sll-man skrev:2567891Någon som kan hjälpa mig att till en bra sida att ladda ner en verkstadshandbok.
Absolut! Kolla in RF900R Verkstadshandbok
sll-man skrev:2567891Någon som kan hjälpa mig att till en bra sida att ladda ner en verkstadshandbok.
Jag har provat att ladda ner den flera gånger, men får inte med hela.JKay skrev:2567931Absolut! Kolla in RF900R Verkstadshandbok
Tomas 900 skrev:2576219...Skulle vilja få lite feedback på om det är någon som har bytt drivpaket från 532 till 530? och hur det har gått?...Tomas
Plåtniklas skrev:2576478Köpte mig en RF600R från 94 igår. Har jag gjort bort mig?
OLJEKYLD GSXR skrev:2576480Nått så in i helvete.......
Då tar jag saken i egna händer och startar en tråd för alla oss som har en RFXXXR-modell.
Jag har nyligen införskaffat en 600 -93 och är nöjd som fan! Sen vet jag att många inte gillar bakänden på den men det gör jag.
Alla ni som har en RF....dela med er av era erfarenheter, tips & tricks m.m.
Länkar:
http://www.suzuki-rf.de/
Sprängskisser:
Suzuki RF900R
Suzuki RF600R
Reservdelar:
RF600/900R på Touringbutiken.se
// JKay
Jag ska köpa en RF 900 nu i vecka och undrar vad det är för skillnad på RF900R och RF900 utan R!
Jag har fått fram på vv att den jag ska ha e på 98 hp ungefär och allt man hittar på nätet verkar gälla RF900R med ca 135 hp!
Jag e så nöjd så nöjd med "bara" 98 hp men kan nån berätta lite om skillnaden mellan dessa?
Köpte mig en RF600R från 94 igår. Har jag gjort bort mig?
Nä, det har du inte gjort. *ngt sent jag vet*
Var ute en sväng på den idag och börjar bli mer och mer övertygad om att det är en "ok" hoj faktiskt. Synd att röven är så ohyggligt ful bara.
Äh, du snackar dynga! Akterkastellet är ju hur snyggt som helst!
Den är väldigt ok den hojen. nackdelen är tillgången på reservdelar.
men 600/900 detaljer passar istort rakt av. För utom en del motordetaljer.
Jag ska köra nu!
Alltså, RF600R har 100 hk (ja 98 då!) och RF900R har 135. men nån RF900 med 98 hk har jag inte hört talas om. Måste vara en strypt rackare av ngn som ville ha ner försäkringen på under 90 talet, eller nått.
Den kan vara reg.bes. med strypning. Det är min. Men har full effekt.
Nån som har koll på vad det är för lager till framhjulet? Har något underligt "hackande", för brist på bättre förklaring, när jag rullar sakta. Känns lite som lagren sjunger på sista versen.
Jag ska köpa en RF 900 nu i vecka och undrar vad det är för skillnad på RF900R och RF900 utan R!
Jag har fått fram på vv att den jag ska ha e på 98 hp ungefär och allt man hittar på nätet verkar gälla RF900R med ca 135 hp!
Jag e så nöjd så nöjd med "bara" 98 hp men kan nån berätta lite om skillnaden mellan dessa?
den släpptes väl i 3 versioner som jag förstått det, 25kW, 72kW och 99kw.
hur som, du har gjort ett bra köp tror jag, är nöjd med min iaf, även om man åkte på en liten renovering av växellådan, 2:an hoppade vid pådrag...
Var fan köper jag framhjulslager till en snart 15 år gammal hoj? Touringbutiken hade inga.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|