Suzuki SV1000S VS Civilpolis

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Någon på sporthoj som känner igen sig själv?:gnissla

[YOUTUBE-ID]7l6Dr5o9u4I[/YOUTUBE-ID]

Hehe, gillar polisens kommentar på slutet - snygg hjälm förresten!:D
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Om man nu ska köra ifrån snuten fr första början, varför inte göra det ordentligt?
Fattar han inte att han e rökt när de åkt bakom honom en bra stund inne i stan och hunnit både se reg nr och kolla upp han??


Ponera att jag av en händelse (nej detta kommer inte inträffa)
skulle brassat satan på en motorväg och råkat passera en polisbil, inte skulle jag då plötsligt börja försöka åka lydigt, utan fortsätta och brassa på och ta av på nån avfart pronto!!
Varför ens ge dem chansen om man råkat klanta sej fr början?


Edit: Alltså jag e laglydig, jag förstår inte logiken hos killen som kör...
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Om man nu ska köra ifrån snuten fr första början, varför inte göra det ordentligt?
Fattar han inte att han e rökt när de åkt bakom honom en bra stund inne i stan och hunnit både se reg nr och kolla upp han??

Tror inte mc föraren var helt hundra ifall han hade polisen bakom sig eller inte. Det var inte fören dom försökte stoppa/preja som han försökte fly. Det var ju en civilare..samt att hur ska snubben veta vid vilken tidpunkt han passerade snuten i över 200 blås på motorvägen. När adrenalinen väl kickar in, ja. då tänker man väll inte helt klart i den situationen. Reptilhjärnan träder fram och det enda han vill är att slippa påföljderna. Rätt så stor blunder att dra hem direkt när han skakat loss dom. :huvet
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Sundsvall är det IAF, kommer ifrån Härnösand-hållet. Kanske varit och kikat på lite körning på Mittsverigebanan och tyckte han kunde också köra fort?
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Om man nu ska köra ifrån snuten fr första början, varför inte göra det ordentligt?
Fattar han inte att han e rökt när de åkt bakom honom en bra stund inne i stan och hunnit både se reg nr och kolla upp han??


Ponera att jag av en händelse (nej detta kommer inte inträffa)
skulle brassat satan på en motorväg och råkat passera en polisbil, inte skulle jag då plötsligt börja försöka åka lydigt, utan fortsätta och brassa på och ta av på nån avfart pronto!!
Varför ens ge dem chansen om man råkat klanta sej fr början?


Edit: Alltså jag e laglydig, jag förstår inte logiken hos killen som kör...

kanske just för att det var en civil-polis? Ser ju ut som killen inte fattar att han har polis bakom sig fören dem försöker preja fast honom första gången... innan dem ger sig på det har dem redan kollat upp honom. Där har du svaret på din fråga!

Tyckte det va lite kul med sista kommentaren från snuten.... Snygg hjälm föresten! :D
EDIT* klart någon hann före... :arsele
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
roffe_s, hehe, jag har åkt där en gång men kände igen mig så himla väl, jag åkte förresten också ifrån Mittsverigebanan, fast med en R1'a så det är inte jag på filmen ;)
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Jag försvarar inte den som körde hoj ett smack, idioti. Men, man kan fråga sig avd det är som gör att polisen väljer att följa hojen, och inte BMWn, som körde precis lika fort på motorvägen, plus gjorde en omkörning på höger sida, långt innan hojen gjorde det.:va:va:va
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
:arsele:arseleJag trodde inte att polisen fick lov att jaga mc cyklistar längre men jag har kanske fel? Men allvarligt talat vad har killen gjort? Mördat 10 pers el? Nej att jaga en fortkörare o köra som själve fan i tätbebyggt det går bra bara för att de e en mc förare. Lösa brott kan dom inte men jaga en som är ute o gasar lite det går bra. Sicka jävla rövhål!

Är du dum i huvudet på riktigt eller gör du dig bara till? :va
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Finns redan en tråd om detta, snubben finns på SH.

jäfla poliser! han hade ju bara lite kul :D :yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
har vi en hans erik jimmy westberg här på sporthoj? han har en del att förklara:D
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Synd man inte ser om de använder sirener eller inte. Hade någon nosat mig i röva och sen försökt preja mig i en omärkt bil hade jag nog gasat på av bara fan iaf, vet ju inte vad det kan va för idiot som sitter i bilen och är sur över at man kört om eller nått.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Synd man inte ser om de använder sirener eller inte. Hade någon nosat mig i röva och sen försökt preja mig i en omärkt bil hade jag nog gasat på av bara fan iaf, vet ju inte vad det kan va för idiot som sitter i bilen och är sur över at man kört om eller nått.

man hör att dom tutar och då aktiveras sirenerna på svenska polisbilar!
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Är du dum i huvudet på riktigt eller gör du dig bara till? :va

E du full el? Vad i h-vete är det som gör det befogat att jaga en mc som enbart gjort sig skyldig till fortkörning(vårdslöshet) så till den milda grad att det är stor fara för både allmänhet o mc föraren?? Är det något som leder till olyckor så är det sånt polisbeteende, fattar du inte det så kan man ju verkligen undra vem som e fuckad i huvudet.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Så ja, lugna och fina nu pojkar, inte bråka :krama

Skulle va sköj om jimmy hittade till denna tråd och kunde berätta och fylla i några luckor ;)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top