Svårsåld...

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den? Många 93:eek:r ligger ju på samma pris... Är den för dyr ändå, eller är det bara fel säsong att sälja eller har jag bara otur?
Har fått nåt mail, men dom verkar inte intresserad ändå...
Kom igen!!! SPORTHOJ.COM-RABATT 32 000:- POK :tomten
Känner ni nån som är sugen???

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39024

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
tycker inte det verkar orimligt alls.... nog bara lite fel säsong, om det inte är superbråttom med pengarna hade nog jag i ditt fall ställt av o sålt i början av nästa år istället

Fraz

Varå då, då é la re så!..
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
Blå/Gul HUSA liten Svart min kina
Ben_Dover skrev:
2372462 Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den? Många 93:eek:r ligger ju på samma pris... Är den för dyr ändå, eller är det bara fel säsong att sälja eller har jag bara otur?
Kom igen!!! SPORTHOJ.COM-RABATT 33 000:- POK :tomten

http://www.blocket.se/vi/8979405.htm?ca=5_s

Det är nog säsongen som e fel. Folk tror den är över..
Synd att jag la mina slantar på en Husaberg vinter leksak, annars kunde jag köpt den av dig till tösen. Lycka till endå:tummenupp

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Jo jag vet. Jag håller på å säljer min hoj också. Är ute efter en sådan som du säljer. Men måste få min såld först. Troligen är folk lite rädda för den där skadan. Å så är de lite fel tid

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Ben_Dover skrev:
2372462 Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den? Många 93:eek:r ligger ju på samma pris... Är den för dyr ändå, eller är det bara fel säsong att sälja eller har jag bara otur?

Säsongen tror jag..
har problem med min RGV med
http://www.blocket.se/vi/8668348.htm?ca=14_s
Du vill inte byta??+ slant emellan

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Jag sålde min Thunderace igår till ett riktigt smärtsamt lågt pris. Just nu är det helt enkelt köparens marknad. Är du inte desperat efter pengar (jag var ju lite smådesperat själv), sälj till våren. Priset verkar riktigt bra som du har satt ut.

Jag märkte också när jag sålde min att folk i allmänhet är oerhört känsliga för utseenderelaterade fel, om än små.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
nazurro skrev:
2372511

Jag märkte också när jag sålde min att folk i allmänhet är oerhört känsliga för utseenderelaterade fel, om än små.

Men fatta annars vad utskrattad du ska bli när du ska posera på sveavägen och det syns en repa på framskärmen...

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
Jag tror du ska börja med att ta bort raden "Mail och telefon-prutare kan leta nåt annat" ser så tråkigt ut.:7peta

När jag letar hoj, och ser folk som skriver annonser på liknande sätt i slutet av en annons, gör att iaf jag letar vidare! Sen som någon annan påpeka, gör ju skadan inte saken bättre, i kombination med hösten :( Men känn efter med priset, förr eller senare försvinner den ju, men priset kanske ändå är för högt just nu. Hur som helst, hoppas det ordnar sig :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Återigen, marknadspris är vad någon är redo att betala vid försäljningstillfället. Inte en spänn mer. I detta fallet handlar det om en snart tio år gammal hoj, vilket är försvårande. För bara 10000 kr mer får man en betydligt modernare hoj.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Creeed skrev:
2372523 Jag tror du ska börja med att ta bort raden "Mail och telefon-prutare kan leta nåt annat" ser så tråkigt ut.:7peta

När jag letar hoj, och ser folk som skriver annonser på liknande sätt i slutet av en annons, gör att iaf jag letar vidare! Sen som någon annan påpeka, gör ju skadan inte saken bättre, i kombination med hösten :( Men känn efter med priset, förr eller senare försvinner den ju, men priset kanske ändå är för högt just nu. Hur som helst, hoppas det ordnar sig :tummenupp
Du menar typ som den här :hihi http://www.blocket.se/vi/8821533.htm?ca=15_s

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Creeed skrev:
2372523 Jag tror du ska börja med att ta bort raden "Mail och telefon-prutare kan leta nåt annat" ser så tråkigt ut.:7peta

När jag letar hoj, och ser folk som skriver annonser på liknande sätt i slutet av en annons, gör att iaf jag letar vidare!
Det jag menar med det är att jag blir smått irriterad när de första mailen man får är "Du får 13 000:- för den" innan dom ens sett/provat....
Ska man pruta gör man det på plats!!!
(inte riktigt så illa, men du förstår vad jag menar...??)

valmers skrev:
2372532I detta fallet handlar det om en snart tio år gammal hoj, vilket är försvårande. För bara 10000 kr mer får man en betydligt modernare hoj.
Känns som att så kan man diskutera länge... hittar du en nyare för 43 000:- så får du säkert en nyare än den för 53 000:- osv.
Till slut blev dom där 10 000 ganska många pengar

Last edited:

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Ben_Dover skrev:
2372587 Det jag menar med det är att jag blir smått irriterad när de första mailen man får är "Du får 13 000:- för den" innan dom ens sett/provat....
Jag brukar pruta innan på objektet innan jag åker dit. Men då har vi typ gått igenom hela hojen på telefon/mail så jag vet vad jag förväntar mig, så då åker jag bara och köper den (om hojen stämde med beskrivningen såklart).
Inte så kul att åka långt för att sedan börja bråka om priset och riskera att åka hem tomhänt ifall säljaren är oresonlig.
Fast jag lägger ju aldrig bud utan att haft lite kontakt innan, gillar inte heller folk som skickar ut skambud på alla annonser som finns på blocket, bara för att se ifall det går att få napp.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
nazurro skrev:
2372511 Jag sålde min Thunderace igår till ett riktigt smärtsamt lågt pris. Just nu är det helt enkelt köparens marknad. Är du inte desperat efter pengar (jag var ju lite smådesperat själv), sälj till våren. Priset verkar riktigt bra som du har satt ut.

Fråga.. vilken årsmodell och hur mycket är "smärtsamt lite"? Är lite ekonomiskt trängd men ger fanemej inte bort min..

/R

Creeed

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
KTM 690 smr -08
Ben_Dover skrev:
2372587 Det jag menar med det är att jag blir smått irriterad när de första mailen man får är "Du får 13 000:- för den" innan dom ens sett/provat....

Jag håller med dig till fullo! Jag har nyss sålt bort min hoj, så jag vet vad du menar med skambjudning, telefonprutning mm.. Men det jag menar är risken för att skrämma bort ev köpare är större, genom att skriva så i en annons.

En snygg, tydlig och informativ annons kommer man långt med, även om man får acceptera att olika kategorier människor kommer att ringa.. men det är väl bara att tacka nej? Men återigen..det finns folk till allt, och som försöker allt.. :rolleyes: tyvärr!

Henken

Guest
Verkar vara svårt för alla & få nåt sålt nu, men det är å andra sidan inte länge kvar till våren (optimist, javisst) & då får man lite mer å andra sidan!

För nån dag ringde en kille på min hoj (mitt i en film) & ville se den, vi träffades en timme senare, han kikade mest, frågade väl inget speciellt heller men kom fram till att han var sugen men ville att hans polare skulle provköra då han var mer erfaren. Javisst, det är ju skäligt, han skulle ringa vid 12-tiden dagen efter. Självklart inget samtal & telenumret finns inte på Eniro & telefonen avstängd!

Låste fast hojjen ordentligt!

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Ben_Dover skrev:

Hade det inte varit så långt bort så hade jag varit sugen!

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Ben_Dover skrev:

Tycker det är överpris. Kolla vad prislistan för begagnat i BIKE ger för riktpriser. Har en ett år gammal lista, men enligt den låg då 96or i riktpris runt 37000. Det är för felfria exemplar sålda med begagnatgaranti av handlare. Från det riktpriset drar jag direkt av minst 10% vid privatköp. Att den sen gått omkull en gång reducerar ju priset än mer. Fast värsta boven nu är ändå säsongen. Hösten är köparnas tid.

Nicotin

Guest
Jag var sketintresserad av din hoj men ramlade över en x9r i sista sekund med ett pris som var 20 k under alla andra zx9r...

Men tanten ska ha hoj och vi sitter just och pratar om det nu...

Hör av mig i så fall...

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...