Visst, den här killen hade antagligen inte gjort något annat än att köra fort
Ska de till fiket och köpa munkar innan de stänger får de INTE köra fortare än skyltad hastighet, mot rött ljus, skita i stopplus eller nåt annat, de ska självklart följa samma regler som alla andra och dessutom fungera som förebilder i trafiken
De får köra fortare än skyltad hastighet om dte kan ske utan fara för allmänheten, och dessutom bryta mot stopp-plikt och liknande när de än på utryckning!, på utryckning har man BLÅLJUS! annars är det ingen utryckning.
Är tämligen säker på detta men finns ju en del påååliser här
så ni får gärna rätta mig isf
Redan innan dom ingriper så gör han mer än kör för fort, bla kör om lastbil på höger sida ute i väggren, inte så jävla smart
Tuta=SirenerNågon som uppfattade när de slog på blåljusen eller gjorde tecken att han skulle stanna?
Förutsatt att han förstod det var polisen så är det inga konstigheter.
Men kollar man på filmen finns det inget som tyder på att poliserna har uniform, slår på blåljus eller något annat som bevisar att han uppfattar dom som poliser. I det fallet har jag mer förståelse för killens reaktion. Jag skulle solklart försöka dra om jag trodde det var ett par dårar som försökte preja mig.
Knepigt...
Du snackar så mkt gojja...lär dig hur det står still innan du ber andra rätta dig.
Tuta=Sirener
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |