Suzuki GSX-R1000 K5/K6-tråden

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Hoj
2021 Aprilia RSV4 Factory
Jahapp, då va man med K6:a då, har alltid åkt 1100R:ar å har stora förväntningar på 1000R:en.
Med tanke på vad folk verka tycka i allmänhet låter det inte somm att man ska bli besviken iallafall:)

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Letar efter en fin Gsxr 1000 05/06. Kravet är att den är i fint skick och har samtliga nycklar. Skadar inte heller om den har gått så lite som möjligt. :)

Hör av er om ni vet någon som vill sälja! Köpes omgående om priset är rätt!!

Last edited:

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ZX-10R -06,SÅLD... GSXR 1000 -06
Är det någon som vet om något bra ställ man kan lämna in sin gixxer för service. sist lämnade jag den till AVA men det gör jag inte igen.. otroligt dåligt bemötande. Jag vet att detta är en fråga som har behndlats många ggr på sporthoj men jag tycker inte man kan hitta något bra svar. Alla verkar ha dåliga erfarenheter oavsett vart den servat sin hoj. Finns det någon med goda erfarenheter från en verkstad?

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Då är premiärturen avklarad. 10 mil och 8 grader...

Fan vad nöjd jag är med hojen, så mycket skönare än R1 -07 som jag hade förra året..

Spännande och intressant. Jag hade en R1-07 och har nu K5. Köpte den efter sesongen 2011 och har inte provat än.
Vad är det som du upplever som bättre?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Är det någon som vet om något bra ställ man kan lämna in sin gixxer för service.... Finns det någon med goda erfarenheter från en verkstad?
Din Mc i Sollentuna tycker jag isf. De bänkade min förra Suzuki och var helt ok. Träffade Lelle från Din Mc på mässan i helgen och han var nog om möjligt ännu trevligare nu.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Då får det bli Din Mc... Snart dax att beställa tid kanske, brukar vara rätt svårt om man inte är ute i god tid.

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Är det någon som har en manual till en K6a liggande?

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld
Nerladdad. Tack!

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Hoj
Var väldans dött här, bor vi alla norr om dalälven å får se snöväder titt som tätt omkring oss som sänker vårkänslorna rätt i backen som ett ton tegel?!:) Börjar bli trött på att torrbryta i vardagsrummet nu, dööö vinterjävel å ge mej sommar nu så vi får ut å "elda" lite!!!

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Här i Skåne börjar våren ta fart och man ser hojarna titta fram allt mer och mer.. Det är så man börjar sakna att ha en gatreggad hoj som man kan plocka ut när som..

Någon här som bänkat sin K5-K6? I så fall vad har ni fått för resultat och vad för godis har suttit på hojen?

Ska mappa min nu i April, är duktigt nyfiken

Nord_K6_1000R

Sporthojsnörd
Gick med
19 Nov 2011
Hoj
min e bänkad, missminnerja mig inte helt fel så räknade dom på 183 pållar i motorn, kommer inte ihåg va de va på slangen...förlagt papprena lite KN filter å Yoshipipa...kan väl stämma det att man ruskar fram 4-5 hästar med dom grejjerna...

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Här i Skåne börjar våren ta fart och man ser hojarna titta fram allt mer och mer.. Det är så man börjar sakna att ha en gatreggad hoj som man kan plocka ut när som..

Någon här som bänkat sin K5-K6? I så fall vad har ni fått för resultat och vad för godis har suttit på hojen?

Ska mappa min nu i April, är duktigt nyfiken

hänger mycket på vilken bänk du mappar hojen i vad du kommer få ut på papperet.

Poängen som många missar med att mappa om en hoj är att f en så jämn kurva som möjligt.

Min gamla gav 179.8 på slangen med Yoshi insugs trattar,portad topp och helsystem och delvis moddad luftburk med en jämn och fin kurva

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
hänger mycket på vilken bänk du mappar hojen i vad du kommer få ut på papperet.

Poängen som många missar med att mappa om en hoj är att f en så jämn kurva som möjligt.

Min gamla gav 179.8 på slangen med Yoshi insugs trattar,portad topp och helsystem och delvis moddad luftburk med en jämn och fin kurva

Jo stämmer det, men denna hojen har ju nästintill så linjär kurva man kan få redan från fabrik.. Behövs bara finputsas och skruvas upp lite ;) Har hört att det kan göra stor skillnad bara på däckvalet, t ex ger ett gatdäck "bättre" resultat kontra ett klibbigt slick då det är mindre friktion i ett gatdäck.. 179.8 måste va grymt bra, som jag förstått är det ganska vanligt att hamna mellan 165-170 på slangen. Givetvis beror det på vilken modd. man har...

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jo stämmer det, men denna hojen har ju nästintill så linjär kurva man kan få redan från fabrik.. Behövs bara finputsas och skruvas upp lite ;) Har hört att det kan göra stor skillnad bara på däckvalet, t ex ger ett gatdäck "bättre" resultat kontra ett klibbigt slick då det är mindre friktion i ett gatdäck.. 179.8 måste va grymt bra, som jag förstått är det ganska vanligt att hamna mellan 165-170 på slangen. Givetvis beror det på vilken modd. man har...

Håller inte med den där linjära kurvan från fabriken då när jag testade min orginal och kurvan såg ut som mount everest på vissa ställen.
Hojen blir mycket mera hoj bara av att mappa om den helt orginal och mycket jämnare, hört detta från många framför allt 2006 modellerna av någon anledning.

Johan_r

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Jag tänkte sätta tillbaka original ljuddämparen på min K6. är det svårt med servon till avgasspjället. är det någon som har mekat med de prylarna?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag tänkte sätta tillbaka original ljuddämparen på min K6. är det svårt med servon till avgasspjället. är det någon som har mekat med de prylarna?

kan ju bara ställa den på fullt öppen och skippa vajer och motor ?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024