Tror du det kommer från belägg mot ok? Låter det hela tiden eller när du bromsar. Ligger beläggen an skivorna eller har du nyligen bytt belägg? Vissa kopiat, ex. Biltemas belägg, har ibland den egenskapen att dom gnisslar när man bromsar.
Tror du det kommer från belägg mot ok? Låter det hela tiden eller när du bromsar. Ligger beläggen an skivorna eller har du nyligen bytt belägg? Vissa kopiat, ex. Biltemas belägg, har ibland den egenskapen att dom gnisslar när man bromsar.
Jag sätter en peng på att ljudet kommer av kontakten belägg - bromsskiva. Kan inte tänka mig att det skulle kunna komma från kontakt belägg - ok. Se till att alla detaljer sitter stumt och inte glappar, finns en spray, bromsskiverengjöring, som man kan tvätta av bromsskivan med men jag tror det är beläggen.
Har du kvar de gamla beläggen kan du ju prova att slänga dit dom utan trasan. Lyssna om du har samma missljud även med dom gamla (om dom nu är inte är helt slut vill säga).
Har tyvärr inga andra tips. Lycka till.
Någon som har erfarenhet av dom? Ska lämna in min RF600R på stor service med ventiljustering mm. och dom har hittils verkat riktigt seriösa och trevliga samt billiga i jämförelse mot andra verkstäder jag tagit kontakt med. Tacksam för svar!
Tyvärr inte haft kontakt med mc-verkstaden i lenna.
Har haft min rf600 inne hos E&D i solna. De kan jag rekomendera varmt. Kommer att fortsätta lämna in min där iaf
Då ska vi se är om jag kommer ihåg allt.
byte tändstift
byte olja
byte oljefilter
byte luftfilter
genomgång av alla förgasare
byte membran i en förgasare
synkning av förgasarbrygga
byte hjullager bak
byte drivlina (fram o bakdrev + kedja)
byte bakdäck
totalt 10.300:-
O de fixade det på en vecka!
Så de räddade min hojsemeseter
Hur är denna hoj (RF600R) att köra om man är sisådär 1.90 lång? Letar efter nåt att pendla till jobbet med och köra för nöjes skull också för den delen. Dock så är pendlingen 7,5 mil enkel väg till jobbet, så det ska ju vara någorlunda trevligt att köra. Men som sagt, är det en listig hoj om man är lite längre?
Hur är denna hoj (RF600R) att köra om man är sisådär 1.90 lång? Letar efter nåt att pendla till jobbet med och köra för nöjes skull också för den delen. Dock så är pendlingen 7,5 mil enkel väg till jobbet, så det ska ju vara någorlunda trevligt att köra. Men som sagt, är det en listig hoj om man är lite längre?
Passar RF 600 kåpor på en rf 900 nån som vet
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |