Suzuki GSX1100E -82, retrostukad

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jäklar vad ball. Gillar tilltuffade 80-tals järn, så länge man inte kukar till dom med överdimensionerad sving, usd gaffel och 17 tums hjul. Den här har helrätt stuk, än så länge. :) Blir säkert kanonbra.

Blir spännande att se bakstänkan, hurdan ska du ha? Typ Yamaha XS, modell kort?

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Nu va det hjul igen =) Typ sådär exakt kommer bakskärmen att se ut. För att få dit den ordentligt behöver jag svarva lite distanser, får bli till helgen. Inspirationen för bygget härrör till 50-60 talets glada dagar.

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
så sjukt porrigt :tummenupp Är det en skönhetsbula till höger på tanken eller reflektionerna som spelar mig ett spratt?

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Suzuki GT750J -72, Suzuki GT750K -73, Suzuki T500J -72, Suzuki GSX1100E -82, Suzuki T500J -72,Monark M400
Tack Tack =)! Det är en skönhetsbula, patina, genuinitet hmm... Ja ni förstår säkert. Det är ju ingen ny motorcykel så en liten skråma här och där tycker jag snarare kan försköna en dylik skapelse. Jag vill inte hamna i samma träsk som med dom andra hojarna att dom blir "för fina" och man drar sig för att använda dom för att inte se sina timmar med polering osv. gå upp i oxidation vid eventuellt regn. Den här skall bli min bruksis och användas flitigt!

ArneT

Medlem
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Katana 1100 -82, GSX 1100 E -81
Satan i gatan vad snyggt. Imponerande. Se nu till att inte krokna...:rock

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Då va storhelgsspektaklet över för denna gång. En av de bästa klapparna torde vara den nya kameran, nu ser man ju till och med vad det är på bilderna! Ikväll gick jag lös på övre gaffelkronan medelst bågfil och diverse roterande verktyg. Blev kanon! Det gick fortare än väntat så jag tog tillfället i akt och gjorde klart den orangea framlyktan jag stört mig på ett tag. Tankarna gick först i svart, sen i svart med röda detaljer, sedan rosenpolering av hela. Det blev en kompromiss av allt...

Minst 10 gram borta, många bäckar små...

Observera att gaffelkronan inte är monterad, den ska ned ett par centimeter ytterligare.

Det finns även en handfull "effekter" inbyggda i kameran. Just denna effekt tror jag spontant inte lämpar sig att använda vid en semester när övernattning sker på ett lågbudget motell eller dylikt. Varenda oljefläck sedan urminnes tider trädde återigen fram i full prakt! Imponerande vilka ögon kameran har...

Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Galet snyggt blir det! Kör på nu går det fort mot sommaren och snart kan man gasa igen.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Lampan...:kär Den knüllar med både sadeln och tanken, snyggt!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Måste hålla med alla tidigare om at det blir riktigt bra det här. Vore kul om du ville skriva ett par rader om hur "rosenpoleringen" går till.

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Tack o bock, man blir nästintill generad över alla era fina tillrop :hihi Ett par rader om rospolering. Om man skall göra det "på riktigt" så kör man nog väldigt systematiskt i nån typ av jigg med finkornig smärgelduk. Detta fungerar givetvis bäst på en plan yta. Emellertid är ju tanken rätt långt ifrån idealet av en plan yta. Jag tog helt enkelt en borrmaskin och en liten stålborste. Drog en linje med tusch för att ha något att syfta mot, sen körde jag prick för prick. Det som hade varit att föredra hade varit en lättare borrmaskin då detta tog rätt många timmar och mjölksyrenivån var således påtaglig :lol

Ikväll har jag svarvat alla distanser för bakskärmen, batteriet i kameran tog slut men dom centrerar sig i fästöronen på ramen och är filade till samma profil som skärmen. Gjorde hålen i skärmen ovala för att kunna passa in den i optimal vinkel när allt är monterat. Slutligen skall en gummiläpp dit i framkant vid svingen (tänkte bruka originalet.

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ha..ha...kul det där mer oljefläckarna :D
Lyktan blev apfin, letar själv efter nått liknande på e-bay. Finns mycket kul från 30-tals Ford.

:rock

Blårökig

Medlem
Gick med
12 Nov 2013
Hoj
Nu va det ju gräsligt länge jag gjorde något mek-relaterat. Många tentor blev det, nu är det lugnt i nån månad till. Började med att göra en sadel till en polares café hoj, liknande stuk som min, men lite råare. Imorgon blir det väl till att fortsätta med Suzukin, bygga ett elsystem kanske? Vem vet...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning