ja och nej..ramenförstärkningen går att beställa MEN för att kunna hävda materialfel OM ramen spricker måste en aukt service verkstad göra jobbet.
Ramar har spruckigt på både -05 och -06 modellerna,hur man gjort för att den gått av,tja hårda nerslag efter hjulningar,vissa påstår att ramen bara knäckts när dom kört.
Historierna går brett men alla vill ju ha samma sak i slutändan..skadestånd från suzuki.
detta med ramförstärkning kom som en uppgradering för vissa hojar,inte alla.
Dom gick efter nummer serier efter tillverkningen,jag skulle ringa sukki och ge dom ditt ramnummer och be dom söka och se om din hoj är påverkad.
Dock så är ramförstärkningen och framför allt kontrollen en " mandatory check " att se om sprickbildning finns på ramen.
Fanns det sprickor byttes ramen ut på garanti,om inte så sattes en förstärkning dit.
Vet dock inte om det blev så att dom som fick ny ram också fick förstärkningen monterad samtidigt.
detta får någon annan svara på.
jag skulle även kolla i och med att hojen din är en import om firman som sålde hojen har en förstärkning liggandes,suzuki skickade ut sånna till alla ÅF vad jag läst och hört.
jag slangade hej villt med min utan den gick av så jag tror att det är slumpen.
MEN jag tror heller inte att denna förstärkningen håller om man gör ett riktigt hårt nerslag med porer i ramen.
då går den av i alla fall.
när jag var i kontakt med KGK för 2 år sen när allt var på tapeten fick jag veta av produkt chefen i sverige för suzuki att man inte fick åka bana hårt el hjula
för det var hojen ej godkänd för,endast moderat landsvägs körning...
garvade gott åt detta...