Svårsåld...

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Politik

vx skrev:
2394603 Enl uppgift minst det dubbla. Det är ingen "skrämsel propaganda" det är vad moderaterna vill. Man skall ha friheten att själv betala vad det kostar precis som i drömlandet USA, Där skrämmande många kör utan trafikförs.
En höjning på ca 3000kr om året är det väll aviserat`?

Varning nedanstående är :felämne

Hmm, ja bla detta med trafik försäkringen och avskaffandet av Värnplikten gör att jag för första gången i mitt (nåja inte såå gamla) liv inte vet vad jag ska rösta på. Har alltid röstat blått tidigare men nu vete fan faktiskt okej om annat kapital skulle frigöras som sänka skatter tex och man då fick pengar att lägga på en dyr hojfärsäkring om man nu skulle proritera det men hur jag än läser moderaternas manifest så ser jag inte var jag möjligtsvis skulle kunna hämta in dom pengarna :confused:

Enda jag ser är fast taxerings värde i 2 år som jag som bor i lgh kanske skulle tjäna 500 spänn på under dom 2 åren. Kanske blir mkt pengar för villaägare men fan inte för mig iallfall.

Skulle bra gärna se ett maktskifte dock så sossarna får en näsbränna :D och vaknar till, dóm har juh mer eller mindre haft arrende på makten dom senaste 30 åren jaja förutom en period då.

Nä det blir nog att rösta på Sverige demokraterna:skrämd i år enda jag hittar som har ett vettigt partiprogramm :fakta som dom också vågar stå för. Var inte meningen att göra detta till ett politik-tråd sorry.:gnissla

Last edited:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
ladbol skrev:
2395498 En höjning på ca 3000kr om året är det väll aviserat`?

Varning nedanstående är :felämne

Hmm, ja bla detta med trafik försäkringen och avskaffandet av Värnplikten gör att jag för första gången i mitt (nåja inte såå gamla) liv inte vet vad jag ska rösta på. Har alltid röstat blått tidigare men nu vete fan faktiskt okej om annat kapital skulle frigöras som sänka skatter tex och man då fick pengar att lägga på en dyr hojfärsäkring om man nu skulle proritera det men hur jag än läser moderaternas manifest så ser jag inte var jag möjligtsvis skulle kunna hämta in dom pengarna :confused:

Enda jag ser är fast taxerings värde i 2 år som jag som bor i lgh kanske skulle tjäna 500 spänn på under dom 2 åren. Kanske blir mkt pengar för villaägare men fan inte för mig iallfall.

Skulle bra gärna se ett maktskifte dock så sossarna får en näsbränna :D och vaknar till, dóm har juh mer eller mindre haft arrende på makten dom senaste 30 åren jaja förutom en period då.

Nä det blir nog att rösta på Sverige demokraterna:skrämd i år enda jag hittar som har ett vettigt partiprogramm :fakta som dom också vågar stå för. Var inte meningen att göra detta till ett politik-tråd sorry.:gnissla

Smart att rösta höger om man är lågutbildad. Men men det är ju upp till dig.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Lawner skrev:
2398126 Smart att rösta höger om man är lågutbildad. Men men det är ju upp till dig.

En lågutbildad, som kanske inte är sådär jättebright och driftig, har inget att hämta från det högra lägret...

Att trafikförsäkringspremien skulle dubbleras gäller bilar - för mc har jag hört och det låter ganska rimligt, 4ggr höjning ( i mitt fall från 3000kr till 12000kr/år) och för unga männskor torde ökningen bli extrem...

till trådskaparen:
Jag letar nytt material men jag vill inte ha en 97:ans gsxr.... eller fan - kanske vore perfekt för mig... Den skulle jag inte gråta över om jag kraschade!

Last edited:

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
UltraMarine skrev:
2399762
till trådskaparen:
Jag letar nytt material men jag vill inte ha en 97:ans gsxr.... eller fan - kanske vore perfekt för mig... Den skulle jag inte gråta över om jag kraschade!
... bara att komma och köpa :tummenupp

ladbol

Gick med
23 Aug 2005
Hoj
En glad skit ändå.

Lawner skrev:
2398126 Smart att rösta höger om man är lågutbildad. Men men det är ju upp till dig.

En klassik kommentar, bara för att jag inte lyckas vill jag inte missunna ´dom som har lyckats, dom har säkert gjort rätt för sig om inte annat när dom pröjsar skatt =) Visst kan det sticka i ögonen även på mig ibland när man åker i villa områderna där villorna kostar minst 5 millar och en 911 och en X5 står på garage uppfarten.

