Suzuki SV1000S VS Civilpolis

690Eeee

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Ort
Mursta
Hoj
Husa 650
Tur att det va på kvällen när dem drar 130+ förbi skola/dagis som ligger 5m från vägen där det normalt är 30km/h. För övrigt ligger ett av donuthaken på andra sidan vägen.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Ska de till fiket och köpa munkar innan de stänger får de INTE köra fortare än skyltad hastighet, mot rött ljus, skita i stopplus eller nåt annat, de ska självklart följa samma regler som alla andra och dessutom fungera som förebilder i trafiken :rofl

De får köra fortare än skyltad hastighet om dte kan ske utan fara för allmänheten, och dessutom bryta mot stopp-plikt och liknande när de än på utryckning!, på utryckning har man BLÅLJUS! annars är det ingen utryckning.

Är tämligen säker på detta men finns ju en del påååliser här :arsele
så ni får gärna rätta mig isf

Du snackar så mkt gojja...lär dig hur det står still innan du ber andra rätta dig.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Redan innan dom ingriper så gör han mer än kör för fort, bla kör om lastbil på höger sida ute i väggren, inte så jävla smart :näsblod

där kör alla sundsvallare. blir de köer så körs de där pga att det kommer en fil strax framför. men att prova de med en lastbil vet jag inte om jag gjort.
 

gear

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2008
Ort
sundsvall
Hoj
no one
Resulat: Fotboja en månad körkortet 12 månader...
Dock inte ett år så han behöver inte ta om.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
surt... hoppas han lärde sig nått av de där. att gasa mera nästa gång.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Förutsatt att han förstod det var polisen så är det inga konstigheter.

Men kollar man på filmen finns det inget som tyder på att poliserna har uniform, slår på blåljus eller något annat som bevisar att han uppfattar dom som poliser. I det fallet har jag mer förståelse för killens reaktion. Jag skulle solklart försöka dra om jag trodde det var ett par dårar som försökte preja mig.

Knepigt...
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Förutsatt att han förstod det var polisen så är det inga konstigheter.

Men kollar man på filmen finns det inget som tyder på att poliserna har uniform, slår på blåljus eller något annat som bevisar att han uppfattar dom som poliser. I det fallet har jag mer förståelse för killens reaktion. Jag skulle solklart försöka dra om jag trodde det var ett par dårar som försökte preja mig.

Knepigt...

:huvet Läs vad folk skriver i tråden: SIRENERNA AKTIVERAS NÄR MAN TUTAR!
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag menar vad ska det säga till sin chef efter slutfört uppdrag, något sådan här eller?:

Godkväll chefen vi lämnar härmed rapport-

Infångande av galen mc-förare slutfört. Resultat att rapportera: 3 dödsfall och 4 svårt skadade. Vi körde över 2 pensionärer med rulatorer som passerade ett övergångsställe. Sen klippte vi en cyklist vid ett backkrön. Slutligen prejade vi 4 mopeder när i ett dike. Men vi tog mc-föraren, med andra ord uppdraget slutfört.

Bra gjort poliser. Ni kommer bli befodrade för detta. Säg till era kamrater att agera lika klanderfritt så är vi snart av med buset.:tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Ha, vilken loser. Hur svårt är det att köra ifrån dem?..
 

kisse87

Capten Awesome
Gick med
18 Jan 2008
Ort
Hölö
Hoj
Sportster 1200c -96(motor ras), KTM 660 -04, HD FXD -95, Yamaha R6 -03, Husqvarna 701 Supermoto -16, Ducati Diavel -12, Suzuki Hayabusa -08
Det var synd att dom inte hann preja ner honom hade varit mycket mer underhållande :tungan
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Du snackar så mkt gojja...lär dig hur det står still innan du ber andra rätta dig.

Det jag trodde forum va till för, snacka gojja ;)

kikat runt lite lätt och va jag kan få fram verkar det som de får bryta mot hastighetsbestämmelserna i trafikförordningen, men de får inte bryta mot saker i trafikbrottslagen tex vårdslöshet i trafik o_O
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Nästa gång lär han inte köra raka spåret hem utan att mellanlanda hos en kompis och byta kläder och hjälm iaf :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vilka sjujäkla cowboys manliga poliser är. :D Den prejningen de försökte sig på är väl ändå gränsfall? Även i sansad fart så är det ju risk för allvarliga skador på en mc-förare om man får en bil i sidan.

Killen gör ett val, men stressmätarn' lär ha varit peggad på 120%...man gör inte alltid de klurigaste valen i det läget...att då ordningsmakten skall ha befogenhet, att med berått mod köra på en motorcyklist, för att han åkt för fort..? :va

Men det är klart, fortkörning är ju lika med barnamord i detta land, det är väl bara skattefiffel som är värre på straffskalan? ;)

Senast det begav sig i mina krokar så beskrev trafikpolisen en bilists framfart i sinnessjuka 160 (på 90-sträcka, 2+1-väg genom skogen) som "det var som ett spårljus längs vägen" - där tidningen beskrev i en fotnot vad ett spårljus är. :rofl Jajäääädrar...
 

supervision

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
STD
Hoj
Fzs ,XT
Ja man blir ju inte förvånad på dom,jaga mc förare går ju bra men att lösa allvarligare brott i samhället det kan dom fan inte göra,då är om ju som en hund med svansen mellan benen.mmmm
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top