Suzuki VS800 - Barhopper

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Andra lite roliga erfarenheter med hojen då:

-Värmefärg behövs brännas in ordentligt, inte bara lite.
Första turen med lite mer tempo efter att bandaget/avgasrören monterats på. Ser att det börjar ryka lite och drar på för att bränna in det ordentligt. Ingen fara där liksom..

Efter en stund är det tomt på soppa och jag rullar på reserven. Givetvis har jag glömt bort rykandet och svänger in på närmaste Statoil.
Det bolmar på bra när jag stannar, luktar bränt gör det också.

"äh, skit också..." tänker att jag får väl tanka snabbt så ingen klagar.
Öppnar tanklocket och skall börja när någon nervös expedit springer ut och skriker att "hojen brinner..."
Kollar lugnt runt på den och säger "nä, den ryker och luktar bara lite..."
Han är dock inte riktigt med på min lugna attityd utan vill att vi skall rulla ut den på gräsmattan. "Den kan explodera.."
Försöker lugna han lite och att det bara är värmefärgen som bränner in sig. Men han är för uppspelt för att lyssna.
Provar även med "Den ryker bara och luktar bränt men det är ingen öppen eld alltså.."
Men han skulle nödstoppa pumparna och ringa brandkåren så jag rullar undan hojen tills han lugnat ned sig. Hinner därmed stoppa honom från att dra ett ordentligt larm.
Får ägna närmaste kvarten åt att förklara för honom varför det rök lite (ok, ganska mycket) och får en Red Bull som ursäkt för hans panik, men lovar att inte köra in på en station nästa gång jag bränner in avgasfärg.

Ok jag får väl ge han att han hade faktiskt rätt att reagera på en rykande hoj....
:glömdet

haha,, den va bra:D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Bild 1
Det "råkade" bli en kolfiberstänka av Fireblade framskärmen. :tungan
Baklyset skall bytas ut, skall bara klura ut ifall jag skall göra det nu elle rnär jag byter ut stänkskärmen.
Samma sak med sadeln när nya fjädrarna kommit hem.

Coolfibernarkoman.....:D

BTW en fråga, har man joinat the dark side om man kör gl 1100 Goldving ?:glömdet

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Då skall vi se....

Bild 1 & 2
Djävla Biltema backspeglar.
Bra och snygga, helt klart. Men inte skall fästet gå av när man skruvar fast dem lite lätt för hand....
Får se ifall jag köper nya, försöker reklamera eller köper annan variant.
Den sitter iofs fast ganska bra med bara en skruv också... :gnissla

Bifogat

• VS800_L_xx.jpg
    VS800_L_xx.jpg
    108.8 KB · Visningar: 164
  • VS800_L_xxx.jpg
    VS800_L_xxx.jpg
    133.2 KB · Visningar: 127

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Då skall vi se....

Bild 1 & 2
Djävla Biltema backspeglar.
Bra och snygga, helt klart. Men inte skall fästet gå av när man skruvar fast dem lite lätt för hand....
Får se ifall jag köper nya, försöker reklamera eller köper annan variant.
Den sitter iofs fast ganska bra med bara en skruv också... :gnissla

Du är inte den enda.....:död

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Du är inte den enda.....:död
Det gör ju att man drar sig för att köpa ett par till liksom :mad:

Sen blev jag nyss erbjuden en riktig gulddeal. En grannes gubbe har haft en lättare stroke och de vill nu sälja den hojen han haft senaste 8 åren för ett riktigt fördelaktigt pris.
Så jag kör ett försök att prångla iväg Barhopper på Blocket. Får se ifall det går eller inte.
Gör det inte det behåller jag denna och bygger klart den då jag är riktigt nöjd med den och faktikt vill behålla den.

:hihi Skaffa momentnyckel :hihi

Har en redan, men det är ju inte direkt så att man sitter och drar varenda skruv/bult/whatever med den. På tok för otympligt.
Kan göra det på de viktiga sakerna som inte får gå sönder, motor/ram-bultar o dyl.

Sen finns det ju inte heller angivet vilket moment man skall dra en Biltema spegel med heller, så en momentnyckel hade nog inte hjälpt där :tungan

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har sagt till grannarna att ifall jag inte får min hoj såld inom 2 veckor så kan jag hjälpa dem att sälja av deras på Blocket, mot en liten administrativ avgift i form av 1 flaska drickbart eller dyl.
Vet faktiskt inte vilket jag vill ha mer, hans hoj eller 1 flaska kröka.

Givetvis har man ju själv sen börjat få dessa "fina" sms-erbjudanden som numera ingår när man annonserar på Blocket.

I just view your Car on Kapaza.Is it still avaiable for sale?Please Reply Me direct to my email: jamescody1@live.com
Thanks

Hhhmm, nä jag tror inte jag skall sälja min "bil" till James.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hhhmmm....
Precis när jag skalll göra ett nytt inlägg i min tråd här så får jag ett mailsvar på min Blocket annons från någon som har en Honda Goldwing Aspencade 1200GL -1987 som vill byta jämnt med min hoj.
:va

Vem kan det tänkas vara....
:D

drawn-blue-arrow-down.png

Coolfibernarkoman.....:D

BTW en fråga, har man joinat the dark side om man kör gl 1100 Goldving ?:glömdet

Så du är så sugen på hojen min..?
För det var väl du..?

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har för övrigt fått hem Kina speglarna idag. Monteras nu i helgen.
Ser ut att vara bra valuta för pengarna.

Nu i helgen åker granngubbens hoj ut på försäljning också, intresset för min var ju inte direkt stort.
Iofs fanns det ju några, kanske inte så intressanta bytesförslag som dök upp. En BMW 328, en gammal jänkade med V8 ifall jag lade 80 000 i mellan (what.?!?), en *host* guldvinge eller en orginal Suzuki Savage från 1990.
Byte var ju dock inte direkt aktuellt då jag var ute efter pengar till en annan hoj.
Den andra hojen som var uppe på tapeten då, det var en V-max i klanderfritt skick. Men det får bli en annan gång det.

Nu skall jag koncentrera mig på min ett tag fram över.
:)

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...