Man undrar lite vad man själv gjort för fel i livet ibland......:va Jag jobbar juh också 45 timmar i veckan:öga . Men jag brukar tänka på att det kunde vara värre och att man inte är peruiansk gruvarbetare iallafall:tummenupp

Sen vore livet rätt tråkigt om man inte fick höra och se den där 911 ibland, bara volvo 240 är inte så upphetsande.:hördu Sen bor jag i Täby så jag måste rösta blått.:D Men som sagt höjs trafikförsäkringen x3 så är det slut åkt för mig:gråta

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Jonte*FZ6 skrev:
2401398 Jo visst, men ska man ha system + lite blinkers mm. så skiljer det
Ca: 15 000SEK....det är ju nästan en hel utrustning!! Jag kommer nog inte köpa sprojtans hoj igen eftersom det blir så satans dyrt att köpa till xtra prylarna....

Det är ju nackdelen med att köpa en ny hoj, fast det är samtidigt ganska kul.

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Jonte*FZ6 skrev:
2401140 http://www.blocket.se/vi/9034978.htm?ca=11_s

Tycker att det borde gå att bli av med en så pass ny hoj med alla garantier mm.

Släpper den för 60 000sek om intr. finns !! :)

Det du skriver sist i annonsen stämmer inte helt, men du skrev ju troligen inte så.
Man kan få en helt ny ER-6n för 59 med garantier och lite utrustning.

Ben_Dover skrev:
2372462 Varför är min mc så svårsåld? Jag tyckte jag satte ett bra pris på den? Många 93:eek:r ligger ju på samma pris... Är den för dyr ändå, eller är det bara fel säsong att sälja eller har jag bara otur?
Har fått nåt mail, men dom verkar inte intresserad ändå...
Kom igen!!! SPORTHOJ.COM-RABATT 32 000:- POK :tomten
Känner ni nån som är sugen???

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39024

Kan ju vara lite svår såld för den är strypt till 25 kw.
Jag sålde min 25 kw hoj i sommras och det tog lite tid.

Last edited:

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Ben_Dover skrev:
2402304 Den är inte strypt... Den är REGGAD som 25kw

Vem vill köpa en hoj som är reggad som 25 kw men strypningen inte sitter på.
De som har A med begränsning kan ju inte köra den.
De som har A kort måste ju regga om den och det kostar.

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Gamebox skrev:
2402489 Vem vill köpa en hoj som är reggad som 25 kw men strypningen inte sitter på.
De som har A med begränsning kan ju inte köra den.
De som har A kort måste ju regga om den och det kostar.
Aaaa, svindyrt med 600 spänn, speciellt om man fått bra pris på cykeln :va :fatta!

"De som har A med begränsning kan ju inte köra den." Eh, jo, den startar ändå...

"De som har A kort måste ju regga om den och det kostar." Nä, man måste inte... Det är väl upp til var och en att ta sitt beslut hur dom vill köra?
Många kör, eller vill köra med en ostrypt cykel, som är reggad som 25kw

Last edited:

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Ben_Dover skrev:
2402589 Aaaa, svindyrt med 600 spänn, speciellt om man fått bra pris på cykeln :va :fatta!

"De som har A med begränsning kan ju inte köra den." Eh, jo, den startar ändå...

"De som har A kort måste ju regga om den och det kostar." Nä, man måste inte... Det är väl upp til var och en att ta sitt beslut hur dom vill köra?

Förlåt så mycket då!
Ville bara påpeka att det är svårt att sälja en hoj som inte är helt laglig.

ladbol

Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Hej igen

Ben_Dover skrev:
2402589 Aaaa, svindyrt med 600 spänn, speciellt om man fått bra pris på cykeln :va :fatta!

Vad ligger orginal kw på ? Alltså orginal på regbeviset?

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Gamebox skrev:
2401876 Det du skriver sist i annonsen stämmer inte helt, men du skrev ju troligen inte så.
Man kan få en helt ny ER-6n för 59 med garantier och lite utrustning.

Kanske det, men det är en hel del mer prestanda i Fz6:an ?! Beror nog på vad man är ute efter.......:tungan

Addonic

Lindis #89 Rookie 1000
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
R1:or
Köpte en Cbr900rr -97 igår för 30000 , tyckte det var ett ok pris för hojen.
Annonsen startade på 36000:- så man fick ner den lite. Så nu kan vinter projectet börja.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...