Suzuki VS800 - Barhopper

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Lev över dina tillgångar lite. En V-max är ju inte att pinka på. Man slår åttor runt alla moderna sporthojar med den. Har jag hört...

Och nej, jag har inte råd:)
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lev över dina tillgångar lite. En V-max är ju inte att pinka på. Man slår åttor runt alla moderna sporthojar med den. Har jag hört...
Nja, min sambo har satt gränsen på max 4 hojar för tillfället. Så skall det inkomma en till så skall minst en bort, helst flera.
Och jag håller faktiskt med henne där. Inga fler innan någon av dem försvinner.
För övrigt är jag faktiskt ganska nöjd med det urval jag har nu så jag behåller det nog.

V-max kommer att finnas kvar ett tag till så det är ingen brådska. Nu var just detta ex. bara en riktigt bra deal som jag råkade snubbla på. Men det går fler tåg på den fronten.

Undrar vart mina sadelfjädrar tagit vägen förresten, vart ju länge sedan jag beställde dem. :va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inte hänt så värst mycket senaste tiden. Lite semester utan hoj o dyl.

På glidar-fronten har det mesta vibrerat loss när de själv behagat.
T.ex.:
Styre - På väg till Biltema. Motorvägsfart och löst styre var intressant. Ändå drog jag bultarna hårdare än jag skulle.
Baklampa - Onsdagstur, den hängde på snedden vid tankning. Alla skruvar hängde löst.
Fotpinne - Den är ju gummiupphängd men det stoppade den inte från att vilja fly
Kopplingsgrepp - Tyckte kopplingen var lite udda där ett tag
Bakskärm - ok det var faktiskt mitt eget fel där.
Osv.

Loctite på 1/2 L flaska är min nya drog. :)

Just det, backspegeln som jag drog sönder har INTE vibrerat loss. tänkte byta den där den gamla ramlar av, men det verkar ju inte ske fast den bara sitter med halva fästet...
:va
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då så, då är äventyret på den mörka sidan av hojvärlden avslutat för denna gång.
Barhoppern har gått vidare till näste ägare.

Får väl ta och sammafatta mina erfarenheter under denna resa:

-Glidare är spännande. :)
Med rätt förutsättningar får de upp pulsen lika väl som sporthojar. Det finns utrymme för förbättringar när det gäller i princip allt som har med körningen att göra.
T.ex Bromsar. Ifall jag hade smort in skivan med 5-56 så hade den greppat bättre än den gjorde nu och ändå så hade jag ny & bättre bromsskiva. Detta faktum skrämde slag på mig ibland när man t.ex. närmade sig en korsning.
Man blir skrämd över att dylika saker får vistas på vägen ibland.
-Körfaktorn är också ok.
Den gav den där rätta känslan när man körde runt med den. Man njöt av hojåkningen så som man skall.
Ok, man hängde inte på polarna direkt (med undantag av Micke som fortfarande fegkör på en R6:a :7peta).
Men ensam så kunde man ha ett bra tempo.
-Man såg djävligt cool ut på den.
Kvinnorna tyckte man var cool samt snygg och grabbarna tyckte man var häftig. Några besökare som hade varit på Pride sa något om "läcker" och jag förutsätter att de menade hojen.
Den hade attityd i mängder. Hade det varit en orginalmodell så hade den inte varit lika lyckad. Men som ombyggd i detta stuk var den riktigt lyckad.
-Körkortet försvinner inte lika snabbt.
Tror inte jag körde över 130-140 km/h en enda gång på den. Ok att man säkert inte hade kunnat göra det heller men ändå.
Enda länsman hade kunnat klaga på var väl ljudet, men som tur var gjorde de inte det en enda gång. Med tillbehörspiporna lät den riktigt bra.
-Burnouter går att genomföra.
En ack så viktig punkt. Dock klarade den inte av en rolling-burnout då jag fegade ur. Den var lite för låg för att jag skulle våga sätta mig ned vid burnouten. Stå på fotpinnarna var inte heller direktaktuellt. Nåväl det såg coolt ut.
-Jag kommer att sakna den
Jag erkänner utan att skämmas att jag kommer att sakna denna hoj lite grann. Det var en spännande insyn i en annan del av hojkollektivet jag tycker alla skall göra någon dag. Vänta inte tills ni blir gamla med att göra det. Testa på det nu, perspektivet man får är underhållande.
-Glidare igen någon dag..?
Ja, för fan. Utan tvekan, fast jag är nog lite mera kräsen nästa gång. Inte så att jag kräver mer kraft eller så, men mer.... av allt så att säga.


Så några sista bilder på hur den såg ut när den lämnade mig.

Ps. Ingen som förresten är intresserad av sadeln jag inhandlade för ett tag sedan..?
 

Bifogat

  • VS_092.jpg
    VS_092.jpg
    106.4 KB · Visningar: 311
  • VS_093.jpg
    VS_093.jpg
    130.1 KB · Visningar: 290
  • VS_094.jpg
    VS_094.jpg
    130.3 KB · Visningar: 300

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Svikare !!!!
Ja ja grattis då, du får hjälpa mig med bra idéer till mitt nya bygge.:tummenupp
 

Jerka84

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR 954rr / ShovelChopper
tror jag mötte dig på löttingevägen idag?.
och för nån vecka sen låg jag efter dig på frestavägen..

ser ball ut hojen din :tummenupp
 
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Top