suzuki ts125r xtreme makeover?

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Jaha då äre dags för mig att starta en projekttråd ^^

Jag köpte en hyfsad välskött suzuki ts125r jag tror det var en 94 men kommer inte riktigt ihåg. jag köpte den för 3000 i hopp om att kunna fixa till den för en billig peng och sen sälja den med vinst, och det enda riktiga felet var att den inte fick soppa ^^ så jag gjorde ren förgasaren och så gick den som en klocka .. men jag nöjde mig inte med det så dagen efter rev jag ner den för att göra den till en "fräck" 125a.. när den var ren så började jag fundera på vilken färg jag skulle lacka ramen och vaggan i så det fick bli svart. så nu efter 3 månader kom dem hem :) och det lär ta ett tag innan jag kan börja montera ihop den eftersom när jag plockade isär den hade de flesta bultar ärgat fast så jag måste be en kompis svarva nya eller vad fan man gör.

jag har inte riktigt klurat ut än vad jag ska göra men iallafall ..

- lacka ramen och vaggan

- ny plast

- lacka fälg banorna

- köpa röda ekrar

- klä om sadeln

- köpa gaswire

-räta ut avgassys (en sten har visst kört på den)

Updaterat

- fixa Bultar som håller fast motor+vagga

- Nytt gummi till däcken (undra om gummit från crmen passar :rolleyes: :)

Och n kommer jag inte på nå mer för stunden;)

Lite biler men dem är tagna med mobilen så dem är inte dem bästa men dem duger

Bifogat

• Ts 1.jpg
    Ts 1.jpg
    51.7 KB · Visningar: 101
  • ts3.jpg
    ts3.jpg
    48.8 KB · Visningar: 99
  • ts6.jpg
    ts6.jpg
    62.2 KB · Visningar: 78
  • ts8.jpg
    ts8.jpg
    66.1 KB · Visningar: 95
  • ts10.jpg
    ts10.jpg
    58.9 KB · Visningar: 69
  • ts 2.jpg
    ts 2.jpg
    72.2 KB · Visningar: 94
  • rs 4.jpg
    rs 4.jpg
    67.5 KB · Visningar: 86
Last edited:

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
Nuså ;) Vad tror ni om det här ? jag har bara paint så mycket bättre än så kan jag inte göra det, men om det är någon som har tid och lust så får ni gärna hjälpa mig :) Hur "skriver man något till varje bild? jaggillar inte att ljudd sticker ut så jävla mycket så nått sånt här skulle ju funka men då måste man ju nästan göra en och samma bit för att det ska se bra ut ? :)

Bifogat

• Suzuki TS125 91   Röd.JPG
    Suzuki TS125 91 Röd.JPG
    38.8 KB · Visningar: 114
  • Suzuki TS125 91.jpg
    Suzuki TS125 91.jpg
    37.6 KB · Visningar: 86
  • Suzuki TS125 91   Röd 2.JPG
    Suzuki TS125 91 Röd 2.JPG
    38.5 KB · Visningar: 85
Last edited:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Roligt att man får se en makeover på en TS :D Hittade en projekt tråd en gång där en snubbe gjorde om sin TS o den blev riktigt fet. Lycka till

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
lycka till med detta alltid trevligt med riktiga projek (=

Tacktack ;) men om det är ett riktigt projekt vet jag inte :S lär ju inte alls bli som jag vill när jag inte ska lägga ut allt för mycket pengar på den när jag helst vill gå +-0 ;) och helst + :D haha

Jag orkar inte vänta på bultarna så jag åker nog in till feltema ikväll eller imorn :) eller är det nån som vet om dom har nå på bauhouse?

Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Den såg ju fin ut.
Hur mkt har den gått ?

3 papp ett klipp !

Behåll den original iom det fina skicket, du får ut mest cash då om du skulle sälja den igen.

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
Nja den ser bättre ut på bilderna än vad den gör irl. jag ska ha kvar plasten och göra nytt. 8746km enligt mätarn ;)

Och jag tror inte att jag kommer att få mer för den orginal än om jag fixa till den eftersom dem ligger så lågt:/

Bifogat

• Ts mätarn.jpg
    Ts mätarn.jpg
    42.1 KB · Visningar: 62
Last edited:

knutten04

Socialt missanpassad
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -04
Grattis

Du gjorde nog som sagt ett riktigt klipp=) De på blocket ligger ju på typ 10-12 tusen och då varierar skicket=) Men tycker att du ska köra på en "makeover". Det är ju kul som fan att hålla på och sen så tror jag nog du kan tjäna en slant med:)

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
Jag sökte runt på google o hittade sidan.. sökte på Suzuki Ts elr nått. Men du fattar nog inte mkt om vad som står där då de talar spanska på sidan... Elr va de franska :va skit samma lika obegripliga bägge två :huvet

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
Du gjorde nog som sagt ett riktigt klipp=) De på blocket ligger ju på typ 10-12 tusen och då varierar skicket=) Men tycker att du ska köra på en "makeover". Det är ju kul som fan att hålla på och sen så tror jag nog du kan tjäna en slant med:)

ah ;) men att jag kommer att tjäna något på den tror jag inte riktigt, menman kan ju alltid hoppas :tummenupp

Jag sökte runt på google o hittade sidan.. sökte på Suzuki Ts elr nått. Men du fattar nog inte mkt om vad som står där då de talar spanska på sidan... Elr va de franska :va skit samma lika obegripliga bägge två :huvet

Okej :) nä tänkte mest på att se bilderna på den.

Sen så kom man hem utan några bultar idag :/ eftersom feltema och bauhouse inte hade nå .. så imorn blir det av mot mekonomen, moped och motor och i värsta fall mixAB ;).. någon som vet vart man kan köpa eloxerade ekrar ? :D

fy fan vad jag måste städa garaget :S synnd att det blir stökigt på en gång när alla andra i familjen bara kastar in massa skräp där :S det kommer upp en film när rapidshare har laddat klart.

http://rapidshare.com/files/102325447/MOV02C.MOD

Hur gör jag så att den visas här i tråden ? :)

Last edited:

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
Ja då har man åkt runt hela jävla sundsvall och tillslut kom vi på att det finns en suzuki återförsäljare ute på alnö :s och inte hade dem nå heller men jag beställede så att dem kommer till på onsdag :) 600kr + bensin :/ 1/6 av vad jag köpte den för. men nu orkar jag inte vänta så nu sätter jag tillbaka dem gammla och byter ut dem på fredag :)

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
Hur är det med besiktningen när man har bytt ut originaldelarna ? jag tänkte mest på tank m.m.

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
Finns inte eloxerade ekrar, det är ståååååååål! Men du får ändra så mkt du vill bara du inte pillar med styrinfästning eller andra bärande grejer.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Hur är det med besiktningen när man har bytt ut originaldelarna ? jag tänkte mest på tank m.m.

skall inte vara några problem med tanken.

Finns inte eloxerade ekrar, det är ståååååååål! Men du får ändra så mkt du vill bara du inte pillar med styrinfästning eller andra bärande grejer.

fälgar däremot får inte ha för avvikande dimension.

Allt står i mc-boken:tummenupp

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
Herre djävlar ^^:drool Men nu gör ju nästan sm däcken hälften :/ nån som kan franska och luska ut vad det är för däck ? ;)

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457