Kan tänka mig du inte tänker speciellt länge på det du säger. Så om nu motorcyklisten kört och vurpat, och dött? Är det OK? Javisst, du kanske inte bryr dig om killen. Men många i hans familj lär lida länge för sådan dumdristighet. Bryr du dig inte om det heller, brister du i din mänskliga förhoppningsvis medfödda empati för andra människor.
Låt säga han inte åker fast alls, går runt och säger hur tuff han är, inspirerar andra till att göra samma sak (t.ex dig). Denna person åker och kör över ett barn, eller vuxen för delen, ett barn förlorar sin förälder. Var det så bra? Det var ju bara lite vårdslöshet första MC-föraren gjorde i trafiken...
Du får nog tänka lite mer inte du öppnar din mun om vad för konsekvenser vårdslöshet kan ha. Du säger det till och med själv, och bekyller sedan polisen för att göra fel att försöka stoppa MC-föraren. Dessa MC-förare som drar på detta sätt, är del av problemet med att folk dör i trafiken varje år pga de är på fel ställe vid fel tillfälle. Så ja, att jaga denna person gör det rätt, då denna person lär inte dra igen (vi pratar inte om gangsta förortspersoner som skiter i allt).
Jag är ingen ängel på vägen, men jag accepterar om jag åker fast, då man högst troligen gjort fel (enligt de svenska lagarna) om man åker fast.
Du är en typisk människa, som hatar poliser "bara för att" och brister totalt i ditt tänk.
//Edit: ska tillägga att om du försöker vända på steken, att om polisen skapar en olycka. I grund och botten är den jagade orsaken till det. Vi kan inte ha en lagparagraf som säger "låt brottslingar gå, om det är för farligt".