Crazy Horse
Sioux Chief
Såja, nu har man varit iväg på premiärturen
Ett trasigt tändstift och en kärvande chokevajer var problemet.
Ett trasigt tändstift och en kärvande chokevajer var problemet.
Såja, nu har man varit iväg på premiärturen
Ett trasigt tändstift och en kärvande chokevajer var problemet.
Tjena!
Någon som råkat ut för detta eller har några tips på vad det kan vara, så är jag jäkligt tacksam.
Har en Rf600 -93:a som går bra i alla avseenden utom på tvåans växel då den dör en kort stund (ungefär som varvstoppet) när man gasar på lite mer. Detta inträffar första gången vid ungefär 6000rpm, sedan igen vid kanske 7500 och 8500rpm.
Det knepiga är att det endast händer på tvåans växel, de andra växlarna kan jag ge fullgas på utan problem, förutom ettan som jag inte vill göra detta på.
Har kollat alla "dödar" funktioner som stöd/neutral läge, knappen på styret, reläer o faan vet vad, har även bytt tändbox, men kan inte hitta något som skulle orsaka detta!
Har nån något tips på vad det kan vara???
Min allra första hoj är just en Suzuki RF600R -95.
Köpte den i månad sedan. Knappast så jag vill kliva av den.
Har ni några bra tips om den som kan vara bra att veta så hör av er.
Vi ses ute på vägarna....
Tjena!
Någon som råkat ut för detta eller har några tips på vad det kan vara, så är jag jäkligt tacksam.
Har en Rf600 -93:a som går bra i alla avseenden utom på tvåans växel då den dör en kort stund (ungefär som varvstoppet) när man gasar på lite mer. Detta inträffar första gången vid ungefär 6000rpm, sedan igen vid kanske 7500 och 8500rpm.
Det knepiga är att det endast händer på tvåans växel, de andra växlarna kan jag ge fullgas på utan problem, förutom ettan som jag inte vill göra detta på.
Har kollat alla "dödar" funktioner som stöd/neutral läge, knappen på styret, reläer o faan vet vad, har även bytt tändbox, men kan inte hitta något som skulle orsaka detta!
Har nån något tips på vad det kan vara???
Dör den eller tappar den bara drivningen?
Tydligen rätt vanlig åkomma på 900:an iaf att dom tappar 2:ans växel, den hoppar ur, på min löste jag det med att slipa om dreven så att dom greppar bättre.
Den dör en kort stund. Har nyss bytt drev o gaffel i lådan så den borde ju inte kugga över. Om den kuggade över borde det väl smälla till REJÄLT när den hoppar i igen, eller??2902509Dör den eller tappar den bara drivningen?
Tydligen rätt vanlig åkomma på 900:an iaf att dom tappar 2:ans växel, den hoppar ur, på min löste jag det med att slipa om dreven så att dom greppar bättre.
Den dör en kort stund. QUOTE]
Hade ett liknande fenomen på min 900.
När man låg och smiskade på kurviga vägar (oftast 3an) så bara slog den av och kom igen. Ofta med en ordentlig knall som följd
Visade sig vara stödet som lämnade stödbrytarn
Lite ny fjäder gjorde susen
Jag har precis köpt en RF 600R -97 om gått 1700mil.
Pedant som jag är så blir jag nojig över att det låter som det krashlar lite från motorn. (Mycket svagt)
Ska det låta lite kedja från motorn eller är era helt tyst?
Vidare har jag även lite ostadig tomgång när den är kall, är det normalt?
Har inte hat hoj på 5 år så är något novis igen....
Kraschande ljud brukar säkkan vara bra. Nu är väl inte äldre Suzukimotorer kända för att vara direkt ljudlösa men jag skulle nog kolla min kamkedjespännare. Hade min inne på service igår och då upptäcktes det att den var HELT slut.
Tack för svaret
Ja, jag har hört från andra håll också att det oftast är orsaken för liknande ljud, så jag ska kolla upp spännaren.
Vad kostade byte med delar för dig?
En annan fråga, finns det nån nätaffär som säljer orginal tillbehör till rätt pris för RF modellen? Så som liten-pakethållare, tanköverdrag mm? Även icke orginal delar och nätbutiker utanför sverige är intressant???? Hittar nämligen till allt annat än just RF...!!!
Spännaren, utan arbetskostnad, kostade 750:-. I och med att jag lämnade in den för ventiljustering samtidigt vet jag inte vad just den kostar att byta.
Kolla på http://www.touring.se
750, wow....
Ja, ja, vad gör man inte för kärlek
Har kollat på touring men hittar inte riktigt det jag vill ha, får leta vidare....
Tack för hjälpen!
En kamkedjesträckare på Motorsport i Landskrona kostar 800:-.
Vill du ha en nätbutik med diverse slitdetaljer till RF kolla in www.addemoto.se
Du Plåtis, hur såg man på sträckaren att den va HELT slut? Jag har ett svagt, varvrelaterat rassel i min nämligen. VAd pröjsade du för ventiljusteringen?
Låter inte som du är så van att köpa MC-delar. Det är fan nästan gratis.
Jag upplevde ett visst rassel i motorn och anade därför att sträckaren var lite schleten. Bad mecken kolla den när han ändå justerade ventilerna och han ringde och meddelade att den var slut. Jag har inte sett den själv ännu.
Jag återkommer när jag får notan på kalaset.
Hehehe..ja tack, gärna det. Så jag vet var jag ska skicka min med...notan alltså...
Mest så man vet i vilken nivå en justering kostar.
Har nyss köpt en RF600R. Var får man tag på dämpare/system som låter lite bättre(=MERA) än originalsystemet?
Tog hem en dämp från touringbutiken, men det var långt ifrån Slip-On...
Tacksam för tips!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |