdes av inför vinterns spa/relax/service avdelning:tummenupp

Bifogat

• 47140_432299328514_576403514_5073260_7626445_n.jpg
    47140_432299328514_576403514_5073260_7626445_n.jpg
    106.9 KB · Visningar: 97
  • IMG_0548.jpg
    IMG_0548.jpg
    143.3 KB · Visningar: 93

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Shiit nu är man fast igen. Investerat i en fin k6:a. La ca 3400 mil på min gamla k5:a. Efter att ha kört idag så måste jag bara säga . Måste vara en bland dom bästa/roligaste hojarna som finns. Det fanns 3mod förut som behöll indikatorn. Är dom borta ??

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hittar du en sån TRE (som inte har egen växelindikator) och som verkligen GÖR nåt så säg till här. Då är jag oxå intresserad!

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Shiit nu är man fast igen. Investerat i en fin k6:a. La ca 3400 mil på min gamla k5:a. Efter att ha kört idag så måste jag bara säga . Måste vara en bland dom bästa/roligaste hojarna som finns. Det fanns 3mod förut som behöll indikatorn. Är dom borta ??

Jag med!!! köpte idag en K6:banana riktigt rolig är den:yoparty:yoparty

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Slipon!!

Funderar på att montera bort det och sätta dit orginal med servomotor dvs hela kitet. Gjorde likadant med min gamla, tycker elefantbal*en ger k5/k6 ett säreget utseende. Sedan att dom flesta spyr på det gör ju bara saken bättre =). Effektmässigt tyckte jag då 2005 inte hände så mkt . Körde iof med 3 kugg upp bak på den tiden. Ngn mera som är inne på samma linje ?? Flera plus är ju att man blir ju ljudlös , bra för polisen dåligt när agda 85 skall svänga ut och varken ser eller hör dig.

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
GSXR 1000 K5
*Bump*

Jag lägger några bilder jag med då för att hålla igång tråden !!
Den första är Anderstorp i juli och den andra är Mantorp i September.

Bifogat

• anderstorp20100704 423.JPG
    anderstorp20100704 423.JPG
    143.6 KB · Visningar: 85
  • Mantorp 20100909-2 605.JPG
    Mantorp 20100909-2 605.JPG
    69.6 KB · Visningar: 72

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Hur sitter ni på era gsxr 1000 05-06 hört dessa är bekvämare än tex r1. Har lite ryggproblem därav frågan. tacksam för svar.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Kanske redan behandlat i denna tråd, men orkar inte leta! Har en K6 racer som jag vill montera quickshifter på, har läst någonstans att k5-k6 inte funkar med vanlig qs som kopplas på pc-3:an pga extra sprut som går in på fullgas! någon som vet vilken/vilka som funkar?

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
Kanske redan behandlat i denna tråd, men orkar inte leta! Har en K6 racer som jag vill montera quickshifter på, har läst någonstans att k5-k6 inte funkar med vanlig qs som kopplas på pc-3:an pga extra sprut som går in på fullgas! någon som vet vilken/vilka som funkar?

Specificera gärna vad en "vanlig" qs är i dina ögon, jag har en k6a med Dynojets quickshifter och deras modul som funkar hur bra som helst.

Skicka pm om du behöver mer ingående hjälp eller förklaring.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år