2564180 Då är min fråga till DIG: om han smiter förbi so what? det är lixom likt förbannat väjningsplikt för bilen där, en bild säger mer än tusen ord.
och sen är du hojåkare själv? eller är du bara en viktigpetter till bilist?
kan ju säga så här, jag har åkt hoj och moped i snart 5 år, kör även A-traktor till vardags så jag kan se detta från båda håll. det är tamigfan inte en enda bilist som fattar att man faktiskt sitter med ett fordon i skrevet. och det är ju tyvärr som grabbarna här redan sagt, man måste leva efter principen att man inte syns och finns inte!
Jag går dessutom transport så jag kan mina trafikregler. väjningsplikt ÄR VÄJNINGSPLIKT!! Bilen skulle ha lämnat företräde.
visst var det dumt av honom att ta slangen, MEN och det här är ett stort men, vad f*n har bilen för rätt att åka? och jag tror nog att han på hojen var fullt medveten om att från hans håll hade man förkörsrätt! man ska inte behöva räkna med att bilen kastar sig ut för att man sitter på ett mindre fordon.
fullt öppen för diskution men ett tips är att du tänker länge och noga och från bådas håll.