ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Andra lite roliga erfarenheter med hojen då:
-Värmefärg behövs brännas in ordentligt, inte bara lite.
Första turen med lite mer tempo efter att bandaget/avgasrören monterats på. Ser att det börjar ryka lite och drar på för att bränna in det ordentligt. Ingen fara där liksom..
Efter en stund är det tomt på soppa och jag rullar på reserven. Givetvis har jag glömt bort rykandet och svänger in på närmaste Statoil.
Det bolmar på bra när jag stannar, luktar bränt gör det också.
"äh, skit också..." tänker att jag får väl tanka snabbt så ingen klagar.
Öppnar tanklocket och skall börja när någon nervös expedit springer ut och skriker att "hojen brinner..."
Kollar lugnt runt på den och säger "nä, den ryker och luktar bara lite..."
Han är dock inte riktigt med på min lugna attityd utan vill att vi skall rulla ut den på gräsmattan. "Den kan explodera.."
Försöker lugna han lite och att det bara är värmefärgen som bränner in sig. Men han är för uppspelt för att lyssna.
Provar även med "Den ryker bara och luktar bränt men det är ingen öppen eld alltså.."
Men han skulle nödstoppa pumparna och ringa brandkåren så jag rullar undan hojen tills han lugnat ned sig. Hinner därmed stoppa honom från att dra ett ordentligt larm.
Får ägna närmaste kvarten åt att förklara för honom varför det rök lite (ok, ganska mycket) och får en Red Bull som ursäkt för hans panik, men lovar att inte köra in på en station nästa gång jag bränner in avgasfärg.
Ok jag får väl ge han att han hade faktiskt rätt att reagera på en rykande hoj....
haha,, den va bra