Svårsåld ER6 -06 !!! Byggkostnad 335 126 kr

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hmm, turbosnurran max 10k
Motorjobb, sänka komp etc max 30k
Fett bakhjul 10k
Lackjobb, polering 30k

Eller tänker jag fel, såååå märkvärdig är den inte, om de nu inte gått all in och ersatt alla skruvar och muttrar med titan, kåpor i kolfiber, nytt sprut inmappat i en vecka etc etc :va:va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm, turbosnurran max 10k
Motorjobb, sänka komp etc max 30k
Fett bakhjul 10k
Lackjobb, polering 30k

Eller tänker jag fel, såååå märkvärdig är den inte, om de nu inte gått all in och ersatt alla skruvar och muttrar med titan, kåpor i kolfiber, nytt sprut inmappat i en vecka etc etc :va:va
De har ju bytt ut en hel del också, fälgarna kan säkert vara något exotiskt som kastats bort på en ER6, smidda lättmetallsfälgar för inte fan är det original.. Svingen måste vara bytt med, och antagligen framgaffeln med. Mycket pärlor för svinet så att säga...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Den som köper hojjen för över 300 papp borde omhändertas. :fakta

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Den här låg på Tradera 2009. Kan ha varit ut tidigare än så också, jag vet inte om den byggdes 2006 eller senare.

Gällande motoreffekten så uppgav de vid visning att den hade 112 hp på bakhjulet vid 0.7 bar i laddtryck, dvs cirka 125-130 i motorn, men att det fanns mer att hämta om man förstärkte kopplingen.

Och som en sidonotering så trillade jag över någon gammal Google translate-sida gällande detta från 2009. "Vi på AVA MC har stadens mest rymliga och mest mystiska utbud av nya och begagnade cyklar, mopeder och ATV av Ducati, Kawasaki, BMW."

Mystiska :rofl

ER6Nturbo.jpg

Last edited:

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Står det inte att byggkostnaden ink. Mc var över 300k, "Ge oss ett rimligt bud?"
60-80k borde den åtminstone vara värd, beroende på när den skall besiktas nästa gång :död
En bänkning borde dock göras tämligen omedelbart, man vill ju veta vad man köper?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Skulle tro att att priset satt för att styrka deras balansräkning...

Jo, de drog väl upp den till det värdet när de byggde den och nu har de inte råd att ta förlusten i en verkligtvärdesvärdering....

Om någon vet vem deras revisor är och vill jävlas lite så kan de ju alltid tipsa om den här tråden :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Om det är den verkliga byggkostnaden så är jag förbluffad över hur lite man åstadkommit med så mycket pengar. Det är ju en budget som vida överstiger samtliga svenska chopperbyggen och även vissa av Stellan Egelands byggen...och så åstadkom man inte mer...?

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Om det är den verkliga byggkostnaden så är jag förbluffad över hur lite man åstadkommit med så mycket pengar. Det är ju en budget som vida överstiger samtliga svenska chopperbyggen och även vissa av Stellan Egelands byggen...och så åstadkom man inte mer...?

Jo, jag kan som sagt bygga om en ER6 -06 till en flång ny HP4 med garanti för mindre pengar :)

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
ja fast frågan är om det ger någon positiv reklam. Anger man en byggkostnad på över 300 kkr framgår det att man dels är väldigt vårdslös med pengar och dels inte det minsta kostnadseffektiv.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Flera här på Sporthoj skriver att det är galet att betala över 300000:- för hojen, Ava säger inte att den kostar det, vad är det som folk på Sporthoj inte förstår?? :huvet

Jag tror det är två frågeställningar som figurerar i tråden;
1. Hur mycket är hojen värd?
2. Hur kan man spendera 300K+ på en hoj med det där slutresultatet?

Kneedrag

Guest

men det vet ju inte skattmasen, nej men fy på mig nu var jag elak.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Min frågeställning från början var att få en indikation på hur mycket hojen kan tänkas vara värd idag, flera eminenta sporthojläsare anser att någonstans i spannet 40-60 k verkar rimligt. Jag tror också att det ligger där någonstans, men att det lutar mer åt 40 än åt 60 (kanske 45-50 k).

Sedan kommer ju andra frågor

Går det att besiktiga den och få den godkänd i detta skick, eller måste man återställa den varje gång ?
Är det som privatbyggt fordon då ?
osv osv

men självklart är det en intressant diskussion att man har lyckats prestera så lite för så mycket pengar - En prestation i sig själv !!!!!!!. Jag skulle vilja se kvittona :D

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jamen deras mekaniker la ju 17286 timmar! :rolleyes:
Skämt å sido, det är inget annat än PINSAMT av en firma att lägga ut den hojen till det löjliga priset!

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...