Rikard af Halms
Ny medlem
Slängde upp lite fler bilder på när den var original... Kommentera gärna...
koolt..Rikard af Halms skrev:Slängde upp lite fler bilder på när den var original... Kommentera gärna...
DayFire skrev:Grattis det blev jättesnyggt! Tänkte göra något likadant. Har några frågor, var fick du tag på kåpan? var det svårt att montera dit den?
DayFire skrev:Tack!
Behövs det ny registreringsbesiktning för att montera på ny framlykta och ta bort kåpor? vad säger de vid besiktningen? Kan det bli krångel med försäkringen?
Många frågor...
rg Henke skrev:Den blev grym jag har ochså en rg som jag har gjort om fast min e röd vit kommer snart på bild men din va grymt snygg
fan va kul nån mer som har en gamma ne det va så att min syster har ochså en rg det va hon såm hadde den innan mig men så blev hon på backad av en bil så kåporna gick åt hel**te så jag fick den av henne och ett jolly moto du vet inte vicka twinligt som är E märktaDayFire skrev:Gör det, min är också röd och vit, tror jag ska behålla den färgen.
kommer följa med stora ögonRikard af Halms skrev:Tjena! Tack för alla kommentarer och för att ni letade fram den här dammiga tråden...
RG:n är under ombyggnad än en gång. Den här gången ska den bli lite mer regduglig så nya strålkastare och baklampa har inhandlats.
RG:n kommer se rejält annorlunda jämfört med förra säsongen. Det som ska göras på version 3.0 är:
Lacka ramen, röd metallic.
Lacka fälgar, blanksvarta med röd fälgkant.
Lacka kåpor, förmodligen svart metallic.
Lacka gaffel, samma färg som ramen.
Lacka diverse smådelar, mattsvart med klarlack.
Bygga om bakdelen en del med diodlyse och ombyggd ''slutram'' (Ramen kommer inte att kapas tyvärr men slutramen där passargerardynan vilar på ska modifieras för att få upp baken).
Fotpinnar och sadel ska endast finnas för passageraren för att få en mer clean look.
Montera ny framlampa (E- och TÜV-godkänd).
Alla skruvar, muttrar och axlar ska fräschas upp och bada i diverse rostlösande vätskor och därefter poleras.
Ska inte göra så mycket på motorn förutom att fräscha upp från smuts och dylikt.
Man kan väl säga att jag går igenom hela hojen
Bilder på hur projektet ser ut nu kommer finnas på första sidan.
DayFire skrev:Grattis det blev jättesnyggt! Tänkte göra något likadant. Har några frågor, var fick du tag på kåpan? var det svårt att montera dit den?
Rikard af Halms skrev:Tjena! Tack för alla kommentarer och för att ni letade fram den här dammiga tråden...
RG:n är under ombyggnad än en gång. Den här gången ska den bli lite mer regduglig så nya strålkastare och baklampa har inhandlats.
RG:n kommer se rejält annorlunda jämfört med förra säsongen. Det som ska göras på version 3.0 är:
Lacka ramen, röd metallic.
Lacka fälgar, blanksvarta med röd fälgkant.
Lacka kåpor, förmodligen svart metallic.
Lacka gaffel, samma färg som ramen.
Lacka diverse smådelar, mattsvart med klarlack.
Bygga om bakdelen en del med diodlyse och ombyggd ''slutram'' (Ramen kommer inte att kapas tyvärr men slutramen där passargerardynan vilar på ska modifieras för att få upp baken).
Fotpinnar och sadel ska endast finnas för passageraren för att få en mer clean look.
Montera ny framlampa (E- och TÜV-godkänd).
Alla skruvar, muttrar och axlar ska fräschas upp och bada i diverse rostlösande vätskor och därefter poleras.
Ska inte göra så mycket på motorn förutom att fräscha upp från smuts och dylikt.
Man kan väl säga att jag går igenom hela hojen
Bilder på hur projektet ser ut nu kommer finnas på första sidan.
DayFire skrev:Intressant! Lackar du allt själv eller? Hur förarbetar du det då och vad heter färgen du använder?
Kommer du sätta dit nå nya kåpor eller kommer det bli som 2.0:an förutom att du tar bort toppkåpan?
Rikard af Halms skrev:Tack!
Jag lackar nästan allt själv, ja. Jag använder plastic paddings lack för de flesta smådelar, säljs på classe för 69:- per burk. Jag sandpapprar och badar smådelarna i citonsyra blandat med vatten för att få en sträv och rostfri yta.
Inget proffsjobb men jag tycker resultat blir bra när det bara gäller smådelar.
Fälgarna lackade jag själv förra året likaså gaffelbenen och andra smådetaljer men lackan lades av proffs.
Ramen ska jag nog lacka själv i lackbox eller så lämnar jag in den om jag får det för ett vettigt pris. Kåporna ska iaf lämnas in tror jag.
EDIT: Jag ska behålla tanken och sen ska jag förmodligen modifiera sidokåporna och sen ska jag göra helt egen bakända och magspoiler tänkte jag men vi får se vad det blir.
EDIT 2: Kan inte alla lägga upp en bild på sin RG här i tråden? Skulle vara kul...
DayFire skrev:Okey tack! Tycker det blev mycket snyggt gjort, får se om jag vågar mig på det.
Kan väl lägga ut nån bild då och då, men det blir nog ett långlivat projekt. Beror både på att plånboken bara får tillskott då och då plus att det inte är specielt varmt i garaget, men nu är det iallafall plusgrader så får väl pallra mig ut
Hur gjorde du föresten med stänkskärmen tog du bort den helt eller hade av den?
ser mycke bra utRikard af Halms skrev:Tackar, tackar!
Jag kapade stänkskärmen uppe vid bakkåpan så att det inte stack ner nåt men så att den ändå gjorde att det inte stänkte nåt inne i hjulhuset.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |