svår olycka i falkenberg

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
SENSEI skrev:
2564327 Lite lustigt att så många av OSS har åsikter och fördömmer bus... När så många av OSS busar till och från.....
Buset är i mina ögon inte ett problem. Tid och plats det sker på är dock det.

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Det sm händer när man kör på slangen är som bekant att man inte ser framlyset för 5 öre. Det är vi alla med på? Jag tycker inte att vi ska klandra bilföraren heller. När man kommer till en trafikerad t-korsning(varesig man sitter på hoj eller i bil) så reagerar man väl först och främst på alla lysen. Jag tycker det är skitsvårt att se en bil/hoj utan lysen då. Speciellt på den här årstiden när det är ganska mörkt mest hela tiden.

Summa: Slarvigt av hojjen att inte förstå att man syns sämre när man kör på slangen. Slarvigt av bilen att inte titta noggrannt innan han körde ut. Man ska synas i trafiken! Därför finns det ett halvljustvång!

Hoppas killen kryar på sig! (Och att inte bilisten är helt förstörd med skuldkänslor).

x devil skrev:
2564035 tycker inte ett dugg synd om honom mvh killen 3 bilar bakom

Jag tycker inte att man säger "skyll dig själv" till nån som varit med om en olycka!

Last edited:

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Men hallå..

calle2 skrev:
2564180 ...Jag går dessutom transport så jag kan mina trafikregler. väjningsplikt ÄR VÄJNINGSPLIKT!!

Oj vad du låter erfaren... :D Har du hört talas om "omdömme" då med :va

Hade han haft ett bättre omdömme hade han vetat när det var mer eller mindre lämpligt att busa. Nu blev det en dykröpt o smärtsam läxa för honom.

Låt oss andra ta lärdom av detta. Olyckor kan hända trotts eget gott omdömme. Då tänker jag på dem som omkom efter att de lyckats stanna bakom en krock. Det gjorde inte lastbilen bakom dem... Det är svårare att påverka, men genom att visa våra medtrafikanter att vi har ett bra omdömme, kanske det smittar av sig!? :tummenupp

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
SWK skrev:
2564609 Det sm händer när man kör på slangen är som bekant att man inte ser framlyset för 5 öre. Det är vi alla med på? Jag tycker inte att vi ska klandra bilföraren heller. När man kommer till en trafikerad t-korsning(varesig man sitter på hoj eller i bil) så reagerar man väl först och främst på alla lysen. Jag tycker det är skitsvårt att se en bil/hoj utan lysen då. Speciellt på den här årstiden när det är ganska mörkt mest hela tiden.

Summa: Slarvigt av hojjen att inte förstå att man syns sämre när man kör på slangen. Slarvigt av bilen att inte titta noggrannt innan han körde ut. Man ska synas i trafiken! Därför finns det ett halvljustvång!

Hoppas killen kryar på sig! (Och att inte bilisten är helt förstörd med skuldkänslor).

Jag tycker inte att man säger "skyll dig själv" till nån som varit med om en olycka!

vem har sagt och sett att killen körde på bakhjulet:va , nu får ni allt ta och ge er:mad:

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
sven666 skrev:
2560309 trist.. krya på dig vem det nu var.

det där gick ju inte speciellt fort iallafall.. kolla skadan på bilen, skulle chansa på knappt 50kmh, det blir rätt så rejäla matriella skador vid höga hastigheter.

Spekulationer!! Vad jobbigt det är .Kolla skaden på hojen. länkarmen gick ju av på volvon. :huvet

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Skrutten skrev:
2564707 Inlägg #31 i tråden..

Oavsett så hoppas jag det går bra för killen!

ok, förlåt, formulerar om lite! vem fan har SETT killen slanga innan smällen., undrar om killen är medlem här för isf kan han ju själv berätta om han slangade eller inte. en lag om högerregel är till för att följas, en lag om väjningsplikt är till för att följas, men alla är väl mänskliga, alla kan väl missa som bilföraren i detta fallet, en ren och skär olycka, alltid tråkigt när dom händer men dom händer

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
calle2 skrev:
2564180 Då är min fråga till DIG: om han smiter förbi so what? det är lixom likt förbannat väjningsplikt för bilen där, en bild säger mer än tusen ord.
och sen är du hojåkare själv? eller är du bara en viktigpetter till bilist?
kan ju säga så här, jag har åkt hoj och moped i snart 5 år, kör även A-traktor till vardags så jag kan se detta från båda håll. det är tamigfan inte en enda bilist som fattar att man faktiskt sitter med ett fordon i skrevet. och det är ju tyvärr som grabbarna här redan sagt, man måste leva efter principen att man inte syns och finns inte!
Jag går dessutom transport så jag kan mina trafikregler. väjningsplikt ÄR VÄJNINGSPLIKT!! Bilen skulle ha lämnat företräde.
visst var det dumt av honom att ta slangen, MEN och det här är ett stort men, vad f*n har bilen för rätt att åka? och jag tror nog att han på hojen var fullt medveten om att från hans håll hade man förkörsrätt! man ska inte behöva räkna med att bilen kastar sig ut för att man sitter på ett mindre fordon. :huvet
fullt öppen för diskution men ett tips är att du tänker länge och noga och från bådas håll.

:felämne Varför har vi inte rösträtt innan 18 års ålder i Sverige ???:1pajas

abethebabe skrev:
2564740 ok, förlåt, formulerar om lite! vem fan har SETT killen slanga innan smällen., undrar om killen är medlem här för isf kan han ju själv berätta om han slangade eller inte. en lag om högerregel är till för att följas, en lag om väjningsplikt är till för att följas, men alla är väl mänskliga, alla kan väl missa som bilföraren i detta fallet, en ren och skär olycka, alltid tråkigt när dom händer men dom händer

LÄS TRÅDEN

1. Killen som körde hojjen ligger ganska illa skadad på sjukan, lite svårt att skriva då :confused:

2. Killen som skrev inlägg #31 skriver att han låg tre bilar bakom, samt berättar om situationen, vilket jag tolkar som att han SETT det hela.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Odi skrev:
2564755 :felämne Varför har vi inte rösträtt innan 18 års ålder i Sverige ???:1pajas

LÄS TRÅDEN

1. Killen som körde hojjen ligger ganska illa skadad på sjukan, lite svårt att skriva då :confused:

2. Killen som skrev inlägg #31 skriver att han låg tre bilar bakom, samt berättar om situationen, vilket jag tolkar som att han SETT det hela.

ah ok! ber om ursäkt, missade det sista han skrev mvh osv, mitt misstag, tar tillbaka det jag skrev ovan:pannkyss

Dawe

Guest
Om jag förstår rätt så har han kört om i en korsning vilket är olagligt om jag inte miss miner mig. Om inte annat olämpligt.

Jag tror att det bästa för sin egen skull är att betrakta sig själv som osynlig på mc.

x devil

supergasar expert
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
fire blade
calle2 skrev:
2564180 Då är min fråga till DIG: om han smiter förbi so what? det är lixom likt förbannat väjningsplikt för bilen där, en bild säger mer än tusen ord.
och sen är du hojåkare själv? eller är du bara en viktigpetter till bilist?
kan ju säga så här, jag har åkt hoj och moped i snart 5 år, kör även A-traktor till vardags så jag kan se detta från båda håll. det är tamigfan inte en enda bilist som fattar att man faktiskt sitter med ett fordon i skrevet. och det är ju tyvärr som grabbarna här redan sagt, man måste leva efter principen att man inte syns och finns inte!
Jag går dessutom transport så jag kan mina trafikregler. väjningsplikt ÄR VÄJNINGSPLIKT!! Bilen skulle ha lämnat företräde.
visst var det dumt av honom att ta slangen, MEN och det här är ett stort men, vad f*n har bilen för rätt att åka? och jag tror nog att han på hojen var fullt medveten om att från hans håll hade man förkörsrätt! man ska inte behöva räkna med att bilen kastar sig ut för att man sitter på ett mindre fordon. :huvet
fullt öppen för diskution men ett tips är att du tänker länge och noga och från bådas håll.
håll dig till din a traktor har kört hoj i 15 år så jag behöver inte diskutera detta med dig i en sån trafiksituation kör man inte på bakhjulet

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Till och med jag som är 16 fattar att båda gjorde fel. Men Ändå Så enligt mig gjorde Bilen mest fel. Okej Man ska vara "osynlig" på en hoj. Men Vafan Man har lika stor rätt i trafiken som hoj åkare, som bilist. Inte fan tror jag att Bilen hade kört ut om det inte varit en hoj som kommit. Det har jag lärt mig från egna erfarenheter. Men Det spelar mindre roll. Saken som spelar roll är att Snubben på hojen har mindre chans att överleva än snubben/kvinnan i bilen. Så varför tar då bilisten chansen? Jo för att hon inte har någon större chans att skadas (okej har man otur så åker ju mc:n in i dörren men hur ofta prickar man så rätt:arsele ) Det är min teori.

LilleSKUTT

heldre på drift(ing) än ur kurs
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
ktm 640 lc4 -02
har nu läst alla inlägg i tråden + dom länkar som ligger ute till tidning mm se detta som ett exempel nu allihopa " bil 1 är voolvon som mcn krocka med bil 2 är den bil mcn körde om , mc måste haft högre fart än bil 2 ,bil 1 ser bil 2 å tänker jag hinner ut innan bil 2 (pga bil 2 stod ju nästan still)så jag kör men när han tittar så ligger mcn brevid ( skymd av bil 2) så han ser inte mcn . bil 1 påbörjar att köra ut , kollar igen å ser ,ops en mc jag bromsar , det tar x sek innan han hinner få stop på bilen så då är han ute på vägen (för han accade ju hårt för han skulle hinna före bil 2) mcn kör på bakhjulet så han hinner inte sätta ner å svänga undan utan träffar bilen = vet inte vems felet är men kan faktist bli så att mcn fälls för brottet pga för hög hastighet + omkörning vid korsning + bakhjulsåka men troligast inte ,troligast så blir det bil 1 som åker på det men detta var en teori från min sida då jag inte sett korrsningen å inte heller olyckan så kan inte säga hur långt före smällen som omkörningen ägde rum samt hur fort dom kört . (är osäker på om mcn körde om strax innan korsningen eller vid bron då jag inte är säker på vart han började / slutade omkörningen ( avstånd till korsningen ) enligt inlägg #31 mvh skutt ps tycker synd om killen på mcn å hoppas han blir bra samt tycker synd om bilföraren då han säkert lider psykiskt nu

Last edited:

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
har nu läst alla inlägg i tråden + dom länkar som ligger ute till tidning mm se detta som ett exempel nu allihopa " bil 1 är voolvon som mcn krocka med bil 2 är den bil mcn körde om , mc måste haft högre fart än bil 2 ,bil 1 ser bil 2 å tänker jag hinner ut innan bil 2 (pga bil 2 stod ju nästan still)så jag kör men när han tittar så ligger mcn brevid ( skymd av bil 2) så han ser inte mcn . bil 1 påbörjar att köra ut , kollar igen å ser ,ops en mc jag bromsar , det tar x sek innan han hinner få stop på bilen så då är han ute på vägen (för han accade ju hårt för han skulle hinna före bil 2) mcn kör på bakhjulet så han hinner inte sätta ner å svänga undan utan träffar bilen = vet inte vems felet är men kan faktist bli så att mcn fälls för brottet pga för hög hastighet + omkörning vid korsning + bakhjulsåka men troligast inte ,troligast så blir det bil 1 som åker på det men detta var en teori från min sida då jag inte sett korrsningen å inte heller olyckan så kan inte säga hur långt före smällen som omkörningen ägde rum samt hur fort dom kört . (är osäker på om mcn körde om strax innan korsningen eller vid bron då jag inte är säker på vart han började / slutade omkörningen ( avstånd till korsningen ) enligt inlägg #31 mvh skutt ps tycker synd om killen på mcn å hoppas han blir bra samt tycker synd om bilföraren då han säkert lider psykiskt nu

Sammanfattning: du vet inte vad som hände.:D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...